شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۴۵
کد خبر: ۷۲۹۸۴
|
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۶
نمایشگاه پژوهشی آثار هنرمندان خودآموخته با فروشی چشمگیر و استقبال عمومی مواجه شد و عصر امروز در نگارخانه لاله در حالی به کار خود پایان داد که 59 اثر از مجموع 102 اثر به نمایش درآمده به‌ فروش رسید.
به گزارش شهر، این رویداد با هدف بازخوانی شور و شوق تصویری و دنیای درونی و بکر هنرمندان خودآموخته‌ برگزار شد . هنرمندانی که از دیرباز تاکنون، فارغ از قید و بند‌ها، سبک‌ها و جریان‌های روز هنر معاصر و به موازات آن به حیات هنری خود ادامه داده‌اند.

آثار ۱۷ هنرمند نقاش و حجم‌پرداز خودآموخته همچون: حسن حاضر مشار، زنده یاد مکرمه قنبری، داود کوچکی، سلیم کرمی، فیروزه یزدانی، علیخان عبداللهی، جعفر خادم، زهرا سهرابی، محمود زاهدی، محمد آریایی، امیر غفوری، محمد باقر رضایی، محسن فرخ رٌخ و... در این نمایشگاه ارایه شده بود. که از این میان به ترتیب آثار حسن حاضر مشار هنرمند خودآموخته 90 ساله ، داود کوچکی 74 ساله، سلیم کرمی 67 ساله،  صغری عبدالهی 67 ساله، زهرا سهرابی 76 ساله و محمد آریایی و... بیشترین فروش را به خود اختصاص دادند.

رونق اقتصادی هنر در بخش آثار هنرمندان خودآموخته بسیار مایه امیدواری و خوشحالی است و نکته جالب در این فروش چشمگیر این بود که خریداران و علاقه مندان از قشر شهروندان فرهیخته بودند که فارغ از دیگر نمایشگاه های رسمی  و فاکتورهای خرید آثار هنری همچون سرمایه‌گذاری و... جذب هنر خودانگیخته و لایه مردمی هنر شده اند.

نمایشگاه هنرمندان خودآموخته به کوشش مرتضی زاهدی هنرمند معاصر و پژوهشگر گردآوری شد و از 15 آذر آغاز و به دلیل استقبال و درخواست جامعه هنری  تا 18 دی ماه تمدید و ادامه داشت و نگارخانه لاله در نظر دارد این رویداد را هر سال با شناسایی گستره بیشتری از هنرمندان خودآموخته ادامه دهد. امیدواریم با یاری دیگر نهادها و مراکز تخصصی هنری به یک رویداد هنری سالانه در سطح ملی و بین المللی مبدل شود.
نظر شما