جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۱
کد خبر: ۷۳۹۷۳
|
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۱
در خانه موزۀ دکتر شریعتی برگزار می شود:
یازدهمین نشست تفکر از نمای نزدیک، با گفتگو پیرامون واکاوی اندیشه های دکتر شریعتی در سه دهه، در خانه موزۀ دکتر شریعتی برگزار می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 6، این نشست در ادامۀ سلسله نشستهای تفکر از نمای نزدیک با عنوان "واکاوی اندیشه های دکتر شریعتی در سه دهه" دوشنبه، 14 بهمن ساعت 16 در خانه موزه دکتر شریعتی برگزار می شود و در آن امیر رضایی و دکتر فریدخاتمی به واکاوی اندیشه های شریعتی در سه دهه اخیر انقلاب می پردازند.

گفتنی است: سلسله نشستهای تفکر از نمای نزدیک که از تابستان 1390 آغاز شد. به صورت مداوم و طی دو سال اخیر با بررسی آراء و اندیشه های متفکرانی نظیر امام موسی صدر، اقبال لاهوری، سید جمال الدین اسدآبادی و جلال آل احمد و نیز گفتگوهایی پیرامون «نقد غرب – بازگشت به خویشتن»،«شریعتی و جامعه شناسی» و «شریعتی و ادبیات» تداوم داشته است.

در این نشستها برخی از آثار شریعتی نظیر "حـج" ، "میعــاد با ابراهیم" و "شهادت" نیز توسط دکتر سوسن شریعتی و حجت الاسلام والمسلمین زائری، موضوع بحث و گفتگو بوده اند.

در یازدهمین نشست تفکر از نمای نزدیک امیر رضایی، جامعه شناس و مترجم بنام کشورمان سخنرانی خواهد کرد. وی یکی از نخستین تدوین کنندگان مجموعه آثار دکترشریعتی در دهه 60 بوده است. دکتر فرید خاتمی، دانش آموختۀ دانشگاه تربیت مدرس، دیگر سخنران یازدهمین نشست تفکر ازنمای نزدیک خواهد بود که به تازگی از پایان نامه دکتری خود با عنوان « تبیین پرکسیس در اندیشۀ دکتر شریعتی» دفاع کرده است.

شهروندانِ علاقمند به شرکت در یازدهمین نشست تفکر از نمای نزدیک می توانند ساعت 16 روز دوشنبه 14 بهمن ماه به خانه موزه دکتر شریعتی واقع در خیابان جمالزادۀ شمالی، نرسیده به خیابان دکتر فاطمی غربی، کوچه نادر، پلاک 9 مراجعه نمایند. شماره های تماس: 66945151 و 66565565

نظر شما