شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۱۰
کد خبر: ۷۴۱۸۷
|
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۴
نمایش عکس‌های برگزيده نخستین جشنواره پرچم
فرهنگ سرای انقلاب اسلامی نمایشگاه «سه رنگ سربلندي»، منتخبی از آثار بخش عکس نخستين جشنواره پرچم را برگزار مي كند.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگ سراي انقلاب اسلامي، در اين نمايشگاه كه با همکاری مدیریت فرهنگی هنری منطقه 5 و فرهنگ سرای فردوس برگزار می شود از 16 بهمن، 35 قطعه عکس منتخب از آثار برگزيده جشنواره پرچم در معرض ديد عموم قرار مي گيرد. نمایشگاه «سه رنگ سربلندی» بطور همزمان در نگارخانه مهر این فرهنگ سرا و نگارخانه های مدیریت فرهنگی هنری منطقه 5 به نمایش در می آید.
در اين نمايشگاه آثار عكاساني چون محمد گلچين، ابراهيم باقرلو، اعظم حسن لاريجاني، اميرعلي جواديان، منصوره معتمدي، بهزاد نعمتي، مصطفي قطبي،عبدالصمد اكبري، اصغر بشارتي، كمال شبخيز، فرزانه فرحبخش و ... به نمایش در می آید. در ميان عكس هاي به نمايش در آمده اثري از شهيد سعيد جانبزرگي نيز انتخاب شده است.
آيين گشايش اين نمايشگاه 16بهمن ساعت 9:30 صبح با حضور جمعي از دانش آموزان صورت مي گيرد.
همزمان با برپايي اين نمايشگاه، بسته نمايشگاهي «سه رنگ سربلندي» برای برگزاری همزمان در اختيار گروه هاي فرهنگي و مردمي قرار مي گيرد.
جشنواره پرچم سال گذشته به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه 5 و فرهنگ سرای فردوس و در سه رشته عکس، پوستر و نقاشي کودک و نوجوان برگزار شد و سیزدهم آبان امسال برگزیدگان خود را معرفی کرد. 
تاکيد بر نقش وحدت‌بخش پرچم و بيان اهميت و جايگاه ويژه آن در ايجاد همبستگي و يک‌دلي مردم، توجه به پرچم به‌عنوان مهم‌ترين نشان ملي کشور، توجه به جايگاه پرچم در عرصه‌هاي گوناگون ملي، ورزشي، اقتصادي و صنعتي و توجه به کارکردهاي پرچم به‌عنوان يک نماد بصري و مفهومي در حيات اجتماعي و زندگي روزمره‌ مردم، از جمله اهداف برگزاري جشنواره پرچم در فراخوان آن عنوان شده بود.
فرهنگ سراي انقلاب اسلامي مجموعه برنامه هاي سي و پنجمين سالروز پيروزي انقلاب را با عنوان «ماه بهار»، از اول بهمن آغاز كرده و تا پايان بهمن به كار خود ادامه مي دهد. در اين مدت مجموعه برنامه هايي از جمله «تهران تا بهار» گردشگري انقلاب اسلامي، جشن های روز خوب پيروزي، نمايشگاه قاب انقلاب و .... برگزار مي شود و نمايشگاه «سه رنگ سربلندي» پايان بخش برنامه هاي «ماه بهار» است و  تا 30 بهمن ميزبان علاقمندان به هنر عكاسي است.
علاقمندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي توانند به نگارخانه مهر در بزرگراه شهيد نواب صفوي، تقاطع خيابان كميل شرقي، فرهنگ سراي انقلاب اسلامي مراجعه كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد با شماره های 9-55419057 تماس بگيريد.

نظر شما