جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۵۴
کد خبر: ۷۵۵۳۱
|
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۸
در فرهنگسراها و خانه های فرهنگ پایتخت انجام می شود
همزمان با هفته درختکاری، مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران چگونگی برگزاری دوره های آموزشی کاشت و نگه‏داشت فضای سبز در فرهنگسراها و خانه های فرهنگ را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش، دوره آموزشی «کاشت و نگه داشت فضای سبز» در دو بخش «گیاهان آپارتمانی» و «باغچه های شخصی» در 18 و 21 ساعت آموزشی در فرهنگسراها و خانه های فرهنگ پایتخت برگزار می شود.

این دوره های آموزشی، موضوع هایی مانند آشنایی با انواع گیاهان آپارتمانی و نحوه کاشت، نگه داشت و آفت های آنها و نیز آشنایی با باغبانی و انواع باغچه ها و گلخانه های شخصی و طراحی و بازسازی آنها را شامل می شود.

«شیوه های حفاظت از محیط زیست» و «بازیافت در محل زندگی»، دو دوره آموزشی دیگر هستند که در زیرگروه مهارت حفاظت از محیط زیست شهری از گروه فرهنگ، آداب و مهارت های شهرنشینی در مراکز فرهنگی پایتخت ارائه شده است.

در سال های اخیر، با وخیم شدن وضعیت محیط زیست در کلانشهرهای کشور بویژه پایتخت، ارتقای مشارکت شهروندان در حفاظت از محیط زیست با قوت بیشتری در مدیریت شهری دنبال می شود که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز با تدوین کاربرگ های آموزشی محیط زیست در ایفای نقش خود در این زمینه گام برداشته است.

لازم به ذکر است ثبت نام دوره های حفاظت محیط زیست به همراه 222 دوره دیگر در زمینه مهارت های اجتماعی و شهروندی (طرح «زندگی آموختنی است»)، در فرهنگسرا و خانه فرهنگ مناطق 22گانه شهر تهران در حال انجام است و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نزدیکترین فرهنگسرا و خانه فرهنگ محله سکونت خود یا سایتsina.farhangsara.ir مراجعه کنند یا با سامانه 1837 تماس بگیرند.

نظر شما