جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۵
کد خبر: ۷۴۶۰۶
|
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۸
سرپرست جدید معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 3 از ارائه راهکارهای نوین در روان سازی ترافیک این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 3 ، مهندس علی فغانی با اشاره به ویژگی جذب سفر بالا در این منطقه گفت : منطقه 3 در پیرامون خود دارای سه بزرگراه  است  ، در حالی که 4 بزرگراه نیز از داخل منطقه عبور می کنند و جابجائی شهروندان در سطح شهر تهران باعث جذب بخش انبوهی از وسایل نقلیه به معابراصلی و محلی این منطقه منتقل می شود.

مهندس فغانی وجود تعداد بالای تقاطع های چراغدار و حجم بالای ترافیک در معابر اصلی را علت اصلی تاخیر وپائین بودن سرعت در شبکه معابر منطقه اعلام و خاطر نشان کرد: از سوی دیگر وجود کاربری های اداری وتجاری متعدد در خیابان های  سطح منطقه شامل شریعتی ، ولی عصر،پاسداران ، آفریقا ، میرداماد ، ملاصدرا ، شیراز، ظفر، ونک باعث تولید و جذب سفر در منطقه و  به دنبال آن تراکم ترافیک می شود.

وی با اشاره اینکه شبکه بزرگراهی در این نقطه از شهر تهران تکمیل گردیده و ظرفیت معابر نیز مشخص می باشد اظهارداشت :  راهکار برون رفت ازاین معضل مدیریت ترافیک در سطح منطقه بوده که با هماهنگی پلیس راهور منطقه در دستور کار قرار دارد.


مهندس فغانی از دیگر راهکارهای این معضل را شناسایی نقاط جهت احداث تقاطع غیر همسطح در شبکه بزرگراهی و معابر اصلی دانست و افزود:  تقاطع های غیر همسطح از مهمترین راهکارها برای روان سازی ترافیک این منطقه است .


وی افزود: با توجه به تجربه موفق و طرح های اجرا شده توسط شهردار محترم منطقه در سایر مناطق مانند احداث تقاطع غیر همسطح در بزرگراه کردستان و شهید گمنام وعملکرد مناسب آن، حذف تقاطع ها و احداث زیرگذر از برنامه های آتی این منطقه است .


مهندس فغانی با اشاره به اینکه  مطالعات تقاطع غیر همسطح در سطح منطقه در دستور کار قرار دارد که در صورت نهایی شدن به اطلاع شهروندان خواهد رسید اظهار داشت : افزایش سرعت در شبکه معابر  و امکان تخلیه سریعترمنطقه و اتصال به بزرگراه ها از جمله اهداف مورد نظر در اجرای این طرح خواهد بود.

مهندس فغانی برتوسعه حمل و نقل عمومی و زیر ساخت های آن تاکید کرد و  توسعه و تجهیز پایانه ها و ایستگاههای حمل ونقل عمومی را از مهمترین اولویت های این منطقه عنوان کرد.

فغانی  احداث پارکینگ های مکانیزه و هوشمند سازی را از دیگر اولویت های معاونت حمل ونقل و ترافیک ذکر کرد و گفت  : با توجه به کمبود فضای پارک در این منطقه ،  پیش بینی چندین پارکینگ مکانیزه در اعتبارات سال آتی نوید بخش توسعه پارکینگ خواهد بود.
سرپرست حوزه حمل و نقل و ترافیک منطقه 3 با بیان اینکه  یکی دیگر از اولویت های شهری توجه به انسان و یا به عبارتی انسان محور و پیاده راه ها می باشد که شناسایی این معابر با مطابقت با طرح تفضیلی منطقه در دستور کار قرار دارد وپیشنهاد محور سبز و در کنار آن حمل ونقل پاک را خواهیم داشت .

 وی در خاتمه افزود: به امید روزی که بتوان دارای سیستم حمل ونقل بود که کیفیت زندگی و فعالیت ساکنان شهر را مطابق با استانداردهای بین المللی ارتقاء داد واین امر متضمن این است که سیستم یکپارچه، ایمن ، روان ، پاک ، راحت و در دسترس ودر جهت توسعه اقتصادی تهران  باشد و با در نظر گرفتن محدودیت منابع قابل اجرا باشد.

نظر شما