شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۱
کد خبر: ۷۴۹۰۷
|
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۷
سیدرضا صالحی امیری معاون فرهنگی ستاد حسن روحانی و نماینده فرهنگی او در بحث‌ها و مناظره‌های انتخاباتی و بعدا سرپرست وزارت ورزش و جوانان در دولت یازدهم بود که اکنون ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی به او سپرده شده است.
به گزارش شهر صالحی امیری که به تازگی با حکم حسن روحانی - رییس‌جمهور - به ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی منصوب شده، زاده سال 1340 در بابل است. او کارشناسی ارشد علوم سیاسی و دکترای مدیریت دولتی از دانشگاه آزاد است.

صالحی امیری تا کنون رییس کمیته اجتماعی شورای عالی امنیت ملی، عضو هیأت رییسه مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، عضو هیأت امنای مؤسسه مطالعات راهبردی وابسته به وزارت علوم، مشاور رییس‌جمهور در دولت سیدمحمد خاتمی، عضو شورای اجتماعی کشور، عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت و معاون پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است.

او همچنین به عنوان مدیرمسؤول و سردبیر در نشریه‌ها و مؤسسه‌های علمی همچون مؤسسه‌های مطالعات سیاسی و مطالعات راهبردی، فصلنامه مطالعات میان فرهنگی و نشریه علمی پژوهشی مدیریت فرهنگی فعالیت کرده است.

رییس جدید سازمان اسناد و کتابخانه ملی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، معاون فرهنگی ستاد حسن روحانی و نماینده فرهنگی او در بحث‌ها و مناظره‌های انتخاباتی بود.

پس از این‌که مسعود سلطانی‌فر نتوانست به عنوان وزیر ورزش و جوانان از مجلس رأی اعتماد بگیرد، حسن روحانی در حکمی در تاریخ ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ صالحی امیری را به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان ایران منصوب و در ۲۷ مهر ۱۳۹۲ به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد؛ اما صالحی هم نتوانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد و در نهایت، محمود گودرزی با کسب رأی اعتماد از مجلس، وزیر ورزش و جوانان شد.

حالا حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی - رییس‌جمهور - طی حکمی سیدرضا صالحی امیری را برای چهار سال به ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی منصوب کرده است.

متن حکم صادرشده از سوی رییس‌جمهور به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر سیدرضا صالحی امیری

در اجرای تبصره «۲» ماده «۵» قانون اساسنامه کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و بند «۳» مصوبه مورخ 1381.6.2 شورای عالی اداری و تأیید هیأت امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، با عنایت به تعهد و تجربیات ارزنده جنابعالی به موجب این حکم به مدت چهار سال به عنوان "رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران" منصوب می‌شوید.

توفیق شما را در انجام وظایف محوله با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

حسن روحانی»

پیش‌تر اسحاق صلاحی ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی را بر عهده داشت و قبل از او هم علی‌اکبر اشعری در این سمت فعالیت می‌کرد.
منبع: ایسنا
نظر شما