جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۴۹
کد خبر: ۷۴۷۷۲
|
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۹
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از عضویت اعضای شورا در شرکت ها و سازمان های تابعه شهرداری انتقاد کرد.
چهل و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران در حالی آغاز شد که رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران از عضویت اعضای شورا در شرکت ها و سازمان های تابعه شهرداری انتقاد کرد. 
 
علیرضا دبیر نیز در این باره گفت: ما چیزی از مردم پنهان نداریم اگر کسی از اعضای شورا در عضویت شرکت هاست باید اسامی اعلام شود. دوره بگم بگم ها گذشته الان در دوره‎ای هستیم که باید صحبت ها به صورت شفاف بیان شود. 

وی به بحث بودجه شرکت ها و سازمان ها نیز اشاره و بیان کرد: شرکت هایی چون بهره برداری مترو و سازمان های دیگر کمک بگیر از شهرداری هستند. بنابراین در کمیسیون های مربوطه باید جزییات بودجه انها مشخص شود.
 
دبیر با انتقاد از اینکه دولت در سال گذشته بودجه بخش حمل ونقل را پرداخت نکرده است، گفت: وقتی دولت بودجه اتوبوسرانی را پرداخت نمی کند اتوبوسرانی 378 میلیارد تومان بودجه کمکی درخواست می کند و شرکت بهره برداری مترو هم 180 میلیارد تومان.

الهه راستگوعضو هیات رییسه شورای شهر تهران نیز در واکنش به این صحبت ها گفت : ما به عنوان نماینده مردم در اینجا حضور پیدا کرده ایم تا روی کار نظارت داشته باشیم . تقاضا دارم طرحی را تصویب کنیم که حضور همکاران درهیات مدیره شرکت ها ممنوع شود.

برج آزادی در حال از بین رفتن است

در ادامه جلسه عبدالحسین مختاباد ، عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران به مشکلات برج آزادی اشاره کرد و گفت : مدیریت چند سویه ارگانهای مختلف باعث بی توجهی به این برج شده است این ساختمان درحال از بین رفتن است . از دکتر چمران و حکیمی پور بابت بازدیدی که از این برج داشته اند درخواست دارم که از این نمادملی حفاظت کنند. 

وی ادامه داد: چند ارگان مثل ارشاد ، سازمان میراث و شهرداری به این مساله نظارت دارند که متاسفانه چند بعدی بودن این نظارت باعث بی توجهی به آن شده است.

احمد مسجد جامعی رییس شورای شهر تهران نیز به سه مدیریتی بودن برج آزادی اشاره کرد و گفت: چندی پیش شهرداری تهران برای زیباسازی اطراف برج باهمکاری میراث فرهنگی تلاش کرد اما وزارت ارشاد در این زمینه فعالیتی نکرد. 

وی به اینکه مشکل مدیریتی در این زمینه همچنان وجود دارد اشاره کرد و افزود: در دوره جدید با توجه به همکاری بیشتر میان شهرداری و دولت امیدواریم این مشکل نیز رفع شود. 
 
آباد: نیروهای شهرداری در کوتاه‌ترین زمان پس از راهپیمایی شهر را تمیز کردند

در ادامه جلسه معصومه اباد عضو دیگر شورای شهر تهران با اشاره به مراسم 22 بهمن و حضور پرشور مردم گفت: مردم دراین روز با ارمان های انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند که جای خوشحالی است . درکنار این حضور ایستگاه های خدماتی شهرداری تهران بسیار چشمگیر بود.علی الخصوص در لحظات پایانی راهپیمایی کارکنان خدوم شهرداری تهران در فاصله یک ساعت شهر را نظافت کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

ادامه جلسه به ارایه گزارش مشترک و نهایی پرویز سروری عضو شورای شهر تهران و رحمت الله حافظی و معصومه اباد براساس چگونگی امداد رسانی در حادثه اتش سوزی اختصاص داشت که معصومه اباد در این خصوص گفت : نقطه نظرات اعضای شورا را جمع کردیم  که در این گزارش اعمال شده است. اصلاحات جزیی در این گزارش صورت گرفت که نهایی شده آن در حال حاضر نزد اعضای شوراست. در این گزارش مشکلات میان سازمان و شرکت مورد نظر حذف شده است و به روز امد شدن تجهیزات آتش نشانی و ساختمان ها در شهر تهران تاکید شده است. 

قناعتی عضو دیگر شورای شهر تهران هم با عرض تسلیت مجدد به خانواده های جان باختگان اظهارکرد: برنامه آینده تهران باید این باشد که به بافت های مسکونی فرسوده توجه شود و ساخت و سازهایی که در گوشه کنار شهر صورت می گیرد نیز مورد توجه واقع شود تا شاهد چنین حوادثی نباشیم. 

وی افزود : باید مباحثی را مدنظر قرار دهیم تا در صورت بروز چنین مشکلاتی بتوان با برنامه ریزی از وقایع این چنینی جلوگیری شود. 

چمران عضو دیگر شورای شهر تهران نیز با اشاره به این که ساختمان ها نیز باید امکانات اطفای حریق داشته باشند، بیان کرد: معاونت شهرسازی و معماری و شهرداران مناطق نباید به ساختمان هایی که دارای تجهیزات اطفای حریق نیستند پایان کار بدهند.
برچسب ها: شورای شهر
نظر شما