پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۴۵
کد خبر: ۷۵۷۴۷
|
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
ایوبی در آیین افتتاحیه اکران نوروزی در سینما «آزادی»:
رئیس سازمان سینمایی در افتتاحیه اکران نوروزی در سینما «آزادی» از تلاش برای راه‌اندازی مدرسه عالی سینما خبر داد و گفت: معتقدم یکی از خلا‌ءهای سینمای ما،‌ وجود مدرسه عالی سینما است.
به گزارش شهر، رییس سازمان سینمایی وزارت ارشاد ضمن ابراز امیدواری نسبت به بهبود وضعیت سال آینده‌ سینمای ایران گفت: بسیار خوشحالم که در سال 92 بزرگان سینمای کشور آثار فاخر و برجسته‌ حاصل یک عمر تجربه خود را به مردم تقدیم کردند و در سال آینده سینمای ایران می‌تواند همه خانواده‌ها را با سری برفراشته به سینما دعوت کند.
وی که شامگاه 19 اسفند ماه در آیین افتتاحیه اکران نوروزی در سینما «آزادی» سخن می‌گفت، ادامه داد: این روزها خبرهای خوبی از استقبال مردم از فیلم‌های روی پرده می‌شنویم، پس از سال‌ها،‌ در شهرستان‌ها،‌ مردم از سینما استقبال کردند و خوشبختانه می‌بینیم که فروش شهرستان‌ها دوباره بیش از تهران شده است.
رئیس سازمان سینمایی در ادامه سخنانش با نام بردن از فیلم «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا بیان کرد: نوروز بخشی از هویت مردم ایران است و بیش از 10 کشور آن را جشن می‌گیرند. در نوروز یکی از آیین‌های قدیمی کنار هم بودن است و مطمئنم که سینما می‌تواند خانواده‌ها را کنار هم جمع کند. به ویژه برای فیلم بسیار خوب برادر ارزشمند و خوبم آقای ابراهیم حاتمی‌کیا که بخشی از خاطرات خوب مردم کشور را زنده می‌کند و امیدوارم که مردم در نوروز اثر خوب ایشان را روی پرده ببینند.
ایوبی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز امیدواری از اینکه بتواند مهمانی کم دردسر برای سینمای ایران باشد‌، گفت: سینماگران میزبان هستند و من میهمان و امیدوارم مهمانی کم دردسر باشم و بتوانم به اکسیژن سینمای ایران اضافه کنم تا بزرگان سینمای کشور در خانواده بزرگ سینما احساس آرامش کنند.

بازنگری در سیاستهای جشنواره فجر 
معاون وزیر ارشاد در ادامه سخنانش با تاکید بر لزوم بازنگری در سیاست‌های جشنواره فجر اظهار کرد: ما باید در بسیاری از مسائل بازنگری کنیم و طبیعی است سینمایی که چند دهه را پشت سر گذاشته اکنون نیاز به بازنگری برخی از سیاست‌ها و اصلاح برخی از مشکلات و کاستی‌ها دارد. در این میان حتما لازم است که به جشنواره بزرگ فیلم فجر نیز ورود کرده و نقاط قوت و ضعف آن را در کنار هم مرور کنیم که قطعا یکی از برنامه‌های ما است.
رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: از آنجا که معتقد بودم سیاست‌های جشنواره فجر و برخی از کاستی‌های آن به اصلاح نیاز دارد،‌ بلافاصله پس از جشنواره سی و دوم دبیر جشنواره سی و سوم انتخاب شد و دوست داشتم شورای سیاست‌گذاری فجر آینده هم تا پایان سال 92 و نهایتا ابتدای سال آینده مشخص شود که ان شاء الله این کار انجام خواهد شد.
ایوبی تاکید کرد: ما تمام تلاش‌هایمان بر این است که به جشنواره‌ای در خور ایران بزرگ و انقلاب اسلامی برسیم. حتما خواهید دید که در دوره‌های آینده شاهد جشنواره‌ای هستیم که رقابت و رفاقت در اوج خواهد بود.

شیوه حمایت از تولید به زودی اعلام میشود
این مدیر سینمایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت‌هایی که در6 ماه گذشته انجام داده است‌، گفت: ابتدا باید از تمام عزیزانی که در کارگروه‌ها‌، کمیته‌ها و شوراهای مختلف جلسات متعددی برگزار کرده‌اند‌ و به تصمیماتی که امروز می‌گیریم رسیدند، تشکر کنم.
وی با اشاره به نتایج این جلسات اظهار کرد: امیدوار بودم شیوه حمایت از تولید و فیلم‌ها را بتوانیم تا آخر سال اعلام کنیم که اگر این اتفاق نیفتاد، قطعا در ابتدای سال آینده این شیوه اعلام خواهد شد. همچنین حاصل جلسات مختلف درباره شورای صنفی نمایش هم روشن شد و می‌بینید که آیین‌نامه جدید نوشته شده است اما در هر صورت ما معتقدیم که این آیین نامه می‌تواند کامل‌تر باشد و باید به مرور اصلاحاتی در آن صورت بگیرد.
معاون وزیر ارشاد در ادامه از نمایش فیلم‌های مخاطب خاص در سینماها با عنوان «هنر و تجربه» در سال آینده خبر داد و عنوان کرد: کارگروهی برای وضعیت فیلم‌های مخاطب خاص و هنری داشتیم که در نهایت تصمیم گرفته شد، سینماهای هنر و تجربه با چند سالن راه اندازی شود تا این فیلم‌ها مخاطبان خودشان را داشته باشند و در عین حال نیز باری روی دوش گیشه سینماها نباشد، البته تاکید دارم که در این میان تمام تجربیات گذشته را مدنظر قرار داده‌ایم.

راه اندازی مدرسه عالی سینما 
رئیس سازمان سینمایی در ادامه سخنانش در افتتاحیه اکران نوروزی در سینما «آزادی» از تلاش برای راه‌اندازی مدرسه عالی سینما خبر داد و گفت: معتقدم یکی از خلا‌ءهای سینمای ما،‌ وجود مدرسه عالی سینما است. مدرسه عالی به عنوان کارگاهی که بزرگان سینمای کشور بتوانند تجربیاتشان را بدون واسطه به دانشجویان و علاقه‌مندان منتقل کنند. تنها 9 یا 10 کشور در دنیا این مدرسه سینما را دارند و امیدواریم ما نیز با برنامه ریزی‌هایی که داریم، بتوانیم به سمت تاسیس یک مدرسه عالی سینما به عنوان کارگاه آموزشی حرکت کنیم که طبیعتا باید به روز‌، کارآمد و دارای بهترین تجهیزات باشد.

محدود کردن جشنواره ها
معاون وزیر ارشاد با تاکید بر اینکه برای سال آینده نگرانی‌هایی دارد‌، اظهار کرد: برای سال آینده نگرانی‌هایی داریم و باید با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی درستی انجام دهیم. البته در همین راستا نیز تا کنون فکر‌هایی انجام داده‌ایم که به زودی نتایج آن را اعلام می‌کنیم.
وی به عنوان مثال به برگزاری جشنواره‌های متعدد سینمایی در طول یک سال اشاره کرد و گفت: جشنواره‌ها خیلی خوب هستند اما ما جشنواره‌زدگی را نمی‌پسندیم. در این راستا و به عنوان مثال یکی از پیشنهادات ما این است که جشنواره کودک که جشنواره بسیار مهم است را به صورت دوسالانه برگزار کرده و هزینه یک سال برگزاری جشنواره،‌ خرج تولید فیلم‌های کودک شود.
حجت‌الله ایوبی در بخش پایانی صحبت‌هایش به انتظارات از سینما اشاره و عنوان کرد: باید به این سمت برویم که انتظارات همه را نسبت به سینما معقول کنیم، سینماگران خیلی زحمت می‌کشند‌، اما طبیعتا مانند هر حرفه دیگری‌ در حد توان خودشان می‌توانند باری را به دوش بگیرند.
وی تاکید کرد: انتظارات از سینما را باید معقول کنیم و امیدوارم که همه چیز به حالت عادی بازگردد. در هر صورت جشنواره سی و دوم فجر نشان داد که سینماگران ما آماده‌اند که رسالت خود را به درستی انجام دهند و ان شاء الله انجام می‌دهند.
رئیس سازمان سینمایی در پایان سخنانش با ابراز امیدواری که سال 93 سالی بدون حاشیه و توام با رونق گیشه سینماها باشد‌، اظهار کرد: ان‌شاء الله سال خوبی را در سینما شاهد باشیم، شاید یکی از دلایل رونق گیشه در شهرستان‌ها‌، دیجیتال شدن 180 سینمای کشور باشد که باعث شده فیلم‌ها همزمان با تهران اکران شوند و کیفیت نمایش هم افزایش پیدا کند، امیدوارم بتوانیم این روند را ادامه دهیم.
پس از حضور عوامل پنج فیلم نوروزی روی سن و در کنار یکدیگر،‌ حجت‌الله ایوبی به همه آنها شاخ گلی اهدا کرد که در این میان، صحنه روبرویی حجت‌الله ایوبی و ابراهیم حاتمی کیا با توجه به حواشی روزهای پس از جشنواره‌ی فیلم فجر جالب توجه بود.
ایوبی شاخه گلی به کارگردان فیلم «چ» اهدا کرد و حاتمی‌کیا تنها کسی بود که ایوبی روی سن با او روبوسی کرد.
ابراهیم حاتمی‌کیا یکی از غایبان مراسم اختتامیه‌ جشنواره‌ فیلم فجر بود و پس از آن، سخنان تندی را در انتقاد از جشنواره‌ فجر مطرح کرد و بالاخره ایوبی و حاتمی‌کیا در مراسم اکران نوروزی شامگاه 19 اسفند ماه در سینما «آزادی» با هم روبرو شدند.

منبع: بانی فیلم آنلاین
نظر شما