جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۱
کد خبر: ۷۴۴۲۵
|
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۵
درآستانه بیست و دوم بهمن ماه در فرهنگسرای بهمن برگزار شد
رییس فرهنگسرای بهمن در ویژه برنامه"بهمن جاویدان" که با آیین رونمایی ازکتاب خاطرات حاج هاشم امانی وخاطره گویی یاران انقلاب همراه بود از مقام شامخ شهید سرافراز صنیع خانی تجلیل کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای بهمن؛ درویژه برنامه بهمن جاویدان که شامگاه یکشنبه20 بهمن ماه و درآستانه سالروزگرامیداشت 35 مین فجر انقلاب اسلامی و یوم ا... 22بهمن ماه در نخستین فرهنگسرای پایتخت برگزارشد؛ محسن رفیقدوست، اسدالله بادامچیان(قائم مقام شورای مرکزی حزب موتلفه )، محمد نبی حبیبی، هاشم امانی( از مبارزین انقلابی وعضو موتلفه اسلامی)، عبدالله علی آبادی (نویسنده کتاب خاطرات حاج هاشم امانی) و مهدی صولی رییس فرهنگسرای بهمن در کنار رییس بنیاد شهید منطقه 16، مدیر امور ایثارگران و فرمانده بسیج شهرداری منطقه 16 وشماری از شهروندان و اصحاب برخی رسانه ها حضورداشتند.

گفتنی است؛ درابتدای این نشست مهدی صولی مدیرفرهنگی هنری منطقه16 ضمن تبریک فرارسیدن 35 مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به حاضران خیرمقدم گفت.
آیین رونمایی ازکتاب خاطرات حاج هاشم امانی با حضور وی و عبدالله علی آبادی( نویسنده) درکنار تجلیل ازخانواده معظم شهید صنیع خانی با حضور پدر، مادر و سردار علی صنیع خانی برادر ارشد این شهید بزرگوار بخش اصلی ویژه برنامه" بهمن جاویدان "بود .
کتاب "خاطرات حاج هاشم امانی" که در۱۲ فصل و ۲۹۷ صفحه به همت عبدالله علی آبادی تدوین شده ، توسط مرکز نشر اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است .
اجرای چند قطعه از سرود های انقلابی توسط گروه کر فرهنگسرای بهمن از دیگر بخش های این برنامه بود .
شایان ذکر است؛ گروه کر فرهنگسرای بهمن که سال گذشته نیز در بخش آواز جمعی جشنواره موسیقی فجرحائز مقام دوم شده، امسال نیز در بخش جنبی این جشنواره موسیقی حضور خواهد داشت .
ملت ایران پاسخ بی‌ادبی وزیر امور خارجه آمریکا را 22 بهمن خواهد داد
در ادامه همایش بهمن جاویدان اسدالله بادامچیان ضمن تبریک سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ملت ما مدیون خدمات شهدا در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.
قائم مقام شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان خاطرات انقلاب اسلامی به نقش این مبارز انقلابی پرداخته وگفت :این شهید بزرگوار در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی تلاش بسزایی کرد و ما امید داریم که راه این عزیزان در ایران اسلامی همواره ادامه پیدا کند.
وی ادامه داد: این گونه مجالس که با اخلاص برگزار می‌شود موجب شده که خداوند از همه برگزارکنندگان خالصش راضی باشد. امام امت را در کشورمان مخیر کرد و امروزه شاهدیم که موج دیدگاه‌هایش به دیگر کشورهای منطقه نیز رسیده است .
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سرود انقلابی "برخیزید ای شهیدان" اشاره کرد و تصریح کرد: هنگامی که امام (ره) به بهشت زهرا آمدند این سرود خوانده شد و در آن هنگام اشک در چشمان امام(ره) حلقه زد، این سرود برای آنان راهگشایی شد که نشان دهد، اگر کار خدایی کنند گستردگی آنرا خداوند عنایت خواهد کرد.
بادامچیان اظهار داشت: وقتی در بوسنی و هرزگوین این سرود را به زبان فارسی می‌خواندند زیر چکمه مستکبرین جهان دست و پا می‌زدند، این سرود پیام‌آور قیامی بود که می‌بینیم امروز در سرزمین‌های اسلامی این ندا طنین‌انداز شده است .
وی با تاکید بر نقش شهدا و سروهای سرافراز انقلاب اسلامی تصریح کرد: ‌انسان باید ارزش خدمات شهدای دفاع مقدس ازجمله شهیدان عراقی‌ها، لاجوردی‌ها، مرحوم سردار حاج احمد قدیریان را به خوبی متوجه شود، زیرا بذری که آنان در انقلاب کاشتند شکوفا شده است.
قائم مقام شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: مردم انقلابی ما در آن برهه زمانی از آنان درس شجاعت آموختند و همانند آنها حاج هاشم امانی‌ها برخاستند و در دوران نهضت امام(ره) مسئولیت‌هایی را بر عهده گرفته و در حزب موتلفه افتخار آفریدند.
وی با بیان اینکه تشکیل این مجالس برای نوجوانانی که راهگشای این میهن اسلامی هستند بسیار تاثیرگذار است، بیان داشت: نوجوانان و جوانان ما بدانند که امروزه درآرامش و بدون حرکت‌های تروریستی داعش و النصره در کشور به سر می‌برند، مدیون راه شهدای انقلاب اسلامی‌اند و باید آنان نیز این راه را با عزت و شرف بپیمایند .
قائم مقام شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: آرامش امروز ما حاصل خدمات آن عزیزانی است که شکنجه‌های طاغوت را تحمل کردند و 13 سال در زندان و شکنجه‌گاه‌های رژیم شاه خدمات ارزشمندی را ارائه دادندکه البته همگی با توفیق الهی بوده است.
همچنین محسن رفیقدوست دیگر سخنران این برنامه ضمن بیان خاطراتی از شهید صنیع خانی به عنوان فرمانده ترابری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از حاج هاشم امانی نیز به‌ عنوان بازاری مذهبی که در دوران مبارزات سیاسی علیه رژیم پهلوی فعالیت های چشمگیری داشته است یاد کرد .
نخستین وزیر سپاه جمهوری اسلامی ایران در پایان با اشاره به آیه «لئن شکرتم لازیدنکم»، خاطرنشان کرد: انشالله همه شاکریم، ما نسل اولی‌ها، امانت انقلاب را به نسل های دوم و سوم دادیم، آنها هم انشاا... این امانت را آنقدر پاسداری می‌کنند تا امام زمان(عج) ظهور کنند.

نظر شما