يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۷
کد خبر: ۷۴۹۲۹
|
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
نشست خبری سمپوزیوم علمی ، ورزشی ، شهروندی با حضور مدیران تربیت بدنی شهرداری های کلانشهرها و مراکز استان های کشور برگزار شد.
به گزارش شهر، رییس سازمان ورزش شهرداری تهران در این مراسم اظهارکرد: برکسی پوشیده نیست که هر چه به بحث ورزش همگانی و تفریحات ورزشی توجه شود آسیب های اجتماعی نیز به همان میزان کاهش پیدا می کند.
 
محمد آقامیر ادامه داد: این سمپوزیوم برای شکوفا کردن خلاقیت، نهادینه شدن فرهنگ ادب و هنر در خانواده و تربیت جوانان برای اداره کشور و ورزش کمک شایانی خواهد بود. 

وی با اشاره به اینکه در بحث ورزش برداشت غلطی متداول است، تصریح کرد: بعضی ها فکر می کنند مسوولان تنها باید برای فصل تابستان برنامه ریزی برای ورزش داشته باشند، این در حالی است که ما برای شهروندان از 3تا 70 سال و شادی ونشاط آنها فکر و برنامه ریزی می کنیم.
 
رییس سازمان ورزش شهرداری تهران اضافه کرد: باید یاد بگیریم که برای رفاه و اسایش مردم کار کنیم و از ظرفیت ها شناخته شده همچون مسجد ، حسینیه ، مدرسه بهره ببریم.
 
آقامیر عنوان کرد: تهران به عنوان کلانشهری که همه شهرها از آن الگو می گیرند و با توجه به اینکه هرکاری که در شهرهای دیگر صورت می گیرد، نتایج کارهایی است که در تهران انجام می شود، باید کاری در حوزه ورزش همگانی انجام دهد تا آن را در دیگر شهرها نهادینه کند. 

وی با بیان اینکه باید بومی سازی و ساده کردن ورزش همگانی را در برنامه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: سمپوزیوم به دنبال اقدامات علمی است که در سال های اخیر پیرامون آن کارهای بسیاری انجام شده تا ورزش همگانی را بتوانیم نهادینه کنیم.
 
رییس سازمان ورزش گفت: در تعطیلات نوروزی میلیون ها نفر در کشور تردد می کنند بدون اینکه برای ورزش همگانی و تفریحات ورزشی و افکارسازی آنها برنامه ای داشته باشیم.
 
آقامیر افزود: ما دراین نشست دو روزه این آماده سازی را ایجاد می کنیم تا در سال 93 چندگام در ورزش همگانی پیش برویم . با این نگاه که از همه ظرفیت های موجود درشهر استفاده کنیم. 

وی بیان کرد: تمام اتفاقاتی که در این سمپوزیوم باید شکل بگیرد پیش بینی شده است. در همین راستا همه استانها مقالات خود را فرستاده اند. پس از بررسی، این مقالات تبدیل به یک کتاب می شود و در اختیار همه گذاشته می شود. 

رییس سازمان ورزش افزود: نگاه و تلاش همه جانبه را مبنا گذاشته و درراستای کاهش آسیب های اجتماعی سعی می کنیم باپرکردن اوقات فراغت شهروندان به این مهم دست پیدا می کنیم.
 
رییس سازمان ورزش با تاکیدبر اینکه در موضوع سمپوزیوم باید استخوان بندی شهر برای توسعه آماده شود، ادامه داد: در این رابطه باید بوستان ها را برای معلولان مناسب سازی و مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری را مهیا کنیم. 

آقامیر گفت: باید برای شهروندان ورزش را آسان و قابل دسترس کنیم. 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جوان ها گله می کنند که توجه کمی به بحث مسابقات رایانه ای شده است، دیدیم دنیای مجازی یکی از عرصه هایی است که برای پرکردن اوقات فراغت نیاز به برنامه ریزی دارد.بنابراین گام هایی در این رابطه برداشته شد. در این راستا مسابقه رایانه ای را اجرا کردیم که دوهزارو 750 نفر در آن شرکت کرده و 700 نفر نیز به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

رییس سازمان ورزش گفت : از تجربه سایر کشورها نیز در این سمپوزیوم استفاده می شود. در همین رابطه استاتید و مدرسان نیز در این سمپوزیوم حضور دارند که بحث ورزش همگانی را درکلانشهرهای دنیا بررسی کرده اند. 

در ادامه این نشست واعظ موسوی دبیر سمپوزیوم علمی و ورزشی شهرداری تهران اظهارکرد: سمپوزیوم همایشی است که با ویژگی متمایزی برگزار می شود .زیرا که اداره ان دوستانه است چون کسانی که در آن شرکت می کنند نمایندگان شهرداری کلانشهرها و استانهای کشور هستنند . هنگامی که از استانهای کشور دراین همایش باشند دیدگاه ها و تجربیات مبادله می شود . 

وی ادامه داد: روز سه شنبه همایش سمپوزیوم برگزار می شود که از 31 شهر نمایندگان شرکت کرده و تجربیات خود را درمورد ورزش شهروندی بیان می کنند تا به گسترش این ورزش کمک شود. 

آقامیر افزود: این سمپوزیوم 5 محور دارد نخست اینکه زیرساخت های ورزش همگانی در شهرهای کشور بررسی می شود مرحله دوم فعالیت هایی که پیرامون این ورزش انجام شده بررسی می شود. در مرحله بعد مدیریت و برنامه ریزی همگانی قرار دارد. مرحله چهارم به تفریحات ورزشی و اوقات فراغت مختص شده است و در مرحله اخر خلاقیت و نواوری در حوزه ورزش همگانی بررسی می شود . 

وی در پایان گفت : محصول نهایی راهبردهایی است که به صورت مکتوب در امده و دراختیار همگان قرار می گیرد . 
نظر شما