جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۰
کد خبر: ۷۲۸۵۷
|
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۰
زیرگذر ولیعصر(عج) به گذری فرهنگی تبدیل می شود/
قالیباف با اشاره به پیشنهادهای مختلف برای استفاده‌های اقتصادی و تجاری از زیرگذر ولیعصر(عج)،اظهارداشت: شهرداری تهران حاضر به قبول هیچ یک از این پیشنهادها نشد و معتقدیم این گذر باید به گذری فرهنگی تبدیل شود.
به گزارش خبرنگار شهر، دکترمحمدباقر قالیباف شهردار تهران امروز در مراسم افتتاح زیرگذر چهارراه ولیعصر(عج) و 19 پروژه شهری در منطقه 6، ضمن عذرخواهی از شهروندان برای مشکلات و زحمات ایجاد شده در مدت اجرای این فعالیت عمرانی،گفت: این پروژه به اندازه پروژه های بزرگ شهری برای اجراکنندگان سختی و مشقت داشت و می توان گفت، انبوهی از تاسیسات شهری بود که امکان قطع آنها حتی برای یک لحظه نیست.

وی با اشاره به موقعیت ویژه و خاص چهارراه ولیعصر(عج)، تصریح کرد: این نقطه از شهر تهران از بعد فرهنگی، اجتماعی، مسائل شهری و ترافیکی،سیاسی،دانشگاهی، علمی، امنیتی و آسیب های اجتماعی، مکانی خاص با خصوصیات گوناگون است به همین دلیل در ادبیات جغرافیای سیاسی از این مکان با عنوان «فضا» یاد می شود به این معنا که انسان هایی که از این محل عبور می کنند، تحت تاثیر هستند.

قالیباف افزود: اینجا تنها یک زیرگذر نیست اینجا فضایی‌ست که دربرگیرنده ذهن تاریخی و هویت افراد است و نباید بگذاریم این خاطرات در ترافیک ، آلودگی، عصبیت و فشار به فراموشی سپرده شود.این فضا یک سازه اجتماعی ست که به فضای فرهنگی و اجتماعی تبدیل خواهد شد.

(زیرگذر چهارراه ولیعصر(عج

شهردار تهران با تاکید براین که ما شهر را برای شهروندان آن می خواهیم، گفت:ما به دنبال توسعه فرهنگ محبت، گذشت، هم دلی در شهر هستیم.

قالیباف در ادامه با اشاره به پیشنهادهای مختلف برای استفاده های اقتصادی و تجاری از این زیرگذر،اظهارداشت: شهرداری تهران حاضر به قبول هیچ یک از این پیشنهادها نشد و معتقدیم این گذر باید به گذری فرهنگی تبدیل شود.

وی افزود: این فضا و مکان را به اهالی فرهنگ و هنر تقدیم می کنیم تا با بهره گیری از هنر و توان‎شان عظمت و بزرگی ایثار و از خود گذشتگی شهدا در 8 سال دفاع مقدس را به نمایش بگذارند تا همیشه بدانیم زندگی مان را مدیون چه کسانی هستیم.

شهردار تهران اظهارداشت: این گذر باید گذری باشد که هر کسی که از آن عبور می کند، بداند زندگی، آزادی و استقلال خود را مدیون شهدا و امام(ره) هستیم؛ ما درگیر و دار قدرت، سیاست و مادیات روزانه و هفتگی و ماهانه خود ممکن است فراموش کنیم که زندگی مادی و معنوی خود را مدیون چه کسانی هستیم اما اگر گذرمان به این زیر گذر افتاد، این گذر باید یاد و ذکری باشد که تلنگری به ما بزند.

مطالب مرتبط
نظر شما