جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۲
کد خبر: ۷۵۴۲۰
|
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۱
.. و سرانجام جام جهاني براي ايران آغاز شد!
تيم‌هاي ملي ايران و گينه فردا در ديداري تدارکاتي به مصاف هم خواهند رفت. اين در حالي است که در همان شب، رقباي همگروه در برزيل 2014 نيز مقابل تيم‌‌هاي روماني، مکزيک و مصر آزمايش مي‌شوند.
به گزارش شهر، تيم ملي فوتبال ايران فردا در ديداري تدارکاتي در ورزشگاه آزادي به مصاف حريف آفريقايي خود يعني گينه خواهد رفت تا به اين ترتيب تدارک حضور در جام جهاني با برگزاري اين ديدار، رسماً براي تيم ملي ايران آغاز شود.

تيم ملي ايران که شب گذشته با بازيکنان جوان‌تر در آخرين ديدار مرحله مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا 2015 مقابل کويت با نتيجه 3 بر 2 به پيروزي رسيد فردا در اولين ديدار تدارکاتي براي حضور در جام جهاني به مصاف تيمي خواهد رفت که از آن به عنوان مدل کوچک‌تر تيم ملي نيجريه، همگروهي ايران در جام جهاني نام برده مي‌شود و بدون شک فلسفه انتخاب چنين حريفاني مانند گينه يا آنگولا و احتمالاً موزامبيک شبيه‌سازي ديدار با نيجريه در جام جهاني در ابعادي کوچک‌تر، اما در فضايي مشابه محسوب مي‌شود.

بنابراين پس از اينکه کي‌روش در ديدار شب گذشته آخرين فرصت را به بازيکنان جوان و جديد در مقابل کويت داد به نظر مي‌رسد از فردا شاهد فاز جديدي از دوران آماده‌سازي تيم ملي و تدارک اين تيم با حضور بازيکنان اصلي در ميدان مقابل گينه براي جام جهاني برزيل باشيم.

به همين منظور نيز روز گذشته ساير لژيونرا از جمله قوچان‌نژاد، دژاگه، جهانبخش، حقيقي و داوري نيز به جمع ملي‌پوشان فوتبال ايران در تهران ملحق شدند تا کي‌روش براي ديدار فردا مقابل گينه به واقع دستش براي امتحان تاکتيک‌هاي مختلف با حضور بيشتر بازيکنانش باز باشد، البته تيموريان و بيک‌زاده به خاطر مصدوميت اين ديدار را از دست داده و سرمربي تيم ملي بايد قيد حضور اين دو بازيکن را تا اردوي آماده‌سازي آفريقاي جنوبي که حدود 40 روز ديگر برگزار مي‌شود، بزند.

ديدار تدارکاتي با ماکت نيجريه و تيمي که در رده‌بندي فيفا در رده 62 جهان و 11 آفريقا قرار دارد در واقع حسن ختام سال 92 براي ملي‌پوشان فوتبال ايران خواهد بود و پس از برگزاري اين ديدار، ادامه برنامه‌هاي آماده‌سازي تيم ملي در سال 93 و با برگزاري اردوي آفريقاي جنوبي که طبق اعلام مسئولان فدارسيون فوتبال 24 فروردين آغاز مي‌شود، پيگيري خواهد شد.

همچون تيم کي‌روش، رقباي ايران در جام جهاني نيز آزمايش خواهند شد. آرژانتين، مدعي قهرماني مسابقات و مهم‌ترين حريف تيم کشورمان با روماني ديدار مي‌کند. نيجريه با مکزيک مصاف مي دهد و بوسني هرزگوين نيز همچون تيم کي‌روش با حريفي آفريقايي به نام مصر مصاف مي‌دهد.

ژاپن و استراليا که از آسيا حاضر هستند، پذيراي نيوزيلند و اکوادور خواهند شد. کره‌جنوبي ديگر نماينده قاره کهن نيز ميهمان يونان خواهد بود.

در اروپا چند ديدار مهم انجام مي‌شود از جمله آلمان با شيلي ديدار مي‌کند، فرانسه و هلند نبردي تماشايي خواهند داشت. اسپانيا قهرمان جهان پذيراي ايتاليا است . انگليس فرصت تدارک برابر دانمارک را پيدا خواهد کرد و پرتغال با اعجوبه‌اش «کريستيانو رونالدو» پذيراي شيران رام‌نشدني کامرون مي‌شود.

*برنامه ساير مسابقات به اين شرح است:

ساينت لوسيا – جاماييکا

ايرلند- صربستان

بلژيک – ساحل‌عاج

لهستان – اسکاتلند

ولز – ايسلند

سوئيس – کرواسي

اتريش – اروگوئه

مراکش – گابن

روماني – آرژانتين

اوکراين – آمريکا

لوگزامبورگ- کيپ ورد

ترکيه – سوئد

سنگال – مالي

موازمبيک – آنگولا

آلباني – مالت

بوسني هرزگوين – مصر

جمهوري چک – نروژ

قبرس – ايرلند شمالي

کلمبيا – تونس

آندورا – مولداوي

مقدونيه – لتوني

مونته نگرو- غنا

مجارستان – فنلاند

موريتاني – نيجر

آذربايجان – فيليپين

ليتواني – قزاقستان

زامبيا – اوگاندا

گرجستان – ليختن اشتاين

کنگو – ليبي

روسيه – ارمنستان

بوروندي – رواندا

هند - بنگلادش
منبع: ورزش سه
نظر شما