پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۹
کد خبر: ۷۱۵۷۸
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران از تصفیه 110 میلیون لیتر شیرابه مجتمع آرادکوه از ابتدای سال جاری خبر داد و افزود: 120هکتار اراضی درختکاری شده با آب تولید شده از تصفیه شیرابه ها آبیاری شده است.
به گزارش شهر، سید محمدفیاض با اشاره به تصفیه شیرابه مجتمع آرادکوه گفت: وجود شیرابه های زباله که به دلیل دفع غیربهداشتی و غیراصولی زباله تهران در نیم قرن گذشته صورت گرفته، مشکلات بسیاری را در گذشته ایجاد کرده بود. 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران افزود: شهرداری تهران طی سال های اخیر با انجام مطالعات علمی و کارشناسی موفق به احداث تصفیه خانه شیرابه های مجتمع آراد کوه شد و تصفیه شیرابه ها نیز از ابتدای سال جاری به طور جدی دنبال شده است. 

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یکصد و ده میلیون لیتر شیرابه تصفیه شده است، تصریح کرد: سایت تصفیه شیرآبه زباله ظرفیت تصفیه روزانه 1400 مترمکعب شیرابه را دارد. 

فیاض همچنین ادامه داد: 20 مخزن تصفیه شیرآبه در مجتمع آراد کوه احداث شده که به طور فعال به تصفیه شیرابه های موجود در جنوب تهران می پردازد . 

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران شیرابه های تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز و محیط های درخت کاری شده در مجتمع دفع زباله آراد کوه مورد استفاده قرار می گیرد. 

فیاض با اشاره به اینکه تاکنون یکصد و بیست هکتار از اراضی دفع زباله جنوب تهران درختکاری شده است، خاطرنشان کرد: آب تولید شده از شیرابه های تصفیه شده برای آبیاری این اراضی استفاده شده و نیز پسماندهای باقی مانده از شیرابه ها برای تولید کمپوست استفاده می شود. 

وی افزود: در حال حاضر وسعت شیرابه های زباله تهران به 6 هکتار می رسد که طی ماه های گذشته با کاهش ورود شیرابه عمق این حوضچه یک متر کاهش یافته است. 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران در پایان اظهار امیدواری کرد: با توجه به توقف دفن غیربهداشتی و مستقیم زباله های تهران به زودی مشکل شیرابه زباله تهران به طور کامل برطرف شود.
نظر شما