جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۵۳
کد خبر: ۷۳۵۷۷
|
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۸
طرح پلاک کوبی و شناسنامه دار کردن درختان موجود در بوستان ها و معابر اصلی منطقه 10 با هدف ساماندهی و حفاظت درختان و جلوگیری از قطع و از بین بردن آنها آغاز شد .

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 10 ، فرامرز عظیمی شهردار منطقه ضمن اعلام این خبر با اشاره به شناسايي درختان در سطح معابر شهري گفت : طرح پلاک کوبي درختان به منظور ايجاد بانک اطلاعاتي در راستاي دسترسي آسان تر به اطلاعات مربوط به درختان در جهت حفظ، حراست و نگهداري از آنها در حال انجام مي‌باشد .

وی با بیان این که درختان به نوعی از نمادهای پایدار فضای سبز شهری هستند افزود : در این پروژه اطلاعات درختان در 14 فیلد شامل : نام ، گونه، نشانی محل درخت، قطر ، محیط بن، فرم درخت ، ارتفاع ، بیماری ، آفات و ... برای هر درخت مورد پایش و ثبت قرار میگیرد.

عظیمی افزود : این طرح از سال گذشته آغاز شده و تاکنون از پیشرفت 20 درصدی برخوردار بوده و گام بعدی آن شناسنامه دار کردن و پلاک کوبی درختان موجود در معابر باقی مانده است همچنین اجرای این طرح در باغات شخصی نیز در دست بررسی و مطالعه قرار دارد .

به گفته وی با هماهنگی کلینیک گیاه پزشکی منطقه از 18 هزار اصله درخت موجود در معابر و بوستان ها ، تاکنون 3000 اصله پلاک کوبی شده و مابقی نیز در دست اجرا است .

عظیمی با تاکید بر اهمیت و ارزش درختان به خصوص درختان قطور و کهنسال و جدیت در حفاظت و صیانت از فضای سبز شهری از شهروندان خواست تا نسبت به حفظ و حراست درختان سطح شهر کوشا باشند و با کاشت به موقع در معابر و در مقابل منزل مسکونی، در این طرح سهیم بوده به نحوی که این سرمایه عمومی و ملی از بین نرود.


نظر شما