پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۷
کد خبر: ۷۳۱۴۸
|
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۳
معاون خدمات شهری شهرداری تهران خبرداد:
معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: توافقات نهایی برای واگذاری مسوولیت نگهداری پارک پردیسان به شهرداری در حال انجام است.
به گزارش شهر،مجتبی عبداللهی با بیان اینکه پارک پردیسان یکی از بوستان های مهم در شهر تهران به لحاظ موقعیت جغرافیایی است، افزود: برای بهره برداری بهتر و بیشتر از این بوستان صحبت هایی با مسئولان سازمان محیط زیست شده تا در صورت توافق نهایی نگهداری این بوستان به شهرداری تهران واگذار شود. 

معاون خدمات شهری شهرداری تهران تصریح کرد: شهرداری تهران برنامه ای جامع برای نگهداری بوستان پردیسان و آماده سازی آن برای استفاده هرچه بهتر شهروندان دارد.

وی با اشاره به اینکه نیاز است اقداماتی درخصوص توسعه فضای سبز و درختکاری در بوستان پردیسان صورت گیرد، اظهار کرد: بودجه ای نیز به این منظور در بودجه سال آینده خدمات شهری درنظر گرفته شده تا در صورت توافق نهایی شهرداری تهران مدیریت این بوستان را برعهده گیرد. 

به گفته عبداللهی پیش از این نیز واگذاری مدیریت نگهداری بوستان های جنگلی لویزان و چیتگر به شهرداری تهران واگذار شده بود که هم اکنون این بوستان ها مورد بهره برداری عموم شهروندان قرار دارد. 

معاون خدمات شهری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در واگذاری مدیریت پارک پردیسان به شهرداری فقط نگهداری پارک به شهرداری تهران واگذار شده و بحث مالکیت مطرح نیست. 

وی افزود: کمیسیون خدمات شهری شورای شهر نیز موافق واگذاری مدیریت پارک پردیسان به شهرداری است.بنابراین امیدواریم طی هفته های آینده این مذاکرات با سازمان محیط زیست به نتیجه مطلوب برسد. 


بنابراین گزارش،معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست که پیش از این در دوره سوم شورای شهر تهران پیگری بسیاری برای جلوگیری از فروش و ساخت و ساز در پارک پردیسان داشت، در نخستین اقدام زیست‌محیطی خود مصوبه فروش پارک پردیسان را متوقف کرد.

براساس مصوبه 25 اسفند 89 هيات وزيران به سازمان محيط‌ زيست اجازه داده شده بود، مشروط به حفظ كاربري، نسبت به فروش پارك پرديسان به مساحت يك ميليون و 680 هزار و 935 مترمربع با رعايت مقررات مربوطه اقدام كند که اين مساله موجب نگراني شوراي شهر و حاميان محيط زيست شد.

به گفته شاعری قائم مقام سابق سازمان حفاظت از محیط زیست، مجوز فروش پارك پرديسان به دليل اجرايي شدن طرح جامع اين پارک در سال 89 به تصويب رسيد، چرا كه با بودجه 1.5 ميليارد توماني این سازمان حتي نمي‌توان پارک را آبياري کرد و بخش خصوصي تنها 3 ميليارد تومان براي آبياري اين پارک از ما مي‌خواهد. اجراي طرح جامع پارک نیز هزار ميليارد تومان اعتبار نیاز دارد.


پارک طبیعت پردیسان که یکی از بوستان‌های بزرگ و مشهور شهر تهران است که در شمال غربی تهران واقع شده، از سمت شمال به بزرگراه همت و محله شهرک غرب، از شرق به بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، از غرب به مسیل رودخانه پونک و از سمت جنوب به بزرگراه حکیم و محله بلوار مرزداران محدود می‌شود. بزرگراه یادگار امام در راستای شمالی - جنوبی، این بوستان را به دو بخش تقسیم می‌کند که پیوند آن‌ها به وسیله دو پل برقرار شده‌است.


از امکانات این بوستان می‌توان به موزه تنوع زیستی، موزه آب و باغ وحش اشاره کرد. وجود موزه تنوع زیستی با انواع حیوانات و حشرات تاکسیدرمی شده، و بعضا زنده، یکی دیگر از جذابیت‌های این پارک جنگلی است. ساختمان سازمان حفاظت محیط زیست ایران نیز در قسمت جنوبی این بوستان قرار دارد.

به علت وجود چندین بزرگراه در اطراف پارک پردیسان، استقبال زیادی برای استفاده از این پارک شده است و بیشتر روزهای هفته و به ویژه روزهای تعطیل مردم برای استفاده از این پارک رهسپار شمال غرب تهران می‌شوند.

مطالب مرتبط
نظر شما