پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۲۶
کد خبر: ۷۲۸۰۵
|
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸
حضور مرکز آموزش در پنجمین نمایشگاه «بازی، سرگرمی و آموزش کودک و نوجوان»
منابع و محصولات آموزشی خانه های کودک «شهر شکوفه ها» در پنجمین نمایشگاه «بازی، سرگرمی و آموزش کودک و نوجوان» عرضه می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این نمایشگاه که از 16 تا 20 دی در بوستان گفت وگوی تهران برگزار می شود، علاوه بر معرفی نظام آموزشی خانه های کودک «شهر شکوفه ها» و عرضه بسته های آموزشی این خانه های کودک، 50 عنوان کتاب آموزشی در گروه های سنی 4، 5 و 6 سال ارائه می شود.

عرضه اتاق نمایش «شکوفه های زندگی» به همراه 7 شخصیت عروسکی و 5 نمایش‏نامه با موضوع اخلاقی و 5 کارت قصه گویی و آلبوم موسیقی «به به چه کار خوبی» از دیگر برنامه های مرکز آموزش در این نمایشگاه است.

پنجمین نمایشگاه «بازی، سرگرمی و آموزش کودک و نوجوان» از ساعت 9 تا 18 دوشنبه 16 تا جمعه 20 دی در محل دائمی نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران (بوستان گفت وگو) برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، بیش از 70 خانه کودک «شهر شکوفه ها» به عنوان زیر مجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری در مناطق 22گانه شهر تهران فعالیت دارند که از سال گذشته همه این واحدهای آموزشی تحت نظام جامع آموزشی در سه گروه سنی 4، 5 و 6 سال فعالیت می کنند و بیش از 3هزار نوآموز در این خانه های کودک آموزش می بینند.

از ویژگی های دوره های آموزشی «شهر شکوفه ها»، اختصاص یک بسته آموزشی شامل منابع آموزشی ویژه هر گروه سنی و اقلام کمک آموزشی برای هر یک از نوآموزان این خانه های کودک است. در واقع خانه های کودک «شهر شکوفه ها» برای ارتباط بهتر خانواده ها با مربیان، این بسته های آموزشی را تهیه و تدوین کرده است. این بسته شامل کتابهای همیار والدین، دفترچه رابط اولیا و مربیان، بن های تخفیف جلسه های مشاوره و مجلات آموزشی موردنیاز والدین است.

بیش از 300 مربی و کمک مربی در 70 خانه کودک «شهر شکوفه ها» آموزش نوآموزان را برعهده دارند. در واقع متقاضیان تدریس در شهر شکوفه ها، در آزمون های کتبی و مصاحبه های تخصصی شرکت می کنند و «اعتبارنامه تدریس» دریافت می کنند. این مربیان و کمک مربیان به صورت مستمر ارزشیابی و توسط ناظران آموزشی راهنمایی و هدایت می شوند. همچنین به منظور ارتقای اطلاعات موردنیاز مربیان خانه های کودک و آشنایی با روش های نوین تدریس برای همه آنها در هر سال تحصیلی، دوره های آموزشی ضمن خدمت در موضوعاتی مثل تربیت دینی، روان شناسی کودک، خلاقیت، نمایش خلاق، شعرخوانی و قصه گویی، طراحی بسته های آموزشی، بازی، کاردستی و نقاشی با حضور اساتید برتر آموزش گروه سنی کودک برگزار می شود.

شهروندان می توانند برای اطلاعات بیشتر به نزدیکترین فرهنگسرا و خانه های فرهنگ محل سکونت خود یا سایت اینترنتی sina.farhangsara.ir مراجعه کنند یا با شماره 1837 تماس بگیرند.

نظر شما