جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۷
کد خبر: ۷۱۷۲۲
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳
ثبت نام 4851 شهروند تهرانی در دوره‌های آموزشی مهارتهای اجتماعی
مدیر مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به استقبال شهروندان تهرانی از دوره های آموزشی مهارتهای آموزشی و شهروندی (زندگی آموختنی است) تصریح کرد: از ابتدای مهر تا 20 آذرماه، 4851 شهروند تهرانی در این دوره ها ثبت نام کرده اند که می تواند آغاز امیدوارکننده ای در گسترش دوره های اجتماعی باشد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران «سید نوید برکچیان» با بیان این مطلب گفت: 1421 نفر از این شهروندان در دوره های آموزشی «تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده»، 337 نفر در دوره های «مهارتهای فردی» و 203 نفر در دوه های مهارتهای بین فردی ثبت نام کرده اند.

وی با بیان این که 294 نفر نیز در همایش های ترویجی این دوره ها حضور داشته اند، تصریح کرد: 1610 نفر نیز از مشاوره های فردی و 430 نفر از شهروندان نیز در دوره های مشاوره گروهی منطبق با دوره های مهارت های اجتماعی بهره مند شده‏اند.

دبیر شورای راهبردی آموزش سازمان با بیان این که برگزاری دوره های آموزشی مهارتهای اجتماعی و شهروندی بر اساس رسالت های سازمان و منطبق با سند چشم انداز آموزش تدوین شده است، تصریح کرد: در این زمینه 222 دوره با بهره گیری از کاربرگهای آموزشی تدوین شده است و در مراکز فرهنگی پایتخت در حال برگزاری است که 105 دوره تنها به دوره های آموزشی ویژه خانواده ها اختصاص دارد.

وی ادامه داد: برای تدریس در این دوره ها از مربیانی بهره گرفته شده است که دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر رشته های روانشناسی، مشاوره و مددکاری اجتماعی هستند و توانمندی آنها در یک آزمون کتبی و سه مرحله مصاحبه تخصصی از سوی اساتید برجسته ارزیابی شده است.

برکچیان با بیان این که پیش از اجرای طرح «زندگی آموختنی است»، برخی دریافت شهریه را یکی از دلایل احتمالی عدم استقبال شهروندان به شمار می آورند، تاکید کرد: تنها 986 نفر یعنی فقط نزدیک به 20 درصد این ثبت نام ها با یارانه پرداختی از سوی سازمان صورت گرفته و بقیه برای حضور در این دوره ها شهریه پرداخت کرده اند.

وی تاکید کرد: پرداخت شهریه برای دوره های اجتماعی و شهروندی، نشان از درک نیاز شهروندان نسبت به ضرورت حضور در این دوره‏ها دارد و این موضوع را تایید می کند که در صورت ایجاد تعالی نیاز شهروندان در زمینه مهارتهای زندگی، آنها حاضرند برای بهره‏گیری از این دوره ها حتی للهزینه پرداخت کنند.

شایان ذکر است ثبت نام در این دوره ها از ابتدای مهرماه آغاز شده است و ثبت نام در 100 واحد آموزشی فرهنگسراها و خانه های فرهنگ مناطق 22گانه تهران ادامه داد. شهروندان علاقه مند می توانند برای اطلاعات بیشتر به نزدیکترین فرهنگسرا یا خانه فرهنگ محل سکونت خود یا سایت اینترنتی sina.farhangsara.ir مراجعه کنند یا با شماره 1837 تماس بگیرند.

نظر شما