دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۵۷
کد خبر: ۷۶۰۱۷
|
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۹
آرمانشهر ایرانی ـ اسلامی با آموزش و مشارکت شهروندان رقم می خورد
فرهنگسراها و خانه های فرهنگ پایتخت با ارائه دوره های آموزشی در زمینه «کنترل خشم»، مدیریت شهری پایتخت را در تحقق «تهران، شهر مهربانی» یاری خواهند کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، واحدهای آموزشی این سازمان در سال 93 میزبان شهروندانی خواهد بود که مصمم به کنترل خشم خود و ارتباط موثر با اعضای خانواده و افراد جامعه هستند تا شاهد کاهش برخی از مسائل نامناسب فرهنگی کنونی در این کلانشهر باشیم.
مدیر مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان این که این مرکز همراه با دیگر بخش‏های سازمان با شعار «تهران، شهر مهربانی» به استقبال سال جدید خواهد رفت، افزود: مرکز آموزش، این شعار را سرلوحه ارائه خدمات آموزشی خود قرار داده و امیدوار است با برگزاری دوره های متعدد در زمینه مهارت های فرهنگی و اجتماعی مانند کنترل خشم، شادزیستی و مثبت اندیشی گام مهمی در رسیدن به این هدف بردارد.
«سمانه سادات حسینی» با تایید بر این که مسائل ناشی از شهرنشینی و سبک زندگی نادرست، خانواده ها را دچار مشکل برقراری ارتباط با دیگران و ناآگاهی در مورد حل مشکلات رفتاری کرده است، اظهار امیدواری کرد که شهروندان پایتخت با حضور در این دوره های آموزشی و کسب مهارت های لازم از قرار گرفتن در کنار خانواده خود و تعامل با دیگر شهروندان، بیش از پیش احساس رضایت و نشاط کنند.
دوره هایی مانند مدیریت احساس و هیجان، مدیریت استرس، مقابله با خلق منفی، مثبت اندیشی، شیوه های شادزیستن، شیوه های حل مساله، تحلیل رفتار متقابل، شیوه های برقراری ارتباط موثر، «خانواده و شیوه های برقراری ارتباط کلامی» و «خانواده و کنترل خشم در کودکان و نوجوانان» بخشی از کلاس های آموزشی است که در این راستا در مراکز فرهنگی پایتخت برگزار می شود.
به باور کارشناسان و متخصصان امر، تهران شهری پرازدحام و در معرض آسیب های اجتماعی است و اینها بر کج خلقی و بد رفتاری شهروندان دامن می زند. 
به گفته مدیر مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این دوره ها براساس اصول و روش های کاملا علمی و زیر نظر اساتید برجسته و فرهیختگان دانشگاهی تدوین شده است و مربیانی نیز که مسئولیت تدریس این دوره ها را دارند، پس از آزمون کتبی، چند مرحله مصاحبه تخصصی و بررسی سوابق تحصیلی و علمی انتخاب شده اند که می توانند با توانمندی های علمی و آموزشی خود به بهبود رفتار خانواده ها و شهروندان تهرانی کمک کنند.
سامانه 1837 پاسخگوی شهروندانی خواهد بود که علاقه مند به حضور در دوره های آموزش کنترل خشم هستند. هم چنین این شهروندان می توانند برای اطلاعات بیشتر به نزدیک ترین فرهنگسراها یا خانه فرهنگ یا سامانه اینترنتی sina.farhanghsara.ir مراجعه کنند.

نظر شما