جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۰
کد خبر: ۷۴۷۷۳
|
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۸
علیرغم اینکه بررسی استعفای دنیامالی در دستور کار جلسه امروز شورای شهر نبود ولی در ادامه اعضای شورای شهر به این موضوع پرداختند.
به گزارش شهر، مرتضی طلایی نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران که ریاست چهل ‌و ششمین جلسه شورا را برعهده داشت با اشاره به تذکر برخی از اعضای شورای شهر در خصوص مطرح نشدن استعفای دنیا‌مالی از شورا گفت: این موضوع در جلسه بعدی (یکشنبه) مطرح خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به فضای شورا و سابقه دنیا‌مالی پیش‌بینی می‌شود که اعضای شورا با استعفای دنیا‌مالی مخالفت خواهند کرد.

حکیمی‌پور در این باره اظهارداشت: در ابتدای جلسه طبق ماده 11 و 12 آئین‌نامه داخلی شورای شهر در خصوص تعیین تکلیف موضوع استعفای دنیامالی از سوی شورای شهر تذکر دادم و پاسخی دریافت نکردم بطوریکه در قانون تاکید شده که در نخستین جلسه علنی بعدی شورا پس از استعفا، موضوع باید طرح و تعیین تکلیف شود و یا اینکه شخص مستعفی در این فاصله استعفای خود را پس بگیرد.

طلایی پاسخ داد: دوستان به دنبال استعلام مجدد از مجلس شورای اسلامی هستند که آیا فعالیت همزمان در شورای شهر با فدراسیون قایقرانی محل اشکال است یا خیر اما به هر حال چه مجلس پاسخ دهد یا خیر ما در جلسه یکشنبه استعفای دنیامالی را به رای می گذاریم.

در ادامه علی صابری عضو جدید شورا با تاکید بر درستی تذکر حکیمی‌پور گفت: این تصمیم شورا مبنی بر تاخیر در رای‌گیری تالی فاسد قرار دارد و شورا باید پاسخگوی آن باشد.

در پاسخ به وی دنیا مالی گفت: من در مجمع فدراسیون قایقرانی رای مطلق آوردم و به عنوان رئیس فدراسیون برگزیده شدم. سازمان بازرسی کل کشور طبق قاعده به من گفته برای تصدی این سمت باید از شورای شهر استعفا بدهم. اگر من از قبل می‌دانستم که ریاست فدراسیون مستلزم استفعا از شوراست یکی از این دو را انتخاب می‌کرد اما من بنا بر قانونی که مجلس شورای اسلامی تصویب کرد که عضویت شورا و ریاست فدراسیون هیچ یک شغل نیست. در انتخابات شرکت کردم.

وی ادامه داد: با این حال من علیرغم میل باطنی خود از شورا استعفا دادم و در فدراسیون رای آوردم. اینکه وزارت ورزش برای قبول ریاست فدراسیون ضرب‌الاجل تعیین می‌کند مگر در اختیار بنده است. من که نمی‌توانم برای شورا تعیین تکلیف کنم که چه زمانی رای‌گیری کنند. لطفا آقای صابری، تالی فاسدی را که گفتند توضیح دهند.

صابری در پاسخ گفت: این تالی فاسد به اینگونه است که اگر وزارت ورزش بر تصمیم ناصحیح خود باقی بماند و این موضوع در سطح بین‌المللی مطرح شود مشکلاتی ایجاد می‌شود که مانند دفعه قبل خود آقای دنیامالی مجبور به دخالت می‌شود و به اعتبار بین‌المللی ما لطمه می‌خورد.

رضا تقی‌پور در پاسخ گفت: مسئولیت تالی‌فاسد به عهده وزارت ورزش است نه عهده شورا.

محسن یپرهادی نیز گفت: پافشاری وزیر ورزش خدای نکرده این شبهه را ایجاد می‌کند که نکند قصد و غرضی پشت این ضرب‌الاجل است نه فدراسیون نه شورا شغل نیست و ایشان می‌توانند هر دو را داشته باشند. در صورت اصرار وزیر ورزش ما از نمایندگان تهران درخواست می‌کنیم از وزیر ورزش سؤال کنند.

اسماعیل دوستی گفت: این ذهنیت در عده‌ای ایجاد شده که دوستان همفکر من خواهان استعفای آقای دنیامالی هستند. در حالی که چنین نیست. همین الان رای‌گیری کنید و ما 30 رای منفی به استعفای ایشان می‌دهیم اما استعفای ایشان باید بلافاصله در شورای رای‌گیری می‌شد.

تقی‌پور سخنگوی شورای شهر تهران نیز درباره استعفای دنیامالی از شورای شهر اظهارداشت: بیش از 60 سال است که این کار انجام می‌شود و افراد قبل از انقلاب عضو انجمن بودند و بعد از آن جزء شورای شهر بوده‌اند که هیچ مشکلی نیز در این خصوص وجود نداشته است.کار ما دفاع از کیان شورا در مقابل وزارت ورزش و سازمان بازرسی است.

پس از صحبتهای تقی‌پور، هادی ساعی عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران خطاب به تقی‌پور گفت: خوب بود شما زمانی که  حق بنده و جدیدی را خوردند از ما دفاع می‌کردید مگر آن موقع دفاع کردن از ما جزء کیانی از شورا نبود.

عباس جدیدی دیگر عضو شورای شهر تهران در حمایت از صحبتهای همکار ورزشی‌اش (ساعی) اظهارداشت: حق من و ساعی را در آن زمان خوردند و هیچکس اقدامی انجام نداد.
وی تصریح کرد: بنده اعتقاد دارم که دنیا مالی هم در شورا و هم در فدراسیون قایقرانی حضور داشته باشد.

تقی‌پور در پاسخ به مطالب مطرح شده از سوی دو عضو ورزشی شورا گفت: حق عباس جدیدی و هادی ساعی این است که شکایت کنند و می‌توانند موضوع خود را از طریق مراجع قضایی پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: البته کار درست را آقای دنیامالی کرده است که قبل از حضور در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی استعفای خود را به هیأت رئیسه تقدیم کرده بود.

احمد دنیامالی نیز در جمع خبرنگاران نیز با اشاره به اینکه طبق قانون هیچ محدودیتی برای حضور وی به صورت همزمان در شورا و فدراسیون قایقرانی ندارد، گفت: انشاالله در روز یکشنبه موضوع استعفای بنده در شورا مطرح خواهد شد و چنانچه اعضای شورا با استعفای بنده مخالفت کنند تصمیم دیگری را خواهم گرفت.

اعضای شورای شهر پس از اظهارات برخی از اعضاء در خصوص استعفای دنیامالی از شورا تاکید کردند که این موضوع هرچه زودتر باید تکلیفش روشن شود.
نظر شما