جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۰
کد خبر: ۷۳۲۴۰
|
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱
در بیانیه اعضای شورای شهر در خطاب به مقام معظم رهبری؛
اعضای شورای شهر طی بیانیه‌ای حمایت خود را از سخنان مقام معظم رهبری در جلسه گذشته اعلام کردند و آمادگی خود را برای تحقق منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری در شهر تهران اعلام کردند.
به گزارش شهر، اعضای شورای شهر تهران در حاشیه برگزاری سی و هشتمین جلسه شورا بیانیه‌ای را در خصوص حمایت از صحبت‌های مقام معظم رهبری در جلسه روز گذشته با اعضای شورای شهر اعلام کردند.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

محضر مبارک مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله‌العالی

با سلام و احترام و تبریک ایام میلاد با سعادت رسول گرامی اسلام حضرت محمد(س) و با تشکر از اینکه اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مدیران شهرداری تهران را به حضور پذیرفته و مثل همیشه با رهنمودهای پیامبر گونه خود در امور مختلف راهگشا بوده و روشنگرانه راه و سیاست‌های اداره شهر را تبیین فرمودید اعضای اسلامی شورای شهر تهران بر خود لازم و واجب می‌داند رهنمودهای حضرت عالی را نصب‌العین قرار داده و موارد مورد تاکید معظم‌له را به شرح ذیل در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها لحاظ نماییم.

1- در جهت حفظ و حراست از باغات شهر تهران به عنوان عامل اصلی مقابله با آلودگی هوای تهران و حفظ زیبایی‌ها و فضای سبز اهتمام لازم را در کلیه امور و تصمیم‌گیری‌ها به عمل آورد.

2- با توجه به تاکیدات حضرت عالی در خصوص، نظارت، هدایت و حمایت از مدیران شهرداری به عنوان وظیفه اصلی شورای اسلامی شهر تهران از ریخت و پاش‌ها و بی‌انضباطی‌های در امور جاری شهرداری جلوگیری نموده و مراقبت لازم را برای جلوگیری از اصراف به عمل آوریم.

3- در جهت حاکمیت ارزش‌های اسلامی و ایرانی در معماری شهر تهران و سیمای شهر اهتمام لازم را به عمل آوریم.

4- در اماکن فرهنگی و هنری شهر تهران فضای تعمیق دین‌باوری و دین‌محوری با به کارگیری نیروهای متخصص و مطلع حوزه و دانشگاه توسعه یافته و در جهت تقویت محتوای برنامه‌های فرهنگی بکوشیم.

5- در جهت حفاظت از جاذبه‌های طبیعی شهر تهران، ارتفاعات، چشم‌اندازها و سرمایه‌های طبیعی اطراف تهران تلاش لازم و برنامه‌ریزی‌ها را به عمل خواهیم آورد.

6- در جهت گسترش تعامل با دولت و مجلس محترم اقدامات و تلاش‌های جدی‌تر و موثرتری به عمل خواهیم آورد.

7- در خصوص رفع مشکلات حمل و نقل شهری تمرکز و برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری لازم و موثر خواهیم نمود.

8- بدیهی است کلیه منویات و رهنمودهای حضرت عالی در مراحل مختلف تدوین و تصویب برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران مدنظر بوده و لحاظ خواهیم کرد.

این بیانیه توسط تمامی اعضای شورای شهر تهران به امضا رسیده است.
نظر شما