جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۰۰
کد خبر: ۷۳۴۳۳
|
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸
در مرحله یک چهارم حذفی فوتبال باشگاههای ایران عصر فردا دو دیدار حساس برگزار می‌شود. استقلال میهمان ذوب آهن اصفهان است و تراکتورسازی هم در تهران به مصاف راه آهن می‌رود.
به گزارش شهر، مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران با دو دیدار در روز سه شنبه ادامه می یابد.


بعد از داربی کسالت آور 78 شاگردان قلعه نویی باید در مصاف حساسی به دیدار ذوب آهن بروند. دیدارهای جام حذفی به دلیل تک بازی بدنشان از حساسیت های خاصی برخوردار هستند و این دیدار از آن جهت که شاگردان قلعه نویی را می تواند در یک جام دیگر هم مدعی نگاه دارد از اهمیت خاصی برخوردار است. آنها در این دیدار تنها مهدی نظری را به دلیل مصدومیت به همراه ندارند. ذوب آهن در فصل گذشته و در همین روزها بود که در مرحله ای مشابه میزبان پرسپولیس بود که در وقت های اضافی گل خورد و از گردونه رقابت های حذفی کنار رفت. در سوی دیگر میدان استقلال هم سال گذشته در تهران و با شکست از دیگر تیم اصفهانی یعنی سپاهان از این جام ودعا کرد و شاید این دیدار به همین دلیل کمی طعم انتقام هم بدهد. استقلال برای رسیدن به این مرحله از جام حذفی از سد کاسپین قزوین و ملوان گذشته و ذوب آهن نیز با شکست دادن پیام آمل و نفت تهران به این مرحله گام گذاشته است.


امیر قلعه نویی اعتقاد دارد که در صورت حذف ذوب آهن، تیمش 90 درصد راه قهرمانی را پیموده است و با این اوصاف می توان انتظار یک بازی دشوار را برای آبی پوشان داشت. چه آنکه صحبت قلعه نویی سندی بر سخت بودن این دیدار است.


استقلال پر افتخارترین تیم جام حذفی است و آبی پوشان برای مدعی ماندن در این جام مجبور به شکست ذوب آهنی هستند که آمار پیروزیش در شرایط میزبانی برابر استقلال عدد 4 را نشان می دهد و این درحالیست که آبی پوشان از آغاز لیگ برتر تنها دو بار ذوب آهن را در اصفهان شکست داده اند.


پیروز این میدان باید در مرحله نیمه نهایی به مصاف مس کرمان برود.


شرایط روحی دو تیم به هیچ وجه مناسب نیست. راه آهن بعد از دستگیری مالک متمولش دچار مشکلات روحی بیشتری نسبت به قبل شده است. در سوی دیگر میدان، بعد از کش و قوس های فراوان بالاخره مجید جلالی از سمت تراکتورسازی کنار رفت و فعلا به صورت موقت باغ آبادی هدایت این تیم را برعهده دار شده است. اتفاقی که شاید شوکی مثبت به این تیم تبریزی بدهد و آنها را از شرایط فعلی خلاص کند.


دو تیم یک بار در سال 88 در رقابت های جام حذفی به مصاف یکدیگر رفته اند که راه آهن با برتری یک بر صفر تراکتورسازی را حذف کرده و از قضا تنها پیروزی راه آهن در کل تقابل هایش برابر تراکتورسازی همان برد بوده است.


پیروزی در این دیدار بر هریک از طرفین تا حدی آنها را از بحران فعلی خارج می کند و بازنده این دیدار وارد بحرن جدیدتری هم می شود. چه آنکه شرایط دو تیم در جدول رقابت های لیگ برتر هم چندان مناسب نیست. راه آهن از تیم هایی است که احتمال سقوطش به دسته پایین تر وجود دارد و تراکتورسازی هم با تساوی این هفته اش برابر صبا عملا از کورس قهرمانی جا مانده است.


راه آهن برای رسیدن به این مرحله از سد تالار وحدت همدان و داماش گذشته و تراکتورسازان نیز با کنار گذاشتن ماشین سازی تبریز و شکست مسجد سلیمان پا به این مرحله گذاشته اند.


پیروز این میدان در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده دیدار فولاد و پرسپولیس خواهد رفت.


تابلو این دیدارها:


سه‌شنبه اول بهمن ماه-جام حذفی


ذوب‌آهن - استقلال ساعت 14 - ورزشگاه فولادشهر اصفهان


علیرضا فغانی-علی میرزابیگی-حسن ظهیری-موعود بنیادی فر-ناظر: عبداله باعزم


راه‌آهن - تراکتورسازی ساعت 14 - ورزشگاه تختی تهران


احمدصالحی-بابک داوری-بهرام کیانی-سید مهدی سید علی-ناظر: علی خسروی
نظر شما