شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۲۲
کد خبر: ۷۴۸۰۰
|
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳
مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در مراسم اختتامیه دومین اجلاس مدیران تحقیق و توسعه کشور لوح سپاس و تندیس زرین تحقیق و توسعه را دریافت کرد.
به شهر به نقل از گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، دبیر علمی دومین اجلاس مدیران تحقیق و توسعه و فناوری کشور هدف از برگزاری این اجلاس را بها دادن به مدیران تحقیق و توسعه کشور دانست و گفت: در گروه داوری، سازمان‌ها به چهار گروه زیر 10 نفر، 10 تا 100 نفر، 100 تا 500 نفر و بالای 500 نفر تقسیم شدند. با استفاده از این روش، توان شرکت‌ها در میزان سنجش عملکرد، یکسان فرض نشده و امکان توسعه کوچک‌ترها در سال‌های آینده نیز وجود دارد.

گفتنی است، در ادامه این مراسم از میان بیش از 150 سازمان، 27 سازمانی که در حوزه تحقیق و توسعه فعالیت‌های شایسته و خاصی داشته‌اند، تقدیر به عمل آمد و در این میان مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در حوزه فعالیت تحقیقات و مطالعات شهری، مناطق 1،‌ 7 و 13 شهرداری تهران در زمینه خدمات شهری و اجتماعی و مناطق 18 و 21 شهرداری تهران در حوزه خدمات شهری، اجتماعی و محیط زیست از سوی هیات داوران انتخاب و لوح سپاس و تندیس زرین مراکز نمونه تحقیق و توسعه دریافت کردند.

لازم به ذکر است، قبل از برگزاری اجلاس تیمی متشکل از متخصصان ارزیابی و ممیزی آثار مطالعاتی و پژوهشی با هماهنگی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران نسبت به بررسی عملکرد واحدهای تحقیق و توسعه مناطق اقدام و با توجه به دستاوردها و نتایج حاصل از پروژه‌های مطالعاتی مناطق فوق‌الذکر را بعنوان مناطق برتر انتخاب نمودند. در این ارزیابی شاخص‌هایی همچون تعداد پروژه‌های مطالعاتی کیفیت پروژه‌های انجام شده، کیفیت کار مجریان منتخب، رعایت برنامه زمانبدی انجام پروژه‌ها، کار بست پروژه‌ها، نظر ذینفعان نتایج حاصل از کاربست و مراحل پیاده سازی مورد بررسی و سنجش قرار گرفته است.

شایان ذکر است، با توجه به برگزاری نخستین اجلاس مدیران و کارشناسان تحقیق و توسعه و فناوری کشور در سال 91 که با استقبال دست‌اندر کاران این حوزه مواجه گردید. دومین اجلاس نیز در راستای ارتقاء و توانمند سازی علمی، تخصصی و حرفه‌ای مدیران و کارشناسان تحقیق و توسعه با همکاری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری، مرکز آموزش مدیریت دولتی، وزارتخانه‌های نفت، علوم، تحقیقات و فناوری، اطلاعات و ارتباطات برگزار گردید.

گفتنی است، در این اجلاس که با حضور گسترده اساتید، متخصصان، مدیران وکارشناسان تحقیق و توسعه و فناوری کشور برگزار گردید، فرصت مناسبی جهت بحث و تبادل نظر و ارتقاء دانش، نگرش و مهارت دست اندر کاران این حوزه مهیا شد و مناطق 22 گانه شهرداری تهران در آن حضور پر رنگ و چشم گیری داشتند.

نظر شما