يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۱۹
کد خبر: ۷۱۶۲۶
|
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۸
زیرگذر تقاطع ولیعصر(عج) به زودی به بهره‏برداری می‎رسد/
زیرگذر چهارراه‌ وليعصر يکي از مهمترين و پرترددترین معابر شهر آماده بهره برداری شده و طی روزهای آینده به بهره‎برداری می رسد.
به گزارش خبرنگار «شهر» چهارراه‌ وليعصر يکي از مهمترين گلوگاه هاي ترافيکي شهر است که به دليل واقع شدن در مركز شهر و در تقاطع خيابان انقلاب و خيابان وليعصر(عج) و همچنين وجود مجموعه تئاتر شهر، پارك دانشجو، نخستين بازار كامپيوتر ايران يکي از پر رفت و آمد ترين معابر شهري است و همواره داراي ترافيك بسيار زيادي است.

وجود ايستگاه‌هاي اتوبوس و مترو ، تردد دو خط پرمسافر BRT ، افزايش زمان چراغ‌هاي قرمز اين چهارراه به صورتي كه گاه فراموش مي‌شوند سبز شوند و عدم اصول رفت و آمد از خيابان‌ها توسط مردم نيز موجب ترافيك شديد در محدوده چهارراه وليعصر شده است.

اين روزها نيز که به دليل کوتاه تر شدن روز حجم ترددها در زمان فشرده و کمتري انجام مي شود، ترافيک در اين چهارراه نيز همانند ديگر شاهراه‌هاي حياتي شهر به ويژه در ساعات پيک ترافيک، سنگين‌تر شده است.

عبور 14 هزار عابرپیاده و بیش از 6 هزار خودرو و اتوبوس از چهارراه


با شروع فعاليت ايستگاه متروي چهارراه وليعصر (عج) انتظار مي رفت با توجه به استقبال شهروندان از اين ايستگاه شاهد كاهش بار ترافيك در اين محدوده باشيم . اما همچنان اين چهارراه و ايستگاه مترو آن شلوغ و BRT هاي آن شلوغ تر. 

ترددهاي از هر سمت و سوي عابران از اين چهارراه نيز معضلي بزرگ ديگري است که بر ترافيک تمام نشدني چهارراه وليعصر مي افزايد.

 بررسی های آماری نشان می دهد با توجه به وجود مراکز مختلف اداری، تجاری در این نقطه از شهرهرساعت به طور متوسط 14هزارو 390 نفر، عابر پیاده  از چهار راه ولیعصرعبور می کنند. بر اساس آخرين آمار حجم تردد خودروهای سواري در هر ساعت ‌ 5878 دستگاه و حجم تردد اتوبوس های BRT نیز در هر ساعت به 257 دستگاه مي رسد.

ترافیک چهارراه زیر زمینی می‎شود


شهرداري تهران با توجه به همين حجم وسيع تردد شهروندان از مسير چهار راه وليعصر(عج) زيرگذري را با 11 ورودي و خروجي در اطراف اين چهار راه احداث کرده است که به زودی و طی چند روز آینده به بهره برداری می رسد.

عظیم بابایی شهردار منطقه 6 تهران درباره ویژگی ها و امکانات زیرگذر تقاطعی عابرپیاده ولیعصر(عج) مي‌گويد: طول رینگ این زیرگذر و دسترسی های آن  160 متر و مساحت آن در حدود  سه هزار و 700 مترمربع است که با عرض 3 و ارتفاع 7 متر اجرا شده است. 

وی درباره دیگر امکانات این تونل زیرزمینی می‎افزاید: این زیر گذر دارای 18 پله برقی رفت و برگشت از چهار ضلع تقاطع ولی عصر است و تمهیداتی هم برای تردد معلولان در آن از قبیل نصب دو دستگاه آسانسور پیش بینی شده است تا هر شهروندي را راغب به گذر از اين زيرگذر کند.


شهردار منطقه 6 تهران با اشاره به اتصال دو خط سه و چهار مترو در اين چهار راه می‎گوید: شهروندان ازطریق دسترسی هایی که در این گذر زیر زمینی  طراحی شده می‎توانند به راحتی با ورود ایمن به ایستگاههای مترو  و BRT سفرهای درون شهری خود را به سهولت دنبال کنند.

به گفته بابایی با تکميل اين طرح 13 دسترسي ايجاد مي شود؛ 3 دسترسي براي اتوبوس هاي خطوط BRT ،2 دسترسي به خط هاي مترو 3، 4 و همچنين 8 دسترسي به پياده راه‎ها اختصاص مي يابد.

البته بنابر وعده شهردار منطقه 6 قرار بود اين پروژه که از 6فروردين سال 90 شروع شده، زودتر از این موعد به بهره‎برداري برسد اما به علت تغییری در نقشه پروژه و اتصال آن به خط‌ چهار مترو به صورت مستقیم،اجرای اين پروژه بیشتر از زمان پیش بینی شده طول کشید.

شهرداری منطقه 6 در این باره می گوید: با توجه به حجم انبوه کار که تونلی به طول 80 متر را در دست اجرا داشته‌ایم و به صورت همزمان با پروژه اصلی دنبال شد، کمی زمان بهره‌برداری را با تاخیر مواجه کرد. با انجام این بخش مسافران دیگر نیاز نیست برای استفاده از زیرگذر و مترو به روی زمین بیایند و این باعث کاهش بار ترافیکی چهارراه ولیعصر (عج) می‌شود.

سردار حسين رحيمي رييس پليس راهور تهران نيز با بيان اين که ترافيک چهار راه وليعصر از چند سال پيش دغدغه پليس بود ه است در اين باره مي گويد: پس از ساخت اين زير گذر هيچ يک از عابران و مسافران چهار راه وليعصر از خيابان تردد نخواهند کرد و تنها مسير عبوري براي آنها اين زير گذر خواهد بود.

نظر شما