پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۵۹
کد خبر: ۷۵۴۲۲
|
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶
بهترين واکنش فصل اخير از آن دروازه‌بان پرسپوليس
در هفته‌اي که رقابت‌هاي ليگ بر‌تر تعطيل بود، برنامه‌نود در بخش نخست، به بررسي رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا و همچنين اردو‌ي تيم ملي پرداخت و در بخش ديگرش حاشيه‌هاي ايجاد شده در هيأت فوتبال تهران را بررسي کرد.
به گزارش شهر، در هفته‌اي که رقابت‌هاي ليگ بر‌تر تعطيل و تنها چهار ديدار در رقابت‌هاي جام باشگاه‌هاي آسيا برگزار شده بود، عادل فردوسي‌پور با يکي از برنامه‌هاي نودش مهمان خانه‌هاي مردم بود؛ برنامه‌اي که در بخش نخست، به بررسي رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا و همچنين اردو‌ي تيم ملي مي‌پرداخت و در بخش ديگرش حاشيه‌هاي ايجاد شده در هيأت فوتبال تهران را بررسي مي‌کرد.

پرسش پيامکي اين هفته نود به انتخاب بهترين واکنش دروازه‌بان‌ها در رقابت‌هاي ليگ بر‌تر اختصاص داشت که شش واکنش از رحمان احمدي، مهدي رحمتي، مهرداد طهماسبي، حامد لک، سوشا مکاني و نيلسون برگزيده و در معرض قضاوت بينندگان قرار گرفته بود.

پخش گزارش روز نخست هفته اول رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا با بازي دو تيم استقلال ايران و الشباب عربستان و همين‌ طور فولاد ايران و الجيش قطر، نخستين بخش گزارش‌هاي نود بود.

در اين باره، سعيد مظفري‌زاده، داوري که به‌ تازگي با دنياي داوري خداحافظي کرده بود، نخستين مهمان تلفني برنامه بود تا درباره صحنه مشکوک و بحث‌برانگيز بازي استقلال و الشباب و خطا روي محمدقاضي صحبت کند؛ وي اين صحنه را خطاي آشکار و جريمه آن را يک ضربه پنالتي دانست که داور به اشتباه آن را اعلام نکرد و در تغيير نتيجه بازي، نقش کارآمدي داشت.

پس از اين بود که دو بازي روز دوم، يعني ديدار السد قطر برابر سپاهان ايران و تراکتورسازي ايران برابر الاتحاد عربستان پخش شد؛ نمايش حاشيه‌هايي از شادي فراوان تبريزي‌ها پس از پيروزي برابر تيم قدرتمند عربستاني، بخش ديگري از برنامه نود ديشب بود.

در ادامه گزارش از زمين‌هاي فوتبال قديمي تهران اين بار زمين راه‌آهن و بهتاش فريبا، سوژه ايران نود بودند. فريبا خاطرات فراواني ‌از دوران قديم و نحوه تمرينات در باشگاه بازيکن‌ساز راه‌آهن تعريف کرد؛ از جمله اينکه توپ‌هاي معمولي را رنگ مي‌کردند تا توپ سنگين شود و توانايي بازيکنان بالا‌تر رود.

وي ادامه داد: آن زمان ما امکاناتي نداشتيم، ولي با همه وجود بازي مي‌کرديم و پس از تمرين، زمين را ترک نمي‌کرديم و به تمرينات خود ادامه مي‌داديم.

فريبا در بخش ديگري از سخنان خود گفت: در زمان ما، وقتي به کلاس نهم مي‌رسيديم، بايد انتخاب رشته مي‌کرديم و براي همين و نيز بابت درس‌هايم دو ماه در تمرينات حضور نيافتم و پس از پشت سر گذاشتن برخي مسائل، بار ديگر به تمرينات تيم بازگشتم.

با پخش تصاويري از گل‌هاي مسعود شجاعي، هافبک ايراني تيم لاس‌پالماس اسپانيا که براي شرکت در اردوي تيم ملي در ايران است، مهمان برنامه نود بود.

وي نخست از دوران طولاني مصدوميتش در اوساسونا گفت: «‌آن زمان يکي از سخت‌ترين دوران ورزشي‌ام بود و شش عمل جراحي را پشت سر گذاشتم. فيزيوتراپي، کار با پزشکان و... مرا خسته کرده بود تا اينکه باشگاه اوساسونا آن فيلم را براي من ساخت و واقعا از ديدن آن انرژي گرفتم. آن فيلم مرا منقلب کرد و در روند بهبودي‌ام کاملا تأثيرگزار بود. جالب اينجاست که روي تخت بيمارستان بودم که مدير باشگاه به عيادت من آمد و قرارداد مرا براي دو سال تمديد کرد. اين روحيه‌اي که بازيکنان و کادر فني به من دادند که واقعا در روند درماني‌ام تأثير گذاشت‌».

او در پاسخ به اينکه آيا دلتنگ سطح اول فوتبال اسپانيا شده است، گفت: «مسلما چرا. زماني که همراه با تيم ملي در کره بودم، از باشگاه وايادوليد پيشنهاد داشتم، ولي مبلغ قرارداد آن‌ها کم بود و گفتم که بعدا تصميم مي‌گيرم. زماني که به اسپانيا برگشتم، ديگر سهميه خارجي آن‌ها پر شده بود و مرا نمي‌خواستند. بعد از آن پيشنهاد ديگري از لاليگا نداشتم و در ‌‌نهايت لاس پالماس را براي ادامه فوتبال برگزيدم‌».

شجاعي در مورد ديدار ايران و کويت گفت: ‌‌بازي خوبي بود. بسياري از بچه‌ها ‌‌براي نخستين بار ‌بود که کنار هم بازي مي‌کردند و در نيمه نخست هماهنگي لازم را نداشتند اما در نيمه دوم بهتر شديم. بچه‌ها بازي خوبي‌ ارائه دادند و خدا را شکر که برنده شدند؛ افزون بر اينکه کويت هم تيم خوبي بود‌».

ستاره لاس پالماس در ادامه برنامه در مورد اخراجش در بازي برابر کره در مقدماتي جام جهاني گفت: «آن تکل من اشتباه بود؛ اما خدا را شکر که در ‌‌نهايت بازي را برديم و شرمنده مردم نشديم‌».

شجاعي با اشاره به اختلافش با هواداران‌ گفت: «من هم انسان هستم و اتفاقات و شعارهاي ديدار با تايلند روي من تأثير گذاشت؛ ولي پس از آن بازي همه چيز را فراموش کردم. به هر حال سليقه‌ها متفاوت است و نمي‌توانم هميشه همه را راضي نگه دارم‌».

عادل فردوسي‌پور که هنوز سخنان جالب ابراهيم تهامي در برنامه 90 را فراموش نکرده، از شجاعي درباره بيشترين تعداد دربيل پرسيد که او در پاسخ گفت: «سال 82 بود که با ذوب آهن بازي داشتيم و در يک صحنه از آن ديدار هفت تن را دربيل زدم؛ اما بعد از رد کردن ‌نفر آخر‌، ‌‌ديگر جان نداشتم، وگرنه مي‌توانستم با گلر تک به تک شوم‌».

شجاعي در پايان گفت: «مي‌خواهم يک عذرخواهي ويژه از آقاي افشين پيرواني بکنم. به نظر من مسائلي که به تازگي مطرح شد، ‌يک سوءتفاهم بود و من هم منظور خاصي از آن صحبت‌ها نداشتم؛ هر چند ايشان در جواب بيانيه تندي عليه من دادند. به هر حال ايشان پيشکسوت هستند و اميدوارم مرا ببخشند‌».

اما بخش پاياني سخنان مسعود شجاعي، ‌تقاضاي قابل تأملي داشت. وي در ادامه صحبت‌هايش گفت:‌ دومين نکته اما يک درخواست از پدر و مادر‌ها. راستش اين روز‌ها تب فوتبال خيلي داغ شده است. من چند روز قبل خبر تلخي خواندم درباره تجاوز به يک بچه در يکي از مدارس فوتبال. برايم دردناک بود. راستش الان خيلي از بچه‌ها اگرچه علاقه ندارند با اصرار پدر و مادر‌هايشان به اين مدارس فرستاده مي‌شوند. اتفاقات تلخ اين طوري از يک سو و دلزدگي که در ذهن بچه‌ها ايجاد مي‌شود، هم بعضي از اين مشکلات است. از همه پدر و مادر‌ها خواهش مي‌کنم خداي ناکرده بچه‌‌هايشان را به اجبار به فوتبال نفرستند و بگذارند خود بچه‌ها براي علايقشان تصميم بگيرند‌».

در ميان سخنان شجاعي، گزارشي از هتل محل استقرار بازيکنان تيم ملي فوتبال و برقراري جشن 62 سالگي کارلوس کي‌روش بعد بازي با کويت پخش شد. بازيکنان تيم ملي ايران، با يک روز ديرکرد و پس از پيروزي تيم ملي برابر کويت، جشن باشکوهي ‌براي کي‌روش گرفتند.

‌اين مراسم ‌با حضور همه بازيکنان تيم ملي، رئيس فدراسيون فوتبال و جمعي از همراهان تيم ملي برگزار شد‌ در رستوران طبقه 26 هتل آزادي برگزار شد و با کيک‌مالي اساسي سرمربي تيم ملي همراه بود.

کريم انصاري فرد، بازيکني بود که جرأت کرد و با مشارکت دن گاسپار، صورت سرمربي را کيکي کرد و بعد از اين، او با دست‌هاي کيکي‌اش تقريبا نيمي از تيم را کيکي کرد و مسابقه کيک مالي را در فضاي تيم به راه انداخت. البته اين بازي بازيکنان تيم ملي با نگاه‌هاي ويژه لژيونرهاي جديد تيم ملي همراه بود. در پايان اين مراسم، فرش دستباف زيبايي از سوي بازيکنان تيم ملي به کي‌روش‌ هديه داده شد.

افزون بر اين، گزارشي از سخنان لژيونرهاي تيم ملي ـ که تازه به اردوي تيم ملي پيوسته ـ ‌ ‌بخش ديگري از گزارش‌هاي نود را تشکيل مي‌داد. اشکان دژاگه ستاره تيم ملي پس از بازي ايران و کويت در گفت‌و‌گو با مزدک ميرزايي گفت: «فکر مي‌کنم بازي با گينه آزمايش خوبي براي تيم ملي باشد. به نظرم تيم به آمادگي رسيده و امروز هم بازي خوبي ارائه داديم. اميدوارم برابر گينه هم به پيروزي برسيم‌».

او در پاسخ به اينکه فکر مي‌کند تيم ملي در جام جهاني به چند امتياز خواهد رسيد، گفت: «در مورد امتياز نمي‌توانم صحبت کنم. اما به نظر من، بازي با نيجريه اهميت زيادي دارد و ما بايد سعي کنيم آن بازي را ببريم. اگر در بازي نخست، نتيجه خوبي بگيريم، کارمان براي صعود راحت مي‌شود‌».

همچنين دانيال داوري دروازه‌بان آينتراخت برانشوايگ که به تازگي به اردوي تيم ملي اضافه شده، در مورد وضعيت ايران در جام جهاني گفت: «با توجه به بازيکناني که داريم اميدوارم بازي‌هاي جذابي را در جام جهاني ارائه دهيم‌».

او در واکنش به شکست تيمش برابر مونشنگلادباخ گفت: «برابر مونشنگلادباخ به تساوي 1-1 رسيديم. من در اين بازي يک گل به خودي زدم. به هر حال دروازه باني در چنين بازي‌هايي کار آساني نيست و اميدوارم در آينده ديگر چنين اتفاقي رخ ندهد‌».

سنگربان برانشوايگ در مورد شانس صعود ايران از گروه خود در جام جهاني گفت: «ما در گروه سختي قرار گرفتيم و تلاشمان را براي صعود به کار مي‌گيريم. ما شانس اول گروه نيستيم اما اميد داريم‌».

پس از اين بود که گزارشي از ديدار وزير ورزش و جوانان از غلامحسين مظلومي، مهاجم سابق تيم ملي که مدتي است با بيماري سرطان در حال مبارزه است، پخش شد. گودرزي در حاشيه اين ديدار، تو‌ضيحاتي نيز درباره پيش‌بيني جنجالي هفته گذشته‌اش از نتايج بازي‌هاي ايران در جام‌جهاني ‌داد.

با پخش اين گزارش، بخش دوم برنامه نود که قصد بررسي وضعيت هيأت فوتبال تهران را داشت، با حضور حبيب‌الله شيرازي، رئيس هيأت فوتبال استان تهران آغاز شد. در آغاز عادل با پخش گزارشي از منتقدان شيرازي خوش‌آمد خاصي به او گفت. مهدي انواري دبير سابق هيأت فوتبال تهران که اين روز‌ها مصاحبه‌هاي تند و تيزي‌ عليه مسئولان اين سازمان مي‌کند، در بخشي از سخنانش گفت، براي او ثابت شده که در انتخابات دوره گذشته، تقلب شده ‌است.

شيرازي اما سخنانش را بي‌توجه به اين گزارش که اساس آن زير سؤال بردن انتخابات گذشته و انتخابات پيش‌ روي بود، آغاز کرد.

او همچنين از وضعيت هيأت فوتبال تهران گفت: نخستين شرطم براي حضور در هيأت فوتبال تهران، درست کردن ساختمان هيأت بود که همين گونه شد و ساختمان‌ ديگري را در گيشا نيز براي اين هيأت تهيه کرديم که کميته انضباطي و اقدامات آسياويژن در اين ساختمان انجام مي‌شود. شيرازي درباره کارهايي که در زمان حضورش در هيأت صورت گرفته، صحبت‌هايي کرد.

در بخش ديگري از گزارش مربوط به هيأت تهران، عملکرد اين هيأت ‌بررسي شد.

اعتراضات شديد ذي نفعان فوتبال تهران، اعم از مربي و داور و مدير تيم به تبديل ‌هيأت فوتبال تهران به يک بنگاه درآمدزا که تنها به کسب درآمد از محل افزايش تيم‌هاي ليگ‌ها و رده‌هاي گوناگون مي‌انديشد، بخش مهم اين گزارش را تشکيل مي‌داد.

شيرازي در مورد ليگ‌هاي فوتبال استان تهران گفت: ما شمار تيم‌هاي ليگ را در رده‌هاي گوناگون به 16 تيم رسانديم.

من خودم از جنس داوري هستم و‌ در کوتاه‌ترين فرصت حساب‌ها را باز کرديم و سعي مي‌کنيم هر چه زود‌تر حق‌الزحمه داوران که ميانگين آن‌ها 30 هزار تومان است، پرداخت شود.

در گزارشي ديگر، مصاحبه شوندگان از حضور اطرافيان شيرازي در سمت‌هاي مختلف هيأت فوتبال تهران ابراز نارضايتي مي‌کردند و نوک پيکان همه انتقاد‌ها نيز برادر وي بود که به گفته معترضان همه‌کاره هيأت فوتبال است و حضور فرزند و پسرخاله وي در هيأت فوتبال هم موجب شد تا منتقدان هيأت، فوتبال را به پاتوق خانوادگي وي تشبيه کنند.

شيرازي در اين باره گفتت: هيأت فوتبال بودجه دولتي ندارد و نوعي شرکت است. فرزند من عضو تيم فوتبال مدرسه خود و مترجم زبان انگليسي و نيز مهندس الکترونيک است و توانايي‌هاي بسياري دارد و بالطبع از چنين نيرويي استفاده مي‌کنم.

‌حضور پسرم در کرمان نيز انتخاب من نبوده و فدراسيون او را برگزيده و من نيز با اين مسأله موافقت کردم.

بخش دوم مصاحبه بهتاش فريبا و ورزشگاه راه آهن پخش شد. فريبا در اين گزارش از خاطرات خود و شرايط فوتبال در گذشته گفت.

در ادامه عابديني، دبير اجرايي هيأت فوتبال استان تهران نيز در برنامه نود حاضر شد تا به گفته فردوسي‌پور به شيرازي کمک کند.

شيرازي در بخشي از سخنانش گفت: «برگزاري مسابقات هزينه‌بر است، ما اماکني نداريم که درآمدزايي کنيم. براي هر بازي نود دقيقه حدود 80 هزار تومان بايد پرداخت کنيم و به هر حال مسابقات پر هزينه هستند‌».

همچنين گزارشي از ديدار تيم‌هاي ملي ايران و کويت و حواشي مربوط به آن پخش شد. آمار مربوط به اين ديدار به تصوير کشيده شد و پس از آن مصاحبه‌اي از مهدي انوري دبير سابق هيأت فوتبال استان تهران که در مصاحبه‌اي گفت، نامه‌اي را ديدم که امضاي مرا جهت ارائه به بانک ملت شعبه پيچ شميران براي گرفتن وام خودرو جعل کرده و زير نامه نام مرا نوشته بودند که به سرعت طي تماس با بانک جلو‌ اين کار را گرفتم!

مهدي انوري، دبير پيشين هيأت فوتبال استان تهران روي خط تلفني برنامه آمد و در مورد حکمي که شيرازي براي خود صادر کرده است گفت: اينکه شيرازي مي‌‌گويد، امضايش جعل شده، درست نيست. من از آقاي شيرازي تعجب مي‌کنم.

عابديني در پاسخ به سخنان انوري گفت: از زماني که من دبير هيأت شده‌ام براي مدرسي کلاس‌هاي آموزشي، فدراسيون فوتبال به هيأت نامه مي‌دهند و مدرس را انتخاب مي‌کنند و روال اين گونه است و طوري نيست که شيرازي براي خود حکم مدرسي بزند!

انوري در مورد نامه‌اي که گفته بود، جعل امضا شده است گفت: به هيچ عنوان چنين نامه‌اي را امضا نکرده‌ام!

پخش مصاحبه‌اي از کارلوس کي روش، سرمربي تيم ملي فوتبال کشورمان، بخش ديگري از برنامه امشب بود. کي روش در‌باره بازي امروز تيم ملي با تيم کويت گفت: بازي خوبي بود، ولي کاش از اين بازي‌ها بيشتر بود و جوانان بيشتر بهره‌مند مي‌شدند. بازيکنان جوان در ابتداي بازي کمي عصبي بودند، ولي پس از گذشت زمان، اندکي کارشان بهتر شد.

وي افزود: ديگو به کادر فني پيوسته است و تصميمي مناسب مي‌گيريم تا بهترين عملکرد را در جام جهاني داشته باشيم. کي روش در بخشي ديگر از سخنانش ‌گفت: بايد براي رسيدن به هدف، برنامه ريزي درست و اساسي داشته باشيم.

با پايان گزارش سخنان کي‌روش، صحبت‌هاي دبير سابق و رئيس کنوني هيأت فوتبال استان تهران ادامه يافت و طرفين در خصوص نامه‌هاي مطرح‌ با يکديگر بحث مي‌کردند. سعيد نحوي نامزد رياست هيأت فوتبال استان تهران روي خط تلفني برنامه آمد و با انتقاد از کار ‌شيرازي گفت: امکان دارد شيرازي بگويد تا کنون چه کار کلاني براي فوتبال تهران کرده است؟! نحوي در صحبت‌هاي خود از عملکرد شيرازي در هيأت تهران انتقاد داشت.

گزارشي از همايش اخلاق و صحبت‌هاي بازيکنان سابق شاهين در کنار گزارش ليگ يک و حواشي آن بخش بعدي نود بود.

پس از گذشت نزديک به چهار ساعت از آغاز برنامه، 78 درصد از شدکت کنندگان به نيلسون و 60 درصد به مهدي رحمتي رأي داد‌ند.

همچنين بهنام ابوالقاسم‌پور، نامزد رياست هيأت فوتبال استان تهران روي خط آمد و گفت: اگر بنا به گفته شيرازي هيأت فوتبال بيشتر شبيه يک شرکت است، چطور مي‌تواند استعلام کند که من از شهرداري استعفا داده‌ام يا خير؟

عابديني به عنوان دبير مجمع گفت: شما بايد براي رياست هيأت فوتبال از شهرداري استعفا دهيد و سپس براي حضور در اين بخش اقدام کنيد.

صادق درودگر، مديرعامل سابق باشگاه ملوان انزلي، روي خط تلفني برنامه آمد و در خصوص مسائل مالي و هزينه‌ها و درآمد‌هاي هيأت گفت: 3 درصد قرارداد بازيکنان به هيأت‌ها ‌و 5 درصد درآمد حاصل از بليت فروشي به هيأت تهران مي‌رسد.

در ادامه ناصر فريادشيران، مربي فوتبال روي خط تلفني برنامه آمد و گفت: در تهران فوتبال نداريم که الان داريم براي آن دعوا مي‌کنيم! اگر رسانه‌ها نبودند، الان نفت تهران هم نبود! هم‌اکنون 80 درصد بازيکنان تيم‌هاي تهراني، شهرستاني هستند. وي در پايان سخنانش گفت: برخي افراد فوتبال تهران را تيرباران کردند!

شيرازي در ادامه گفت: من تاکنون پولي از مديرکل نگرفته‌ام. از مسئولان مي‌خواهيم که ما را حمايت کنند تا بتوانيم از پس برگزاري مسابقات برآييم.

در پايان برنامه نود بنا بر آمار مسابقه پيامکي، 46 درصد به نيلسون و 34 درصد به مهدي رحمتي رأي داد‌ند.

برنامه اين هفته نود ساعت 2:‌50 بامداد سه‌شنبه به پايان رسيد.

منبع: تابناک
نظر شما