شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۴۹
کد خبر: ۷۲۲۹۲
|
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳
مرادخانی و جمعی از خوانندگان موسیقی پاپ امروز به آسایشگاه ثارالله رفته و با جانبازان بستری در این آسایشگاه دیدار کردند. مرادخانی در این دیدار گفت: این اقدام نشان می‌دهد خوانندگان موسیقی پاپ دغدغه‌های ارزشی، ملی و دینی دارند.
به گزارش شهر، صبح امروز علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از خوانندگان موسیقی پاپ کشورمان از جمله احسان خواجه امیری،شهرام شکوهی،مهدی یراحی،رضا یزدانی،ایلیا منفرد،محسن یگانه و ...به آسایشگاه ثارالله رفته و با جانبازان بستری در این آسایشگاه بازدید کردند.

 
در این مراسم بسیاری از خوانندگان موسیقی پاپ کشورمان حضور پیدا کرده بودند و شاخه های گل رز را به جانبازان اهدا کردند و با آنها به گفت و گو نشستند.

 
مرادخانی در این مراسم گفت: بهتر است بیشتر هنرمندان درباره این اقدامشان صحبت کنند. اما خوشحالم این فرصت فراهم شد تا به زیارت عزیزانی بیاییم که سرفصل همه خوبی ها در کشورمان هستند و آینده کشور را تضمین کرده اند.

 
او افزود: خوشحالم که توانستیم در روزهایی که بین اربعین و 28 صفر است این فرصت دیدار را داشته باشیم و این موضوع جای شکر دارد. چرا که این ایام، ایام ذکر است.


معاون هنری ارشاد تاکید کرد:جانبازان عزیز جاودانه هستند و هیچ کس فراموش نخواهد کرد که آنها چه سختی ها را تحمل کرده و می کنند تا ما امروز بتوانیم با آسایش زندگی کنیم. امیدوارم خدا این توفیق را به ما بدهد که باز هم بتوانیم به دیدارشان بیاییم.


مرادخانی این اقدام خوانندگان پاپ را ستود و اظهار کرد: این اقدام نشان می دهد خوانندگان موسیقی پاپ دغدغه های ارزشی، ملی و دینی دارند و خواسته شان سرفرازی ایران اسلامی است.

 
او از عابدی رئیس آسایشگاه، عظیمی مسئول فرهنگی آسایشگاه و جانبازان حاضر در این آسایشگاه تشکر کرد که پذیرای او و هنرمندان شده اند.


خشایار اعتمادی: قدردان جانبازان باشیم

در ادامه امیر تاجیک خواننده موسیقی پاپ کشورمان گفت: خوشحالم از اینکه آقای مرادخانی ما را هم برای این دیدار خبر کردند و این فرصت زیبا را در اختیار ما هم گذاشتند. چون بعد از 30 سال نخستین بار است که هنرمندان در چنین فضای صمیمی به آسایشگاه ثارالله می آیند.

 
در ادامه خشایار اعتمادی گفت:وقتی آدم بتواند با اعتقاد و در اعتقاداتش زندگی کند حس خوبی به زندگی خواهد داشت. من امروز اینجا کسانی را دیدم که با باورها و اعتقاداتشان زندگی می کنند و این برایم بیش از هر چیزی ارزش داشت.

او ادامه داد: امروز برای من یک تلنگر بزرگ هم داشت؛  اینکه جانبازان عزیز از ما سوال کردند چرا در برنامه ها و کنسرت هایمان دعوتشان نمی کنیم.  اگر ما امروز شاد هستیم و لبخند می زنیم باید به خاطر بیاوریم که چه کسانی این لبخندها را روی لب های ما کاشته‌اند و قدردان آنها باشیم. بنابراین فکر می کنم شاد کردن این عزیزان وظیفه ما هم هست.

ایلیا منفرد: اسلحه ما قلم و ساز و دوربین های ماست

ایلیا منفرد خواننده موسیقی پاپ که به تازگی پدرش بعد از سال ها جانبازی به شهادت رسیده است، دیگر خواننده ای بود که در این جمع سخن گفت. او اظهار کرد: حس نمی کنم به آسایشگاه آمده ام. فکر می کنم اینجا خانه من است و چشمم با تصاویری که اینجا می بیند آشناست. چون پدرم را سال ها روی ویلچر دیدم و حالا هم حس می کنم آمده ام به عموهایم سر بزنم.

منفرد خطاب به جانبازان ادامه داد: اسلحه شما فلزی بود و امروز اسلحه ما قلم و ساز و دوربین های ماست. امیدوارم بتوانیم گوشه ای از زحمت های شما را جبران کنیم و جواب بزرگواری هایتان را بدهیم.


احسان خواجه امیری هم حضور در جمع جانبازان را سعادتی بزرگ دانست و گفت: از همه جانبازان و ایثارگرانی که از جانشان گذشتند تشکر می کنم.

شهرام شکوهی: تا ابد مدیون رزمندگانیم

شهرام شکوهی خواننده بعدی بود که صحبت کرد. او گفت: من متولد دهه 50 هستم و هنوز موشک هایی را که زمان جنگ تحمیلی از روی سرمان می گذشت را فراموش نکرده ام. ما جنگ را با همه وجودمان حس کردیم. دوستانی داشتیم که رفتند و برنگشتند. رفتند و اسیر و یا جانباز شدند. ما تا ابد مدیون همه کسانی هستیم که در جنگ حضور داشتند.

 
محسن یگانه هم گفت: اینکه ما با خیال راحت زندگی می کنیم مدیون شما هستیم و راحتی و آسایش و لبخند روی لبمان همه از برکت وجود شماست. جای آنها که روزی بین شما بودند و حالا نیستند خالی.

رضا یزدانی: همه ما با شور و علاقه آمدیم

در ادامه رضا یزدانی گفت: اگر ما خوانندگان خودمان بخواهیم دور هم جمع شویم آنقدر گرفتاریم که نمی توانیم اما وقتی قرار شد به اینجا بیاییم همه با شور و علاقه آمدیم. امروز همت معاونت هنری ارشاد باعث شد ما به خاطر جانبازان عزیز همه کارهایمان را رها کنیم و به اینجا بیاییم.

 
او ادامه داد: همه ما کارهایی را درباره شهدا و جانبازان خوانده ایم و این وظیفه ما بوده و هست. باید بیشتر بخوانیم و با آثار هنریم ان قدردان بخش کوچکی از زحمات این عزیزان باشیم. چون این ها بودند و جنگیدند تا ما باشیم و بخوانیم.

مازیار فلاحی: عشق به وطن و ارزش‌های کشورمان در خوانندگان پاپ پررنگ است

سپس مازیار فلاحی اظهار کرد: عشق به وطن و ارزش های کشورمان آنقدر در خوانندگان پاپ پررنگ است که با یک تلفن همه اینجا و به دیدار جانبازان عزیز بیایند. ما فراموش نمی کنیم که چه کسانی جان بر کف گذاشته اند تا ما امروز بتوانیم به راحتی موسیقی اجرا کنیم.

 
او ادامه داد: ما عاشقانه از حضور جانبازان عزیز در کنسرت هایمان استقبال می کنیم و از انها خواهش دارم بیایند تا ما حس کنیم پشتمان گرم است.

مجید خراط ها: امیدوارم این دیدار یک اتفاق گذرای رسانه ای نباشد

مجید خراط ها دیگر خواننده حاضر در جمع اظهار امیدواری کرد که این دیدار یک اتفاق گذرای رسانه ای نباشد و ادامه پیدا کند.او بصورت زنده قطعه ای را اجرا و تقدیم به جانبازان کرد.

او همچنین اظهار کرد: امیدوارم با کمک ارشاد بتوانیم برخی کاستی هایی را که جانبازان عزیز می گویند دیگر نهادها در حقشان کرده اند را جبران کنیم.

 
مهدی یراحی هم گفت: پدرم جانباز بود و مشکلات این عزیزان را از نزدیک لمس کرده ام. خوشحالم که اینجا هستم و امیدوارم بتوانم به این عزیزان ادای دین کنم. او قطعه ای کوتاه را خواند و تقدیم کرد به جانبازان آسایشگاه ثارالله.

 
سعید شهروز هم در ادامه مرادخانی را مدیر دریا دلی دانست که تا کنون به موسیقی پاپ هم کمک زیادی کرده است. او ادامه داد: احساس می کنم به یک تکه از بهشت امده ام و از همین جا همه این عزیزان را برای حضور در کنسرتم دعوت می کنم.او هم قطعه ای لری خواند و صحبت هایش را تمام کرد.

امید حاجیلی: دیدار و تکریم جانبازان را وظیفه می‌دانم

امید حاجیلی دیگر خواننده پاپ که پدر و برادرش جانباز هستند گفت: من از این به بعد همیشه می آیم و به جانبازان عزیز اینجا سر می زنم.  او از مرادخانی درخواست کرد تا فرصتی را فراهم کند که خوانندگان پاپ برای اجرای موسیقی به این آسایشگاه بیایند و عواید کنسرت را برای آسایشگاه بگذارند. مرادخانی هم قول مساعد داد و گفت: این کار وظیفه من است.

 
حاجیلی در پایان سخنانش گفت: شما بوده اید که ما می توانیم بلند حرف بزنیم و بخوانیم و آهنگسازی کنیم.

 
مهدی مدرس هم جانبازان را افتخار مردم ایران دانست و گفت: این عزیزان می گویند مسئولان کمتر به آنها سر می زنند. امیدوارم مسئولان دوباره آنها را به خاطر بیاورند و به هم رزم های سابقشان سری بزنند.

 
در پایان این دیدار ایلیا منفرد قطعه ای را اجرا کرد. او گفت که این قطعه را برای پدرش ساخته بوده اما او پیش از آنکه فرصت شنیدن این قطعه را داشته باشد با دنیا خداحافظی کرده است.
نظر شما