جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۹
کد خبر: ۷۰۹۹۸
|
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹
مدیران و کارشناسان موسسه مخاطرات احتمالی و مدیریت بحران و ارتباطات رومانی در بازدید از مرکز مدیریت بحران با اقدامات انجام شده و طرح‌های در دست اجرای شهرداری تهران در حوزه مدیریت بحران و ارتقای آمادگی و مقابله شهروندان و مدیریت شهری آشنا شدند.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، لیو یو مورسان مدیر عامل این موسسه در جریان این بازدید ضمن ابراز خشنودی  از حضور در این مجموعه گفت: اطلاع داریم که ایران  در حوزه مقابله با سوانح از جایگاه و تجربه مناسبی برخوردار است و به طور مستمر برای ارتقای این توان تلاش می‌کند.

وی افزود: موسسه مخاطرات احتمالی رومانی بر روی  تغییرات آب و هوا ناشی از شعله‌ها یا زبانه‌های خورشیدی ، خسارات اقتصادی آن و سایر تغییرات آب و هوایی و البته سوانح طبیعی و انسان ساز  مطالعه می‌کند.

وی گفت: زبانه‌ها و شفق خورشیدی تاثیرات مخربی روی تاسیسات از جمله شریان‌های حیاتی آب و برق  و مخابرات و زیر ساخت‌های حساس  دارد.

وی افزود: تغییرات آب و هوایی در اقلیم جهان خسارات اقتصادی قابل توجهی را سبب شده که آتش‌سوزی  در جنگل‌های جنوب اروپا و بارندگی و سیل در شمال اروپا طی سال‌های گذشته از آن جمله است.

وی اقدامات انجام شده در شهر تهران و در حوزه مدیریت بحران و آمادگی در برابر زلزله را قابل قبول خواند و گفت: از زیر‌ساخت‌های فراهم شده و برنامه‌های اجرا شده و در دست اجرا شگفت‌زده شده‌ام و برای هرگونه همکاری متقابل آمادگی داریم.

در این نشست همچنین سید جواد کشفی معاون آمادگی، عملیات و امور مناطق سازمان به تشریح ساختار مدیریت بحران و نقش شهرداری تهران در این حوزه  و نیز اقدامات انجام شده طی سال‌های اخیر پرداخت و گفت: ایجاد 585 گروه مردمی داوطلب امداد و نجات، تشکیل 2500 گروه مدیریت بحران در اماکن عمومی ، اجرای طرح‌های ناحیه محوری و محله محوری،نصب 60 کانکس تجهیزات امداد و نجات و استقرار 300 هزار قلم تجهیزات در پایگاه‌های مدیریت بحران و احداث 10 مجموعه اسکان اضطراری اطراف شهر از جمله اقدامات اخیر محسوب می شود.
نظر شما