جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۸
کد خبر: ۷۲۰۱۴
|
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰
معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران در گفتگو با «شهر»:
معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران با بیان اینکه کشف استعدادها از مهمترین برنامه‏های معاونت در دوره جدید مدیریت شهری‎ست گفت: چنانچه تبدیل وضعیت قرارداد نیروهای شهرداری که اخیرا آزمون آن را برگزار کردیم به پایان برسد، حدود 10 هزار نفر کارمند رسمی شهرداری تهران می‎شوند که نسبت به دوره اول مدیریت دکتر قالیباف در شهرداری تهران نزدیک به 2 برابر می شود.
به گزارش خبرنگار شهر، ناصرامانی معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران به همراه حجت السلام و المسلمین شهاب مرادی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران روز سه شنبه  26 آذر از ظرفیت‌ها، چگونگی استقرار نیروی انسانی و زیر ساختهای سازمان فرهنگی هنری بازدید کردند.

ناصر امانی در حاشیه این بازدید در گفت‎وگوی اختصاصی با خبرنگار «شهر»، پیرامون ضرورت تشکیل معاونت جدید توسعه منابع انسانی در شهرداری و برنامه‌های مدیریت شهری در این حوزه  گفت: اگرچه به تازگی معاونت توسعه منابع انسانی به صورت رسمی در شهرداری تشکیل شده است اما پیش از این به صورت غیر رسمی و با تدبیر شهردار تهران از سال 85 معاونت مالی و اداری شهرداری دو بخش داشت، یک بخش مالی و حسابداری و بخش دیگر رسیدگی به امور اداری و منابع انسانی بود که به عنوان قائم مقام معاونت مالی و اداری این بخش را اداره می کردم.

شهرداری تهران را تبدیل به نهادی الگو می‌کنیم
 امانی توجه به منابع انسانی را یک از ویژگی‌های مدیریتی دکترقالیباف دانست و افزود: نگاه شهردار تهران علاوه بر شهر و شهروند به درون شهرداری نیز است، به تعبیر شهردار تهران اگر حوزه کاری شهرداری را به سه بخش شهر، شهروند و شهرداری تقسیم کنیم مسایل دررون شهرداری نیز قرار است مد نظر باشد.
معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران، تصریح کرد: هدف از تشکیل این معاونت در طول چندسال آینده، تبدیل درون شهرداری به نهادی‎ست که روابط انسانی بر آن حاکم باشد و سیستم اداری آن روان و پاسخ‎گو شود.
وی گفت: می‎خواهیم تا قبل از پایان دوره جدید مدیریت شهری، شهرداری تهران را تبدیل به نهادی الگو و نمونه در بین سازمان های عمومی و غیردولتی و خدمات‎رسان به شهروندان کنیم. 
امانی توسعه اجتماعی را تدبیر و استراتژی مدیریت شهری در دوره جدید دانست و افزود: یکی دیگر از اهداف مهم معاونت توسعه منابع انسانی،آماده سازی مجموعه شهرداری یعنی تمام کارکنان آن برای پیشبرد این تدبیر و استراتژی است.

کشف استعدادها از مهمترین برنامه‏های معاونت در دوره جدید مدیریت شهری‎ست
وی  کشف استعدادها و همواره کردن مسیر برای ارتقاء کارکنان در شهرداری را از مهمترین برنامه‏های معاونت توسعه منابع انسانی در دوره جدید عنوان کرد و افزود: شاید یکی از گلایه‎های کارکنان شهرداری این باشد که ظرفیت و استعداد و توان همه کارکنان دیده نشده است و همه استعدادهایی که قابلیت رشد در سیستم را داشتند، شناسایی نشده اند.
وی ادامه داد: البته بستر شناسایی استعداد و توان کارکنان در دوره قبل آماده شده است. چندی پیش آزمونی برای کارکنان شهرداری تحت عنوان آزمون استعداد یابی برگزار شد و بیش از 8 هزار نفر از  کارکنان شهرداری تهران که 5 سال سابقه خدمت و مدرک کارشناسی داشتند در این آزمون شرکت کردند.

پست‏های مدیریتی و کارشناسی را برعهده کارمندان رسمی می‎گذاریم 

امانی تصریح کرد: در حال حاضر در حال تکمیل پرونده‏های این افراد هستیم و برای آنها کارگاه های کسب تجربه برگزار می‎کنیم و بنا داریم برای تکمیل پست‎های سازمانی شهرداری عمده اتکاء مان به این نیروهای داخلی و استعدادهای کشف شده باشد. این یکی از برنامه های جدی معاونت است که با توجه به آماده بودن بستر و زیرساخت های آن امیدواریم به زودی عملیاتی شود. 
معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران، تصریح کرد: این گام بسیار بزرگی در شهرداری است که ما پست‏های مدیریتی و کارشناسی،مهم و حساس خود را برعهده کارمندان رسمی شهرداری بگذاریم که هم تعلق سازمانی شان به شهرداری و هم پاسخ گویی آنها به مراجع قانونی بیشتر است.

تعداد کارمندان رسمی شهرداری 2 برابر می‎شود
وی اظهارداشت: اگر این تبدیل وضعیت قرارداد نیروهای شهرداری که اخیرا آزمون آن را برگزار کردیم به پایان برسد، حدود 10 هزار نفر کارمند رسمی شهرداری تهران می‎شوند که نسبت به دوره اول مدیریت دکتر قالیباف در شهرداری تهران نزدیک به 2 برابر می شود. 

امانی تاکیدکرد: این اقدام از برنامه های اصلی معاونت است و امیدواریم تا پایان سال کار تبدیل قرارداد این تعداد کارکنان به رسمی انجام و حکم استخدام این افراد صادر شود.
معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران در مورد جذب نیرو و استخدام افراد در شهرداری نیز گفت: در این دوره نیز بنای شهرداری بر کوچک سازی و چابک سازی سیستم است و بنابر جذب نیرو جدید نداریم و درحال حاضر بر ساماندهی نیروهای در حال خدمت متمرکز هستیم.

حل مشکل مسکن کارمندان قراردادی شهرداری در دستورکار است
امانی در مورد رفع مشکل مسکل کارکنان نیز تصریح کرد: قصد داریم بحث مسکن کارکنان را نیز مجدد به شکل جدی در دستور کار خود قرار دهیم. در حال حاضر 25 هزار نفر عضو تعاونی های مسکن کارکنان شهرداری تهران هستند که در اولین گام مشکل زمین این خانه ها را حل کرده ایم تا این تعاونی ها فعال شده و با شروع ساخت و ساز مسکن ها، بتوانیم در زمان بندی مناسب حداقل مشکل مسکن 50درصد از کارکنان فعلی شهرداری تهران را حل کنیم.

وی یادآورشد: با اقدامات انجام گرقته در گذشته کارمندان رسمی شهرداری همه از نظر مسکن تعیین تکلیف شده اند.یعنی یا مشکل مسکن شان حل شده یا عضو یکی از تعاونی هایی هستند که در حال ساخت مسکن شان است.مابقی کارکنان قراردادی شهرداری هستند و با وجود این که تعهدی نداشتیم در حال حل مشکل مسکن کارمندان قراردادی شهرداری نیز هستیم.

نظر شما