جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۸
کد خبر: ۷۶۰۳۹
|
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹
مراسم رونمایی از گنجینه آثار شهدای منطقه 7 با حضور شهردار منطقه، رئیس و معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید مناطق 6 و 7 شهر تهران، معاون اجتماعی و فرهنگی، مسئول امور ایثارگران و جمعی از مدیران و خانواده های معزز شهدا و ایثارگران این منطقه برگزار شد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7، در این مراسم دکتر رضا نگهبان ضمن تشکر از حضور خانواده های معظم شهدای منطقه و تبریک پیشاپیش سال نو به آنها، افزود: خانواده های معظم شهدا سرمایه ای عظیم و با ارزش و یک پشتوانه محکم برای انقلاب اسلامی هستند و گنجینه ای بالاتر و بهتر از خانواده های شهدا برای انقلاب نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: با گذشت سالها از جنگ تحمیلی، فداکاری، از خودگذشتگی و ایثار رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس همچنان در میان ما و نسل های امروز و فردا مشهود است و بر کسی پوشیده نیست. دکتر نگهبان در ادامه به خانواده های مکرم شهدا گفت: روحیه شما خانواده های عزیز به عنوان سنگرداران شهادت و مرزداران فضیلت در طول دوران دفاع مقدس و بعد از آن سبب شده عظمت نظام اسلامی و روحیه ی والای ملت بزرگ ایران حفظ و روحیه دشمنان تضعیف شود.

بنده به عنوان یک مسئول، خود را مرهون خانواده های معظم شهیدان و ایثارگران می دانم و امیدوارم با جمع آوری و نگهداری آثار شهدا و به نمایش گذاشتن این گنجینه مهم بتوانیم رشادتهای فرزندان انقلاب را به نسل های آینده منتقل کنیم. در ادامه این مراسم مصطفی اسکندری رئیس بنیاد شهید مناطق 6 و 7 شهر تهران خاطرنشان کرد: شهدای گرانقدر و ایثارگران ما کسانی بودند که با تمام وجود در برابر دشمنان اسلام ایستادگی و از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حمایت و دفاع کردند.

وی با اشاره به رشادتهای شهیدان گرانقدر و شجاعت این مردان شجاع و رشید، افزود: ما در برابر این ایثار و فداکاری عظیم دو وظیفه و رسالت مهم را بر عهده داریم که یکی حفظ و حراست از جایگاه شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دیگری صیانت از آن است.اسکندری ابراز داشت: تمامی پیشرفت ها و عزتی که امروز داریم همه به برکت خون شهداست؛ امیدواریم که در پناه امام زمان (عج) و با الطاف شهدا و دعای خیر آنها عاقبت به خیر شده و زیر سایه ی پرچم اسلام، ولایت و نظام بتوانیم راه شهدا و ایثارگران را ادامه دهیم.

در بخشی دیگر از این مراسم محمود منیعی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ضمن تبریک پیشاپیش سال جدید به خانواده های معظم شهیدان اظهار داشت: خدا را شاکر هستیم که این توفیق را به مجموعه شهری منطقه 7 داده که با نمایش گذاشتن بخشی از گنجینه و مجموعه آثار شهدای گرانقدر منطقه سهمی داشته باشیم و ایثار و فداکاری این بزرگواران و دینی را که برگردن همه ما دارند به تصویر بکشیم.

وی همچنین از خانواده های معظم شهدا خواستار شد تا در راستای حفظ آثار و یادگاری های فرزندان انقلاب اسلامی و انتقال آن به نسل های آینده، در برپایی نمایشگاه و ارائه آثار شهدا از قبیل وصیتنامه، عکس و ... با سازمان شهرداری همکاری کنند.

در پایان این مراسم شهردار منطقه به همراه رئیس بنیاد شهید مناطق 6 و 7 شهر تهران و جمعی از مدیران و مسئولان منطقه از گنجینه آثار شهدای منطقه 7 بازدید و به همراه مسئولان با خانواده معظم شهدا عکس یادگاری گرفتند.
نظر شما