جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۷
کد خبر: ۷۶۱۸۵
|
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
بازید سرزده قالیباف از برخی اماکن شهر
سی و سومین فرهنگسرای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در باغ امیر سلیمانی که در مجاورت محله جماران و بیت امام (ره) قرار دارد به زودی افتتاح می شود.
به گزارش شهر، شهردار تهران عصر روز گذشته در بازدیدی سر زده ، از بخش های مختلف پروژه باغ امیر سلیمانی که در مجاورت محله جماران و بیت امام (ره) قرار دارد دیدن کرد و دستورات لازم را برای تکمیل  بخش های مختلف این باغ قدیمی قجری ارائه داد.
 
مجتبی یزدانی شهردار منطقه یک نیز که در این بازدید شهردار تهران را همراهی می کرد به ارائه گزارشات لازم در خصوص اقداماتی که تا کنون در این مکان انجام شده پرداخت و گفت: این باغ قدیمی مساحتی در حدود 2.4 هکتار دارد و اواخر سال 91 پس از تملک و انجام مراحل بهسازی و بازسازی به بهره برداری رسید.
 
وی با اشاره به دستور شهردار تهران برای ایجاد فرهنگسرا در داخل باغ اظهار داشت: این فرهنگسرا مراحل پایانی را طی می کند و تا دو هفته آینده تقدیم علاقه مندان خواهد شد. یزدانی در طول مسیر پلکانی باغ ، به گنبدی که در گوشه ای از باغ قرار داشت اشاره و بیان کرد: این گنبد در واقع سقف آمفی تئاتر است که سالن آن با گنجايش 200 نفر در زير آبنماي باغ اميرسليماني در حال ساخت است.
 
دکتر قالیباف پس از بازدید از این مجموعه با کارگران و پرسنل گفت‌وگو کرد و به آنها خسته نباشید گفت. سالن آمفی تئاتر باغ امیر سلیمانی دو منظوره است و به صورت دایره وار ساخته می شود.
 
پروژه باغ امير سليماني يكي از باغ هاي قديمي تهران است كه قدمت آن به دوره قاجار و پهلوی اول باز می گردد، این باغ دو سال پیش به تملک شهرداری تهران در آمد تا با بهسازی آن درهایش به روی تمامی همشهریان تهرانی گشوده شود ، این باغ ایرانی که در خیابان امیر سلیمانی قرار گرفته است شامل حوض و آبنما به طول 200 متر و سطوحي پلکاني است و ساختماني قديمي دارد.
 
بیعتی دوباره با امام شهدا
شهردار تهران پس از بازدید از باغ امیر سلیمانی به طرف خیابان جماران و بیت امام (ره) راهی شد و در ابتدای کوچه با پرنده فروشی که سالهاست در این کوچه ساکن است به گپ و گفت پرداخت. پیرمرد پرنده فروش از کاروبارش گفت و به اين نكته نيز اشاره كرد که از لرستان به تهران آمده و سالهاست در این کوچه پرنده های قفسی می فروشد.
 
رد شدن از کوچه ای که روح خدا سالها از آنجا عبور می کرد حال و هوای خاصی دارد.کودکی که دستان کوچکش را در دست مادر گذاشته از مادر می پرسد: اینجا واقعا خانه امام خمینی است؟ و مادر جواب می دهد بله اینجا خانه همان کسی است که عکسش را در تلویزیون نشانت دادم و بعد دوباره توجه کودک را به عکسی که در سر در کوچه نصب شده جلب می کند. شهردار تهران در جلوی در ورودی با سربازهایی که در این مکان انجام وظیفه می کنند خوش وبشی می کند و وارد مسیر حسینیه و بیت امام می شود.
 
با ورود به بیت امام(ره) همه به قرائت فاتحه می پردازند و بیعتی دوباره با امام راحل می کنند. ایام نوروز است و گردشگران زیادی برای بازدید از بیت امام خمینی(ره) به این مکان آمده اند، برخی از آنها در کنار شهردار تهران می ایستند و حال و احوال می کنند، برخی هم مجذوب خانه کوچک و با صفای امام شده اند و گوشه گوشه آن را با دقت بازدید می کنند. خانه امام خانه ای یک طبقه است که در پشت حسینیه جماران قرار دارد و دو اتاق و یک راهروی باریک و یک آشپزخانه دارد و فاقد هر گونه تزئینات معماری است، خانه ای ساده که مردی بزرگ را در خود جای داده بود.

محمد باقر قالیباف پس از بازدید از بیت امام وارد حسینیه جماران می شود و گفتگویی با افرادی که در این حسینیه نشسته اند می کند. در بین جماعت حاضر مادر شهیدی هم حضور دارد که از همدان برای بازدید از حسینیه آمده و با شهردار تهران هم به گفتگو می پردازد.
 
اقامه نماز مغرب و عشا در ایستگاه آتش نشانی
در ادامه مسیر شهردار تهران بازدیدی سرزده از ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی 88 امام رضا(ع) که در پارک وی مستفر است دارد، پرسنل ایستگاه آماده باش هستند و با لباسهای فرم به استقبال قالیباف می آیند و سال نو را به ایشان تبریک می گویند. صدای اذان مغرب طنین انداز شده و شهردار تهران سراغ نمازخانه را از رییس ایستگاه می گیرد ، نماز مغرب و عشا در این محل با حضور پرسنل ایستگاه و همراهان قالیباف به جا آورده می شود. محمد باقر قالیباف پس از انجام فریضه نماز به شوفاژ روشن و درهای باز اشاره می کند و می گوید: بهتر است که درها را ببندید تا انرژی اتلاف نشود و همه جای ساختمان گرم بماند.
 
خاموشی یک ساعته برج میلاد به مناسبت روز"ساعت زمین"
وی در ادامه به سمت برج میلاد حرکت می کند تا علاوه بر بازدید از این مکان شاهد خاموشی یک ساعته برج میلاد به مناسبت روز " ساعت زمین" که یک اقدام نمادین جهانی است باشد.
 
برج میلاد و برج آزادی به مناست روز جهانی ساعت زمین چراغ‌های خود را همزمان با سراسر دنیا به مدت یک ساعت از ساعت 20:30 دقیقه با هدف صرفه‌ جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از گرمایش زمین، خاموش کردند. این اقدام برای چهارمین سال پیاپی توسط شهرداری تهران انجام می شود .
 
قالیباف: کم مصرف نکنیم ، درست مصرف کنیم
محمد باقر قالیباف در خصوص برگزاری نمادین خاموشی یکساعته سازه های بلند شهر در جمع خبرنگاران گفت: یکی از چالشهای بزرگی که امروز جامعه جهانی با آن رو به روست توسعه صنعت به شکلی بی رویه است که موجب برهم خوردن طبیعت که بستر زندگی انسانهاست می شود.
وی با بیان اینکه هر کشوری حتی کشورهایی که پیش از این مدافع طبیعت بوده اند مشکلاتی را برای کره زمین بوجود آورده اند افزود: به هر حال امروز همه به این نتیجه رسیده اند که تلاش کنند با الگوی مصرف درست و بهینه موجب کاهش مشکلات این کره خاکی و پیشگیری از وقوع مشکلات شوند.
شهردار تهران با تاکید بر اینکه همه انسانها باید برای مصرف درست و بهینه از منابع طبیعی گام بردارند اضافه کرد: 9 فروردین فرصتی است که همه شهرها به خصوص شهرهای بزرگ با یک هماهنگی خوب یک ساعت به صورت نمادین برق برج ها و ساختمانهای بلند خود را خاموش کرده و نشان دهند که می توان با مصرف کمتر در این راه قدم برداشت.

وی در ادامه گفت: البته این یک حرکت نمادین است که باید جزو سبک زندگی ما شود. قالیباف تصریح کرد: ما نمی گوییم که باید کم مصرف کنیم بلکه باید از امکاناتی که خداوند برای ما مهیا کرده به خوبی استفاده کنیم و اسراف نداشته باشیم.
 
وی در پاسخ به این پرسش که شهرداری تهران چه اقداماتی در راستای اقتصاد مقاوتی در پیش خواهد گرفت گفت: این کار نیازمند فرهنگ سازی است و باید دانست که ما در کشورمان زیاد اسراف می کنیم به طوری که بیش از 2.5 برابر دنیا سرانه مصرف آب داریم.
 
شهردار تهران به مصرف بالای انرژی در کشور اشاره و بیان کرد: بنده فکر نمی کنم هیچ کشوری به اندازه کشور ما در حوزه انرژی مصرف داشته باشد. به گفته وی  بخشی از اجرای الگوی اقتصاد مقاومتی منوط به اصلاح الگوی مصرف است.
قالیباف تاکید کرد: ما معتقدیم باید درست مصرف کنیم ، بی آبی امسال شهر تهران موضوعی جدی است و به طور حتم ما می توانیم با 20 درصد صرفه جویی در مصرف آب از قطعی آن و حفر چاههای بی رویه جلوگیری کنیم.
 
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با فرهنگ سازی بتوان در مصرف منابع طبیعی صرفه جویی کرد و شهرداری تهران نیز در این خصوص خود را مسوول می داند.
 
برج میلاد که به دلیل شکل ظاهری متفاوت و ارتفاع بلند سازه­ ای آن که تقریبا از همه نقاط تهران نمایان است و یکی از نمادهای پایتخت ایران به شمار می‌آید برای بار چهارم جهت شرکت در مراسم ساعت زمین همکاری کرد و از ساعت 20:30 دقیقه مراسمی با حضور پنجاه نفر از هنرمندان، ورزشکاران و چهره های هنری به مناسبت گرامی داشت روز جهانی ساعت زمین برگزار شد.
 
بازدید شهردار تهران از برج میلاد و گپ و گفت با همشهریان
شهردار تهران در ادامه به همراه هوشیار، مدیرعامل برج میلاد از نقاط مختلف محوطه برج بازدید کرد و به گپ و گفت با همشهریان پرداخت. در محوطه برج میلاد نمایشگاه محصولات استانها برپاست و اقوام مختلف به ارائه محصولات و نمایش فرهنگ خود به بازدیدکنندگان می پردازند. در مسیر بازدید برخی از شهروندان ، شهردار تهران را صدا می زدند و به گفتگو با وی می پرداختند. یکی از این افراد مردی جوان بود که از شهردار خواست که شهربازی مدرنی در تهران ساخته شود تا حداقل نوجوانان بتوانند از آن استفاده کنند.قالیباف در این زمینه به وی قول مساعد داد و گفت که حتما به زودی تهران صاحب شهربازی خواهد شد.
 
یکی دیگر از همشهریان خانم خانه داری بود که از قالیباف به جهت اقداماتی که شهرداری برای زنان خانه دار انجام داده تشکر کرد . فرد دیگری که از اهالی سیستان و بلوچستان بود از شهردار تهران برای برپایی نمایشگاه اقوام ایرانی تشکر کرد و خواست که قالیباف حتما به غرفه آنها سری بزند. در ادامه  شهردار تهران وعنایت بخشی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با يكديگر رو به رو شدند و به تبریک سال نو به یکدیگر پرداختند. در این بین زیاد بودند کودکانی که به نزد قالیباف می آمدند و سلام می دادند، دوربین های عکاسی و فیلمبرداری مردم هم که دیگر نقل مجلس شده بود، شهروندان یکی یکی متوجه می شدند که شهردارشان در بین آنهاست و خیل جمعیت به دور قالیباف جمع می شد.
 
بازدید شهردار تهران از دریاچه شهدای خلیج فارس
شهردار تهران در پایان بازدید سر زده خود از اماکن مختلف سری هم به دریاچه شهدای خلیج فارس زد و از نزدیک با شهروندان به گفتگو پرداخت، سپس با آمدن شهردار منطقه 22 دستورات لازم را جهت آمادگی این منطقه برای برپایی مراسم فاطمیه و روز طبیعت ارائه داد. قالیباف از شهردار منطقه خواست که مجموعه فرهنگی دریاچه شهدای خلیج فارس نیز تکمیل شده و این محدوده به ویژه پارک جنگلی چیتگر ، دریاچه شهدای خلیج فارس و مجموعه آبشار تهران برای روز طبیعت و سرویس دهی به شهروندان آماده شوند.
 منبع: شهرنوشت

نظر شما