جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۳۲
کد خبر: ۷۳۶۶۶
|
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۶
آیین اختتامیه شب‌های شعر انقلاب امشب با حضور چهره‌های شاخص فرهنگی کشور در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.
به گزارش شهر، آیین اختتامیه شب‌های شعر انقلاب امشب با حضور حجت‌الاسلام شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران،‌ حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت ارشاد، محسن مومنی رئیس حوزه هنر و شعرای برجسته انقلاب همچون حمید سبزواری، مصطفی محدثی خراسانی، ناصر فیض، فاضل نظری، رضا جعفری، محمدمهدی سیار، شکارسری، جواد محقق، علیرضا قزوه، غلامرضا سازگار، سعید بیابانکی، علی انسانی و همچنین با حضور حامد زمانی خواننده جوان کشورمان در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مومنی به‌عنوان دعوت‌کننده، از حضار و برگزارکنندگان و شاعرانی که رنج سفر را به خود هموار کرده و به استان‌های مختلف رفته‌اند تا شب‌های شعر انقلاب در دیگر استان‌ها نیز برگزار شود تشکر کرد.

وی گفت: آنچه که خیلی مهم است استقبال مردم در استان‌های گوناگون از این برنامه بود. یکی از ویژگی‌های ادب و هنر اسلامی همین مردمی بودن آن است باید قدردان این توجه مردم باشیم. قصد من اثبات این امر نیست که مردمی بودن یکی از ویژگی‌های هنر انقلاب است زیرا این مسئله بدیهی است.

مومنی ادامه داد:  قصد من توجه کردن به این مردمی بودن و این پتانسیل مهم است. باید از این پتانسیل استفاده کنیم. هنر هر جا از دل مردم برآمده و هر کجا حرف مردم را زده است از سوی آنان نیز مورد استقبال قرار می‌گیرد.

در ادامه برخی از شاعران از جمله حمید سبزواری، محمدعلی بهمنی، اکرامی، ربیعی، غلامرضا سازگار، محسن رضوانی، حامد عسگری، حجت‌الاسلام رضا جعفری، هادی جان‌پناه، فاضل نظری، علی انسانی، عبدالملکیان، محمدحسین نعمتی، محمدرضا سهرابی‌نژاد، حسین اسرافیلی، محمود حبیبی کسبی، احمد علوی، محمد سهرابی، سعید بیابانکی و محسن عرب‌خالقی به ترتیب به شعرخوانی پرداختند.

همچنین علی انسانی شعری درباره تفحص شهدا خواند. همچنین حسین اسرافیلی با اشاره به تروریست‌های سوری پرسید: اگر امام حسین (ع) امروز حضور داشتند آیا این افرادی که در سوریه حضور دارند کاری مثل یزید با امام نمی‌کردند؟ وی سپس شعری درباره وطن خواند.

در پایان این مراسم از حامد زمانی و شاعر سروده های وی محمدمهدی سیار تقدیر شد.

دومین دوره شب‌های شعر انقلاب پس از برگزاری در استان‌های کردستان، سیستان و بلوچستان، فارس و اصفهان و خوزستان امشب با برگزاری این مراسم به میزبانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پایان یافت.



دومین شب شعر انقلاب


دومین  شب شعر انقلاب در فرهنگسرای اندیشه


حداد عادل در دمین شب شعر انقلاب


دومین شب شعر انقلاب
مطالب مرتبط
نظر شما