جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۹
کد خبر: ۷۲۵۴۶
|
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۵
شهردار منطقه 19گفت: با آموزش تفکیک پسماند به بیش از 87 هزار شهروند منطقه در 9 ماهه امسال، مشارکت مردم در این زمینه به سطح قابل قبولی رسیده است.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 19، مهندس رضا نثاری الگوسازی صحیح مصرف و استفاده بهینه از پسماندها را از اهداف اجرایی آموزشهای چهره به چهره عنوان کرد و گفت: در این راستا طی 9 ماهه 87 هزار و 648 شهروند از طریق آموزش چهره به چهره در سراهای محله، خانه های سلامت، تسنیم و قرآن، مهدکودک ها، خانه های اسباب بازی، غرفه های بازیافت، ایستگاه های اتوبوس و بوستانهای منطقه آموزش دیده اند که این آموزشها نقش مهمی در افزایش مشارکت شهروندان در موضوع تفکیک پسماندهای خشک و تر داشته است.
وی افزود: اصناف، مراکز تجاری، رستورانها و آموزش شهروندان از طرق مراجعه به در منازل در راستای اجرای طرح ملودی همراه با توزیع بروشور و کیسه مخصوص پسماند از دیگر روشهای آموزشی اداره بازیافت این منطقه است که تاکنون برای ساکنان 6 هزار و 907 باب منزل انجام شده است.
به گفته نثاری طی آموزشهای بازیافت شهروندان علاوه بر تفكيك از مبداء پسماندهاي شهري با فرايند حفظ محيط زيست و احترام به حقوق شهروندي و مقررات شهري نیز آشنا می شوند که در همین راستا 94 هزار و 731 بروشور از ابتدای سال توزیع شده است.
شهردار منطقه بیشترین بهره مندان از آموزشهای بازیافت را دانش آموزان اعلام کرد و افزود: 22 هزار و 445 دانش آموز طی 9 ماه گذشته آموزشهای چهره به چهره بازیافت را دریافت کردند و این درحالی است که  آموزش از طریق برپایی کلبه بازیافت در مدارس، برگزاری جشن شکوفه ها و برگزاری زنگ بازیافت و همچنین اجرای اردوهای آموزشی نیز  در انتقال اطلاعات به 10  هزار و 584  نفر مؤثر بوده است.
نثاری خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات این شهرداری برای جلب مشارکت شهروندان درخصوص تفکیک پسماندها توزیع هزار و 617 مخزن مخصوص و کارتن پلاست در مدارس، اداره ها، سراهای محله، بوستانها، اصناف و شهروندان است. علاوه براین هر هفته نیز از شهروندان نمونه توسط غرفه های بازیافت منطقه تقدیر می شود.
نظر شما