جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۷
کد خبر: ۷۱۴۳۸
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۱
علیزاده در افتتاحیه جشنواره آموزشی ترویجی مشکات زیبایی در شهر:
افتتاحیه جشنواره آموزشی ترویجی مشکات زیبایی در شهر با حضور دکتر رفیع، مدیرآموزش های شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ، دکتر عیسی علیزاده، معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران، مدیران معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و مدیران آموزشی و زیباسازی مناطق 22 گانه، در پردیس قلهک برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، دکتر ابوالفضل رفیع، مدیر آموزش های شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه محله ها می بایست خط مقدم فعالیت های فرهنگی باشند، گفت: جشنواره مشکات، جشنواره ای آموزش و ترویجی است که برپایی آن در سال قبل نشان داد که می توان مهارت ها و خلاقیت های شهروندی را تقویت و شکوفا کرد.

او با اشاره به اینکه با توجه به تجربه سال قبل، تلاش شده تا پیش بینی های لازم در مورد کار جدی تر در خصوص برگزاری جشنواره صورت گیرد، ادامه داد: در میان محورهای پیش بینی شده برای برگزاری جشنواره، موضوع زیباسازی یکی از مهمترین مسائلی است که نباید از کنار آن به سادگی گذشت.

دکتر رفیع با بیان اینکه در هر شهری، زیبایی با موضوع منظر و سیمای شهری عجین شده است، افزود: بر اساس سیما و منظر شهری می توان در مورد میزان توسعه یافتگی یک شهر صحبت کرد و فعالیت های صورت گرفته در یک دهه اخیر در تهران نشان داده که این شهر به سمت توسعه یافتگی قدم های خوبی برداشته است.

او با تاکید بر اینکه تهران به واسطه فعالیت های که در آن صورت می گیرد، الگوی بسیاری از شهرها و کلانشهرهای کشور است، گفت: سازمان زیباسازی شهر تهران در سالهای اخیر تلاش کرده تا در تولید ادبیات لازم در بهبود سیما و منظر شهری با تکیه بر تجربه اساتید برجسته دانشگاه، به سوی توسعه یافتگی پیش برود.

به گفته مدیر آموزش های شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، تمام فعالیت های تعریف شده در حوزه مدیریت شهری برای بهبود وضعیت سیما و منظر شهری و کاهش آلودگی های بصری، تنها با کمک شهروندان و آموزش های لازم در این حوزه امکان پذیر است.

او با تاکید بر اینکه مناطق، محله ها و سراهای محله باید ماموریت مدیریت شهری در آموزش شهروندی شهروندان را به خوبی اجرا کنند، گفت: در برگزاری تمام بخش های جشنواره مشکات، تیم کارشناسی مجربی فعالیت داشته اند.

دکتر رفیع با تاکید بر اینکه ظرفیت مناطق، ظرفیت ویژه ای است که نباید آن را نادیده گرفت، ادامه داد: جوهره اصلی جشنواره مشکات، درگیر کردن شهروندان در یک فرآیند آموزش شهروندی است.

در ادامه این جلسه، دکتر علیزاده، معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه عملیات زیباسازی، فرآیندی است که به توسعه کیفی فضاهای شهر و ارتقاء کیفیت زندگی شهری می پردازد، گفت: شهری زیباست که بر اساس شرایط محیطی و نیازهای انسانی، به صورت منطقی و متناسب شکل گرفته باشد و به کیفیت زندگی، روح و روان انسان احترام بگذارد.

به گفته او این سازمان با همکاری اداره کل آموزش های شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و اداره آموزش منطقه 3 شهرداری تهران با عنوان منطقه معین، دومین جشنواره آموزشی ترویجی مشکات (مهارت های شهروندی کانون های آموزش تهران) را با محوریت "زیبایی در شهر" ویژه شهروندان تهرانی اجرا می کند.

نظر شما