جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۴۹
کد خبر: ۷۵۱۳۷
|
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳
در آخرین جلسه باشگاه تئاتر تهران در خانه فرهنگ شیخ هادی
در آخرین جلسه از مجموعه برنامه های مرور آثار برتر دهه 80 تئاتر ایران که به میزبانی باشگاه تئاتر تهران برگزار شد، " مرگ فروشنده" به کارگردانی نادر برهانی مرند به نمایش در آمد و با حضور جمع کثیری از مخاطبان به ویژه دانشجویان تئاتر و منتقد برنامه - امین عظیمی_ به نقد گذاشته شد.
به گزار شهر، امین عظیمی ، منتقد جلسات نقد باشگاه تئاتر، ضمن اشاره به پیوستگی جادویی اجرای برهانی مرند، کم رنگ کردن وجوه ایدئولوژیک متن میلر، به نفع ایجاد یک تراژدی مدرن را ویژگی بارز متن این اجرا نام برد. یعنی تراژدی انسان مدرنی که به خاطر ناتوانی ها و نابسندگی هایش با میراثی از پرسش ها و افسوس مواجه شده است.
در ادامه نادر برهانی مرند بیان کرد که چگونه همراهی یک گروه حرفه ای در زمان طولانی تمرین توانسته در شکل گیری یک اثر ماندگار موثر باشد و اینکه شاید چنین فرصتی دیگر فراهم نیاید.
نمایش "مرگ فروشنده" نوشته آرتورمیلر، نمایشنامه‌ نویس بزرگی است که با خلق آثاری چون این اثر، ابتذال نهفته جامعه آمریکا را آشکار کرد و زنگ خطری را در جهان به صدا درآورد.
گفتنی است در اجرای این اثر ماندگار هنرمندان برجسته ای از جمله: پیام دهکردی، ریما رامین‌فر، هومن برق‌نورد، احمد مهران فر، فرزین محدث، افسانه ماهیان، امیرجعفری، سیامک صفری، هدایت هاشمی، هادی عامل، شهره انصاری به ایفای نقش پرداختند.
نقد این اثر روز سوم اسفندماه 92 از ساعت 17:30 در خانه فرهنگ شیخ هادی با حضور باشکوه علاقمندان تئاتر برگزار شد.
باشگاه تئاتر تهران در پاسخگویی به علاقه مندی مخاطبانش به سلسله جلسات نقد و بررسی ، قصد دارد در سال جدید(1393) با ارائه مجموعه ای دیگر به کار خود ادامه دهد. علاقمندان برای ثبت نام در این باشگاه می توانند به خانه فرهنگ شیخ هادی واقع در خیابان ولی عصر(عج) ، خیابان شهید حسین سخنور مراجعه یا باشماره تلفن66498587 تماس حاصل نمایند.
نظر شما