شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۶
کد خبر: ۷۱۳۰۴
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱
چهارمین ویژه برنامه «پرده عشاق» به منظور تجلیل از مهدی متوسلی، نویسنده و کارگردان نمایش مذهبی خورشید کاروان با حضور انوشیروان ارجمند در فرهنگسرای ملل برگزار شد.
به گزارش شهر، علیرضا زند وکیلی مدیر فرهنگی هنری منطقه یک و رئیس فرهنگسرای ملل در این مراسم اظهار داشت: این برنامه برای ایجاد زمینه ای برای ارتقای معرفت عاشورایی و تقویت و همبستگی و ترویج عشق به امام حسین(ع) در تمام گروه های سنی و اقشار مختلف جامعه برگزار شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: خدمت به اباعبدالله (ع) برکات بسیاری دارد که مهدی متوسلی نیز از این برکات بی بهره نبوده و نمونه اش توفیقی است که در خلق آثار ارزشمند مختلفی چون خورشید کاروان، از خاک تا افلاک و پنجره فولاد داشته است.

در این مراسم انوشیروان ارجمند که در نمایش خورشید کاروان نیز به ایفای نقش پرداخته است، گفت: من در طول سال های همکاری با متوسلی از شخصیت وی بسیار آموخته ام. از ویژگی های بارز شخصیتی او عشق به امام حسین(ع) و احترام به دیگران در هر جایگاه و مقام و با هر سنی است.

همچنین مهدی متوسلی در این مراسم گفت: تا به امروز برای زنده نگه داشتن فرهنگ غنی و پربار دینی تلاش کرده ام و بعد از این هم با همین روال و روند ادامه خواهم داد. تمام هنرها ابزاری برای انتقال مبانی فرهنگی از اذهان به دل‌ها هستند. شاخصه‌های تئاتر در تعزیه وجود دارد، البته تفکیک‌پذیری و ارتباطات آنها بحث جداگانه‌ای است ولی ما از تکنولوژی تئاتر در این مقوله استفاده کردیم و بابی جدید گشوده شد.

وی در ارتباط با نوع مخاطبان نمایش خورشید کاروان گفت: این نمایش در جاهای مختلفی اجرا داشت. حتی ما این تئاتر را در شهرهای اهل تسنن اجرا کردیم. این تئاتر در هلند، انگلستان و دبی هم اجرا شد. در اجرای انگلیس یکی از کشیش‌های مطرح به همراه همسرشان هم دعوت شده بودند.

وی در ادامه تصریح کرد: همه اجراها برای من ماندگار است اما فکر می‌کنم یکی از غیر مترقبه‌ترین اجراهای ما در هیات عشاق‌الحسین هلند بود که با استقبال بی نظیری روبه رو شد.
متوسلی گفت: معتقدم «خورشید کاروان» می‌تواند به نوعی پرچم تئاتر دینی کشور باشد و حفظش کار خیلی سخت و دشواری هم نیست. خدا را شکر هر سال اشتیاق به این کار بیشتر می‌شود که باعث دلگرمی همه است. البته در موضوعات دیگر هم مانند حضرت صدیقه طاهره(س)، امیرالمومنین(ع) و امام رضا(ع) کار کردیم.

در انتهای این مراسم از مهدی متوسلی به عنوان یکی از مفاخر حسینی ساکن در منطقه یک تهران تجلیل شد. ویژه برنامه «پرده عشاق» از 8 آذر ماه آغاز شده و تا 29 آذر در مناطق بیست و دوگانه تهران – هر شب در یک منطقه - ادامه خواهد داشت.

گسترش فضایل اخلاقی با تمرکز بر اخلاق عمومی و معرفی و تکریم مفاخر و نخبگان ملی، شهری و محلی به شهروندان هر منطقه و در سطح وسیع تر به عموم هموطنان از جمله اولویت‌هایی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای برگزاری ویژه برنامه «پرده عشاق» است.
 
نظر شما