جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۳
کد خبر: ۷۰۹۸۶
|
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸
آیین تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی شمال تهران/
آیین تجلیل از 57 نفر از فعالان عرصه كتاب و کتابخوانی، اعضاي انجمن های فعال كتابخانه ها، كتابداران، كتابخوانان، نويسندگان و ناشران تجليل در مجموعه فرهنگی ورزشی قلهک برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 3، مهدی پیرهادی معاون امور اجتماعی و فرهنگی گفت: برگزاری این مراسم ها مقدمه ای برای آشنایی شهروندان با ادبا و شعراء است.


وی افزود: هفته کتاب فرصتی مناسب برای بازنگری و تدوین برنامه های مدون در مسیر ترغیب علاقمندان و اقشار مختلف مردم به کتاب و کتابخوانی است که تحقق آن از ابعاد گوناگون نتیجه بهتری به همراه دارد.


پیرهادی با بیان اینکه کتاب پنجره ای برای انتقال دانش و تجربیات به نسل آینده و منبع عظيمي براي افراد طالب علم و حقيقت است خاطرنشان کرد: مطالعه و علم آموزي همواره در آيات و احاديث و سخن بزرگان مورد تاکيد بوده و يکي از شاخص هاي مهم توسعه و پيشرفت هر جامعه اي به شمار مي رود.


در ادامه علیرضا غزوه نویسنده کتاب "انگشتر سوم خاتم" گفت: این کتاب مجموعه ای از اشعار عاشورایی است که به عنوان نذر فرهنگی در روزهای تاسوعا و عاشورا به مردم عزادار هدیه می شود.


همچنین محمد رضا سرشار نویسنده، پژوهشگر و منتقد ادبی، در این مراسم درباره اهمیت مطالعه و کتابخوانی گفت: تمامی مردم فایده های کتاب خوانی را می دانند و هر سال نیز هفته ای برای تذکر به این مهم در کشور برگزار می شود.


وی قلم را سازنده خواند و افزود: کتاب خوب، سازنده فرد، جامعه و تاریخ است و به عنوان یک وسیله ارتباطی قابل دسترس میان افراد گوناگون رواج دارد.


وی خاطرنشان کرد: تمدن های گذشته بیش از هر وسیله دیگری به کتاب و نوشته مدیون هستند چرا که بوسیله قلم و نگارش توانستند ضمن انتقال تجربه های ارزنده خود به نسل آینده بعضی از سنت های خود را از گزند فراموشی زمان نجات دهند.


  سرشار ادامه داد: مقدار، نحوه و کیفیت خواندن کتاب تاثیری شگرف در زندگی بشریت می گذارد و در صورتی که کتاب مناسبی برای مطالعه انتخاب شود می تواند چراغ راه زندگی افراد باشد.

نظر شما