جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۴
کد خبر: ۷۱۹۹۳
|
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۶
محمدعلی اسفنانی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس و عضو کمیته مصادیق محتوای مجرمانه معتقد است فیسبوک در برخی موارد مفید است.
به گزارش شهر، این عضو کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه همچنین در خصوص عضویت برخی مسئولان در فیس‌بوک، گفت: صرف حضور در فیس بوک جرم نیست، چرا که فرد صفحه مجازی برای خود در نظر گرفته و اطلاعاتش را در آن وارد می‌کند و هیچ اشکالی ندارد و نه تنها هیچ اشکالی ندارد بلکه در برخی موارد نیز انصافا مفید است.

اسفنانی با بیان اینکه فیس‌بوک همچون چاقویی دولبه است و به همین دلیل فیلتر شده، تصریح کرد: فیس‌بوک بخش مفید و قابل استفاده دارد اما متاسفانه همین فیس‌بوک به مواردی آلوده شده و این آلوده شدن موجب فیلتر شدن آن شده است، به این معنا که در این فضا مصادیقی از عناوین مجرمانه موجود در قانون مجازات اسلامی و منابع شرعی یافت می‌شود که کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به این نتیجه رسیده که ورود و دسترسی همه افراد به این صفحات فیس‌بوک آزاد نباشد.

وی از تشکیل جلسات این کمیته در هر دو هفته یک بار خبر داد و خاطرنشان کرد: عضویت مسئولان در فیس‌بوک هنوز بررسی نشده و درخواست بررسی رفع فیلتر نیز تاکنون به کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه داده نشده است.
نظر شما