پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۲۸
کد خبر: ۷۵۵۵۸
|
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹
آیین پاسداشت و تجلیل از مادر شهید بهروز صبوری ، شهید بزرگواری که هویتش به تازگی شناسایی شده است در فرهنگ سرای سرو برگزار می شود.
 به گزارش  شهر به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه6، مهدی محمدی، مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 6 و رییس فرهنگ سرای سرو با بیان این مطلب گفت: این مراسم با هدف تجلیل از یک عمر صبوری این مادر بزرگوار و پاسداشت صبر تمامی مادران شهدای گمنام برگزار خواهد شد .

محمدی با اشاره به رویکرد ویژه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در خصوص تقویت هویت اسلامی ـ ایرانی، گسترش فرهنگ احترام به یادگاران جنگ تحمیلی و ترویج فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس را دو راهبرد مهم و اساسی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دانست که در سال 93 با اهتمام و تاکید بیشتری به آن پرداخته خواهد شد.

رییس فرهنگ سرای سرو با اشاره به نقش مهم و بی بدیل مادران شهدا چه در دوران مبارزه با رژیم پهلوی، چه در دوران هشت ساله دفاع مقدس، مادران شهیدان مفقود الاثر را مبارزانی دانست که جنگ هنوز برای آن ها تمام نشده و همچنان چشم انتظار خبری از فرزندان خود هستند.

محمدی در ادامه افزود: شناسایی هویت شهید بهروز صبوری در روزهای اخیر بهانه ای شد تا مراکز فرهنگی هنری منطقه شش، آیین تجلیل از این مادر صبور را در فرهنگ سرای سرو برگزار کند.

او افزود: با توجه به همزمانی این مراسم با هفته درختکاری، یک اصله نهال سرو نیز به پاس تجلیل از این مادر بزرگوار و تمامی مادرانی که هنوز چشم انتظار فرزندانشان هستند در پارک ساعی کاشته می شود.

رییس فرهنگ سرای سرو گفت: این برنامه با عنوان "مادران انتظار"، ظهر یکشنبه، 18 اسفند ماه با حضور جمعی از مسئولان شهری و محلی ، خانواده معظم شهدا، هنرمندان و جمعی از شهروندان در پارک ساعی برگزار می شود.

مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه شش همچنین با اشاره به برگزاری تجلیل از همسر شهید علی اصغر وصالی در فرهنگ سرای شفق گفت: بنای یادبود این شهید گرانقدر نیز در آینده نزدیک در محوطه پارک شفق نصب خواهد شد.

گفتنی است مراسم تجلیل از همسر علی اصغر وصالی پنجشنبه، 15 اسفند با حضور همسر بزرگوار شهید ، بابک حمیدیان ، بازیگر نقش شهید وصالی در فیلم "چ"، مهرداد بذرپاش، نمایند مجلس، عماد افروغ، نماینده سابق مجلس و استاد دانشگاه ، سید نظم الدین موسوی، مدیرعامل خبرگزاری فارس، مهدی محمدی، مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه شش و جمعی از مدیران فرهنگی منطقه و شهروندان منطقه شش در فرهنگ سرای شفق برگزار شد.

در این مراسم همچنین نهالی بیاد شهید وصالی در پارک شفق توسط همسر این شهید غرس شد.

شهروندان محترم می توانند جهت شرکت در این مراسم به فرهنگ سرای سرو واقع در خیابان ولی عصر، بعد از پارک ساعی، کوچه ساعی یکم مراجعه کنند و یا جهت کسب اطلاعت بیشتر به با شماره تلفن 88786275 تماس یا به پایگاه اینترنتی فرهنگ سرای سرو به نشانی sarv.farhangsara.ir مراجعه کنند.

نظر شما