جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۰
کد خبر: ۷۵۲۲۷
|
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس تأكيد كرد:
يك عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي با اعلام اين كه اعتبار ويژه اي از محل صندوق توسعه ملي براي حمل و نقل عمومي و ريلي در نظر گرفته شده، گفت: شهرداري‌ها مي‌توانند اين اعتبار را در توسعه و ناوگان حمل و نقل عمومي و ريلي مورد استفاده قرار دهند.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، سيد سعيد زمانيان دهكردي افزود: در بسیاري از مواقع نمي‌توان به شهرداري‌ها به صورت مستقيم اعتباري تخصيص داد اما در بخش صندوق توسعه ملي به دليل وجود اوراق مشاركت، محدوديتي وجود ندارد و مشكلي براي استفاده از آن نيست.
وي با اشاره به تخصيص اعتبار قابل توجهي در محل صندوق توسعه ملي به شهرداري‌ها، اظهار كرد: با وجود چنين اعتباري، شهرداري‌ها به راحتي مي‌توانند در حوزه حمل و نقل عمومي و ريلي برنامه‌ريزي مناسب و عملكرد مطلوبی داشته باشند.

زمانيان دهكردي با بيان اين كه بايد برنامه‌ريزي درستي در اين خصوص صورت گيرد، تصريح كرد: در اين صورت شهرداري‌ها مي‌توانند با استفاده از فاينانس به ويژه در بخش قطار شهري اقدامات مؤثري انجام دهند كه اين موضوع مي‌تواند در بحث آلودگي هوا بسيار تأثيرگذار باشد.

وي با اعلام اين كه انتظار مي‌رود در اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها به ناوگان حمل و نقل عمومي مورد توجه ويژه‌اي قرار گیرد، اضافه كرد: توسعه حمل و نقل ريلي تنها راه نجات تهران است.

نماينده مردم شهركرد در مجلس شوراي اسلامي در پايان با تاكيد بر توسعه حمل و نقل ريلي، خاطرنشان كرد: تنها راه نجات تهران توسعه حمل و نقل ريلي است، زيرا به لحاظ اقتصادي مقرون به صرفه است و هم آلودگي هوا را كاهش مي‌دهد، ضمن اين كه مصرف بهينه سوخت را نيز به دنبال دارد.
نظر شما