يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۳
کد خبر: ۷۱۴۲۰
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۸
اطلاعات جالب توجه در خصوص وضعیت اقتصادی و نقشه جغرافیایی شهرهای محل بازی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی برزیل را در این گزارش مطالعه کنید.
به گزارش شهر، سایت صبحانه نوشت: بازی های ایران در سه شهر برزیل برگزار می شود که از میان آنها دو شهر نه چندان مهم به نام های کوریتیبا، بلوهوریزونته و یک شهر مهم به نام سالوادور وجود دارد. جام جهانی فوتبال 2014 بیستمین دورهٔ جام جهانی فوتبال است که از 13 ژوئن 2014 (23 خرداد 1393)  تا 13 ژوئیه 2014 (13 تیر 1393) در شهرهای مختلف کشور برزیل برگزار می‌شود.

بازیهای ایران از روز 26 خرداد آغاز می شود و در روز نخست 16 ژوئن (26 خرداد) ایران در شهر کوریتیبا و در ورزشگاه آرنا دا بایکسادا به مصاف تیم ملی نیجریه می رود. ورزشگاه این شهر 43 هزار و 900 نفر گنجایش دارد و بلیت بازی حدود 100 تا 300 دلار خواهد بود.

روز بعد ایران در ورزشگاه استادیو مینیرو شهر بلوهوریزونته به مصاف آرژانتین و مردان سابیا خواهد رفت. این ورزشگاه نیز 62 هزار و 547 نفر تماشاچی را در خود جا می گیرد.

و سرانجام بازی آخر ایران نیز 25 ژوئن (4 تیر) در شهر سالوادور و ورزشگاه ایتایپاوا آرنا فونته نوا برابر بوسنی و هرزگوین خواهد بود. ورزشگاه شهر سالوادور 56000 نفر تماشاچی گنجایش دارد.

در صورت صعود ایران به مرحله بعد در آخرین روز مرحله اول محل برگزاری بازیهای ایران نهایی خواهد گردید.

ایران 27 روز قبل از بازیها به برزیل می رود و 20 روز قبل  را در شهر سائوپائولو و 7 روز نیز در سه شهری که سه بازی خود را برگزار خواهد کرد اردو برگزار می کند.

 

در خصوص شهرهای محل بازی ایران نکات زیر جالب توجه است:

1- کوربیتا:

شهر کوریتیبا (Curitiba) در جنوب شرقی برزیل واقع است. از سطح دریا 908 متر ارتفاع دارد، دمای هوا در تابستان 21 و در زمستان 13 درجه سانتیگراد است.دارای 26 پارک ملی حفاظت شده که از تنوع گیاهی و جانوری بسیار بالایی برخوردار است.سرانه فضای سبز هرنفر 55 متر مربع است و بدین دلیل پایتخت اکولوژیکی برزیل شناخته شده است. جایی که جمعیت آن از 300000 نفر در سال 1950 به 1/2  میلیون نفر در 1990 رسید.

فقر و مشکل درآمدی در چهره این شهر کاملاً هویداست اما به طور چشمگیری از میزان آلودگی و سطح آموزش عمومی بالا برخوردار است.

 

2-بلوهوریزونته

هوریزونته (به پرتغالی: Belo Horizonte)‏، به معنی افق زیبا سومین شهر بزرگ در کشور برزیل است.

شهر بلو هوریزونته مرکز ایالت میناس گرایس برزیل است و در منطقهٔ جنوب خاوری این کشور واقع شده‌است. جمعیت شهر بلو هوریزونته 2٫4 میلیون نفر و جمعیت منطقهٔ کلان‌شهری آن 5٫3 میلیون نفر است. شهر بلو هوریزونته را در زبان عوام بئاگا (Beagá) می‌نامند که نام پرتغالی حروف اول دو واژهٔ نام این شهر یعنی BH است.

این شهر از 300 محلهٔ فقیرنشین و آلونک‌نشین تشکیل شده‌است. شمار محلات حاشیه‌نشیان فقیر هم‌چنان رو به افزایش است و در تپه‌های پیرامون شهر رو به بالا ساخته می‌شود.

 

3- سالوادور

سالوادور شهری بندری و مرکز ایالت باهیا در برزیل است. باهایا یکی از 27 ایالت‌های برزیل است که در شمال شرقی این کشور همجوار اقیانوس اطلس قرار دارد.باهیا چهارمین ایالت پر جمعیت برزیل بعد از سائوپائولو، میناس گرایس، و ریودوژانیرو است. مرکز ایالت باهیا شهر سالوادور است که برای میزبانی مسابقات جام جهانی 2014 برزیل انتخاب شده است.

این شهر پیش از این پایتخت برزیل بوده و جزو اولین مناطقی است که اروپایی ‌ها در قاره آمریکا در آن سکنی گزیدند و به همین دلیل از لحاظ فرهنگی دارای تمایزات بسیاری است و آفریقایی ‌ها تاثیر زیادی در آن دارند به ‌گونه ‌ای که به این شهر پایتخت آفریقایی‌ های برزیل گفته می ‌شود.

برای مشاهده تصویر استادیوم های محل بازی تیم ملی فوتبال ایران اینجا را کلیک کنید.
نظر شما