جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۱
کد خبر: ۷۴۵۶۷
|
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۱
شهردار منطقه 20 تهران از تامین روشنایی و نورپردازی آثار تاریخی و آرامستان های شهرری خبر داد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20، منصور کتانباف در نشستی که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران برگزار شد گفت: روشنایی و نورپردازی آثار تاریخی و آرامستان های شهرری نظیر ابن بابویه، قلعه گبری، امامزاده عبدالله(ع) و... به منظور تبدیل نقاط بی دفاع شهری و موقعیت های تهدیدزا به فرصت، قدرت و ثروت در منطقه 20 آغاز شده است.
کتانباف ساماندهی مقبره های مفاخر مدفون در ری که شامل هنرمندان و پهلوانان نامی این کشور هستند را از اولویت های دیگر مدیریت شهری برشمرد و خاطرنشان کرد: بهسازی تپه تاریخی چشمه علی و مرمت نقش برجسته فتحعلی شاه، احیای خانه عالم بزرگ مرحوم آیت اله فیروزآبادی و ساماندهی خانه های قاجاری اطراف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از دیگر اقداماتی است که به منظور احیاء آثار باستانی این شهر چندهزار ساله در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.
وی به اهمیت تعامل و مشارکت اداره میراث فرهنگی و گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: کارشناسان مدیریت شهری و میراث فرهنگی در حال بررسی و جانمایی برای ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی شهرری هستند که با تحقق این مهم زمینه های اشتغالزایی در پهنه جنوبی شهر تهران توسعه می یابد و هنرهای بومی ری تقویت می شود.
شهردار منطقه 20 در ادامه به بازدیدهای دوره ای رئیس شورای اسلامی شهر تهران از آثار تاریخی این منطقه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: حفظ نخستین کارخانه سیمان ایران به عنوان یک اثر ماندگار از دیگر مواردی است که به منظور احیاء آثار ارزشمند این شهر تاریخی به موزه صنعت تبدیل خواهد شد.
در ادامه این نشست رجبعلی خسروآبادی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران نیز ضمن تاکید بر حفظ تعامل، همکاری و مشارکت این سازمان با مدیریت شهری گفت: احیاء آثار تاریخی و باستانی شهرری از دغدغه های مهم میراث فرهنگی است که با مشارکت بیش از پیش مدیریت شهری به عنوان نهادی که همیشه در کنار اداره میراث فرهنگی بوده است، محقق خواهد شد.
خسروآبادی به اهمیت اجرای طرح مدیریت یکپارچه شهری اشاره کرد و افزود: شهرری یک شهر باستانی و با 800 هزار نفر جمعیت است که از پتانسیل های خوبی برخوردار است و لزوم مطالعه و برنامه ریزی و مشارکت های بین سازمانی برای انجام طرح های بزرگ و موثر ضروری به نظر می رسد.
وی ادامه داد: ثبت ملی کاروانسرای دوقلو، خانه های تاریخی، کارخانه سیمان ری و احداث بازارچه دائمی و مرمت سنگ برجسته چشمه علی در جریان است و برای تحقق آن مانعی وجود ندارد که بعد از عملیاتی شدن، در اختیار شهرداری قرار می گیرد تا برنامه ریزی های لازم را برای طراحی کاربری فرهنگی و اجتماعی آن انجام دهد.
این نشست با حضور شهردار منطقه 20، معاونان، مدیران ارشد شهرداری منطقه 20 ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ری در ساختمان مرکزی شهرداری منطقه 20 به منظور برقراری تعامل بیشتر بین شهرداری منطقه 20 و اداره میراث فرهنگی استان تهران برگزار شد.

نظر شما