جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۴۸
کد خبر: ۷۲۴۲۶
|
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳
بیش از 190 ویژه برنامه فرهنگی هنری در پایتخت برگزار می شود؛
همایش علمی یک روزه استاد شهریار و عبدالرحیم کاراکوچ یکشنبه 8 دی ماه با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و بنیاد بین المللی پژوهشی استاد شهریار در دانشگاه الزهراء(س) برگزار می شود.
به گزارش شهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این برنامه با مشارکت و حمایت بنیاد یونس امره از کشور ترکیه و موسسه فرهنگی هنری اکو برگزار می شود. عبدالرحیم کاراکوچ از نویسندگان، روزنامه نگاران و شعرای برجسته معاصر ترک زبان است که پیش از این به عنوان یکی از 6 شخصیت برجسته جهان معاصر اسلام در ایران تجلیل شده است.
 
همچنین در کنار این ویژه برنامه، مراکز فرهنگی هنری پایتخت در هفته جاری میزبان بیش از 190 برنامه خواهند بود. نشست بررسی نقش واقعه عاشورا در ادبیات ایران، 8 دی در خانه فرهنگ دکتر عظیمی، نشست تفسیر مثنوی با حضور دکتر رافعی، 10 دی در فرهنگسرای ابن سینا، نشست شاهنامه خوانی با عنوان حماسه شعر، 9 دی در فرهنگسرای فردوس و کارگاه داستان گویی برای کودکان و نوجوانان همراه با نقاشی، 9 دی در کتابخانه حصارک از جمله برنامه های هفته جاری است.
 
شب شعر آیینی ویژه شهادت امام رضا(ع) با عنوان هنگام های زمستانی، 11 دی در فرهنگسرای سرو، نشست معرفی و نقد و بررسی کتاب «هسته ی آتش فشانی سینما» نوشته بهروز افخمی، 9 دی در فرهنگسرای اندیشه و نشست بررسی کتاب «حا، سین، نون» با حضور علی شجاعی مولف کتاب، 8 دی در فرهنگسرای امید از دیگر برنامه های هفته جاری است که از سوی مراکز فرهنگی هنری پایتخت برگزار می شود.
 
علاقه مندان می توانند جهت دریافت فهرست کامل برنامه ها به پایگاه اینترنتیwww.farhangsara.ir مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات ویژه برنامه های هفته جاری و نشانی مراکز فرهنگی هنری شهر تهران با شماره 1837 تماس بگیرند. 
نظر شما