شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۱
کد خبر: ۷۵۰۵۸
|
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
موانع اجتماعی و فرهنگی ازدواج و نقش مشاوره در سیزدهمین همایش ملی سالانه انجمن مشاوره ایران با حضور اساتید برجسته دانشگاهی و مسئولان کشوری و مدیران فرهنگی برگزار می شود.
به گزارش شهر به نقل از ستاد خبری این همایش دکتر «شکوه نوابی نژاد» ، رئیس هیات مدیره انجمن مشاوره ایران با بیان این مطلب افزود: در این همایش که 7 اسفندماه سال جاری در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می شود، "دکتر غلامعلی افروز" استاد ممتاز دانشگاه تهران و حجت الاسلام و المسلمین "شهاب مرادی" رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران،  دکتر ایازی معاون امورفرهنگی – اجتماعی شهرداری تهران به عنوان میهمانان ویژه سخنرانی می کنند.
 
دکتر نوابی نژاد ادامه داد: برگزاری 4 میزگرد تخصصی با حضور اساتید فرهیخته دانشگاهی از دیگر بخش های این همایش است که در آن مقاله های برگزیده با موضوع های " تاثیر فن آوری های نوین در ازدواج"، " موانع اجتماعی و فرهنگی ازدواج جوانان" و "نقش مشاوره در تسهیل ازدواج پایدار" نقد و بررسی می شود. به گفته وی، دکتر خدابخش احمدی، دکتر علی محمدنظری و دکتر خدیجه آرین ریاست این نشست ها را برعهده دارند.
 
رئیس انجمن مشاوره ایران تصریح کرد: نشست پایانی این همایش نیز با حضور متخصصان این رشته دکتر رحمت اله نورانی پور، دکتر سیدمهدی حسینی، دکتر شکوه نوابی نژاد، دکتر عبدالله شفیع آبادی، دکتر باقر ثنائی ذاکر، و دکتر سیمین حسینیان برپا می شود که در آن موضوع ها و مسائل مطرح شده و راهکارهای کاهش موانع اجتماعی و فرهنگی ازدواج با تکیه بر نقش مشاوره های فردی و گروهی مورد بررسی قرار می گیرد.
 
وی با بیان این که فراخوان شرکت در این همایش از مهرماه اعلام شد، تاکید کرد: 150 مقاله به این همایش ارسال شد که از این میان 12 مقاله برتر در میزگردها بررسی می شود و 5  مقاله نیز به صورت پوستر برتر در نمایشگاه جنبی به نمایش در می آید.
   
دبیر علمی این همایش معضل ازدواج را در کشور جدی برشمرد و ادامه داد: اعضای این انجمن در کنار دیگر فرهیختگان دانشگاهی حرکت در راستای کاهش موانع فرهنگی و اجتماعی را جزو وظایف خود می دانند که در میان ترغیب جوانان به این امر مهم و آسمانی با ارائه مشاوره های صحیح ضرورتی دوچندان دارد.
 
" تحليل نقش اينترنت در ازدواج (همسريابي و خيانت)"، "تاثیر تکنولوژی های نوین(اینترنت و شبکه های مجازی و ...) در ازدواج"، " زندگی مشترک بدون ازدواج؛ پدیده ای نوظهور"، "روابط صمیمانه در زوجین با ازدواج سنتی و مدرن" و "بی رغبتی به ازدواج مشکلی فردی، فرهنگی و یا اقتصادی؟"، "چالش های فرهنگی و اجتماعی ازدواج جوانان"، " تحليل محتواي گلستان و بوستان سعدی در زمینه مهارت های انتخاب همسر "، "بسترسازی ایمن برای هموارسازی مسیر ازدواج" و "ارزیابی شخصیت در فرآیند غربالگری برای انتخاب همسر"، "نقش و تاثیر مشاوره پیش از ازدواج برای ازدواج سالم"، " تبیین نقش مشاوره درکاهش موانع فرهنگی و اجتماعی ازدواج جوانان " ، "نقش مشاوره پیش از ازدواج در انتخاب همسر" مقالاتی است که در این همایش ارائه می شود.
 
همایش "موانع اجتماعی و فرهنگی ازدواج و نقش مشاوره در آن" از ساعت 8 تا 17  روز چهارشنبه مورخ 7 اسفند در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برپا خواهد بود.
نظر شما