جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۴
کد خبر: ۷۳۹۶۱
|
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
ويژه برنامه هاي فرهنگ سراي انقلاب اسلامي در دهه فجر اعلام شد
رئیس فرهنگ سراي انقلاب اسلامي مجموعه برنامه هاي سي و پنجمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي اين فرهنگ سرا با عنوان «ماه بهار» را اعلام كرد.

به گزارش روابط عمومي فرهنگ سراي انقلاب اسلامي، مهدي فروتن ‌رئیس فرهنگ سرای انقلاب اسلامی در تشریح مجموعه برنامه های «ماه بهار» گفت: در اين ويژه برنامه كه با رويكرد تبيين حماسه مردم در 22 بهمن ماه طراحي شده، برنامه هاي گوناگوني براي گروه هاي سني مخاطبان پیش بینی شده است.
وي در ادامه افزود: در نخستين روز از ماه بهمن، نمايشگاهي با عنوان«قاب انقلاب» با تصاوير ماندگاري از صحنه های کمتر دیده شده مبارزات مردم در پیروزی انقلاب اسلامی در نگارخانه مهر اين فرهنگ سرا آغاز به كار كرد كه تا دهم بهمن ميزبان علاقمندان است.
به گفته فروتن این نمایشگاه حاوی تصاوير ماندگاري از صحنه های کمتر دیده شده مبارزات مردم در پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه شهریور تا بهمن سال 57 است.
در نمایشگاه «قاب انقلاب»، «قاسم حاج محمدي» با 35 تصوير به روایت تازه ای از روزهای انقلاب پرداخته و از تظاهرات پرشور مردم در تاسوعای سال 57، حضور گروه های متفاوت جامعه در مبارزات، مقابله ارتش با مردم، شادی پیروزی و سنگربندی خیابان ها و تصاویری از روزهای پیروزی انقلاب را به تصویر کشیده است. این نمایشگاه که در ابتدای برنامه های ماه بهار از يكم بهمن ماه در نگارخانه مهر به نمایش در آمده تا 14 بهمن به کار خود ادامه می دهد. این نمایشگاه در ایام دهه فجر با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در زیرگذر چهارراه ولی عصر(عج)  و عکسخانه شهر به نمایش درمی آید.
وي همچنين از آمادگی این فرهنگ سرا برای ارائه بسته های نمايشگاهي «قاب انقلاب» برای مراکز فرهنگی، مساجد و گروه های دانشجویی خبر داد.
به گفته فروتن «ديدار خوب رويان» آغازین برنامه فرهنگ سرای انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر انقلاب است. در این نشست جمعی از برگزار کنندگان برنامه های ماه بهار به دیدار خانواده معظم شهید ماستری فرهانی رفتند و با همسر و یکی از فرزندان این شهید دیدار کردند. شهید ماستری فرهانی بیست و یکم بهمن ماه 1357 در جریان تصرف پادگان قصر به شهادت رسیده است.
رئیس فرهنگ سرای انقلاب اسلامی در ادامه به تولید بسته نمایشگاهی «سه رنگ سربلندی» اشاره کرد و گفت: با توجه به همکاری های صورت گرفته با فرهنگ سراي فردوس 35 قطعه عکس منتخب از آثار برگزيده جشنواره  پرچم در قالب بسته نمایشگاهی «سه رنگ سربلندی» آماده می شود. این بسته علاوه بر فرهنگ سرای انقلاب اسلامی در مراکز فرهنگی و هنری دیگری نیز به نمایش در می آید. این آثار از 14 تا 21 بهمن در نگارخانه مهر فرهنگ سرا برگزار مي شود.
فروتن با اشاره به بسترسازي مناسب براي آشنايي هر چه بهتر نسل سوم انقلاب اسلامی با اهداف مقدس جمهوري اسلامي گفت: برگزاري جشن هاي «روز خوب پيروزي» براي دانش آموزان بخش ديگري از ويژه برنامه هاي «ماه بهار» است. در اين جشن ها كه با همكاري باشگاه جوانه فرهنگ سرا برگزار مي شود، بخش هایی از جمله اجرای نمایش با محوريت رويدادهاي ايام انقلاب، برگزاری مسابقه، بازدید از نمایشگاه عکس انقلاب و موزه انقلاب پیش بینی شده است.
رئیس فرهنگ سرای انقلاب اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: باشگاه زندگي فرهنگ سرا ويژه برنامه «تهران تا بهار» را در قالب گردشگري و بازديد از چهار نقطه شهر تهران براي اين ايام در نظر گرفته است. در اين برنامه بازديد از «موزه عبرت» پانزدهم بهمن و «باغ موزه قصر» بیستم بهمن صورت مي گيرد. همچنين زيارت مزار شهداي انقلاب اسلامي و بازديد از «موزه شهداي انقلاب» هفدهم بهمن انجام مي شود. «برج آزادي» هم از جمله مراكزي است كه بازديد از آن در تاريخ سیزدهم بهمن صورت مي گيرد.
شرکت در بخش تجلی اراده ملی سی و دومين جشنواره فیلم فجر و اهداء جایزه «انقلاب اسلامی» به برترین فیلم جشنواره از این منظر از ديگر برنامه هاي فرهنگ سراي انقلاب اسلامي در «ماه بهار» است. به گفته فروتن داوران اين فرهنگ سرا با حضور در جشنواره فيلم فجر و ارزيابي آثار رسيده با معيار بيان ارزش هاي انقلاب اسلامي، از برترين فيلم اين حوزه تقدير خواهند كرد.
رئیس فرهنگ سرای انقلاب اسلامی در ادامه برنامه های «ماه بهار» به برگزاري نشست نقد و بررسی کتاب « لحظه ها جا می مانند» اشاره کرد و گفت: باشگاه کتاب فرهنگ سرا 29 بهمن به نقد و بررسي کتاب « لحظه ها جا می مانند» نوشته یوسف قوجق می پردازد. در این نشست  نویسنده و منتقدانی مانند ابراهیم حسن بیگی و محمدکاظم مزینانی به بررسی این کتاب که به مرور خاطرات انقلاب اسلامی می پردازد می نشینند. یکی از بازیگران سینما و تئاتر نیز به خوانش بخش هایی از این رمان می پردازد.
به گفته فروتن با توجه به لزوم مطالعه اين اثر پيش از نقد و بررسي، باشگاه كتاب فرهنگ سرا امکان امانت این کتاب به اعضای کتابخانه ها و تهیه آن با تخفيف 50 درصدی را فراهم کرده است.  علاقمندان برای دريافت كتاب می توانند با شماره 55408657 تماس بگیرند.

نظر شما