جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۰
کد خبر: ۷۶۳۶۲
|
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست مطبوعاتی خود جدیدترین شرایط تیم ملی را تشریح کرد.
به گزارش شهر، کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعدازظهر امروز یکشنبه در نشست خبری که در محل سالن آکادمی فوتبال برگزار شد  گفت: این افتخار را دارم که اوسیانو به عنوان دستیار من در تیم ملی کار می کند. به ایشان خوش آمد می گویم و این اطمینان را دارم که با حضور ایشان می توانیم اهدافمان را در تیم ملی ادامه دهیم. من این فرصت را داشتم که به عنوان بازیکن و دستیار با اوسیانو کار کردم. در سال 1994 ایشان کاپیتان تیم ملی بود اما ما فرصت حضور در جام جهانی را از دست دادیم.

وی در ادامه افزود: البته الان این فرصت را داریم که با هم کار کنیم تا بهترین دستاوردها را برای تیم ملی فوتبال ایران در برزیل بدست بیاوریم. من به اوسیانو تبریک می گویم و برایش در تیم ملی فوتبال ایران آرزوی موفقیت می کنم.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: ما در چند ماه قبل برای حضور در جام جهانی برنامه ریزی کردیم و الان زمان آن رسیده که برنامه هایمان را عملی کنیم. چند هفته ای وقت داریم که سخت تلاش کنیم و خود را برای حضور در جام جهانی آماده کنیم. کارمان بسیار سخت است و به همین خاطر باید به سختی کار کنیم.

کی روش خاطرنشان کرد: قطعا همه شما لیگ قهرمانان آسیا و اروپا را تماشا کردید و دیگر نیازی نیست که من در مورد سطح تفاوت این بازی ها صحبت کنم. تیم ملی نیجریه بازیکنان اروپایی زیادی دارد. بیش از نیمی از بازیکنان این کشور در اروپا بازی می کنند. تمام بازیکنان آرژانتین در این سطح بازی می کنند. بوسنی هم همینطور. آنها گروه زیادی از بازیکنان را دارند که درگیر لیگ قهرمانان اروپا هستند.

وی ادامه داد: همین سطح تیم های حریف باعث شده است که ما تلاش کنیم به بهترین شکل ممکن تلاش کنیم تا بتوانیم در این مسابقات خوب باشیم. قطعا برای اجرای برنامه هایی که برای تیم ملی در نظر گرفته ایم نیاز به این داریم که گذشت های زیادی صورت بگیرد. گذشت هایی از سوی باشگاه ها، بازیکنان و افراد و مقاماتی که از نظر مالی به ما کمک خواهند کرد.

وی ادامه داد: وقتی در مورد تیم ملی صحبت می کنیم بنده به عنوان سرمربی این تیم باید تشکر کنم از همه باشگاه ها و بازیکنان به خاطر گذشت هایی که تاکنون داشته اند. ولی یک دلیل پشت برنامه هایی که ما برای تیم ملی شروع کردیم وجود داشت. هدفی که ما داشتیم بسیار ساده بود؛ ما باید حضور خوبی در جام جهانی داشته باشیم و با افتخار به کشور برگردیم. وقتی در مورد این هدف صحبت می کنم یک سوال ساده مطرح می شود که ما دنبال چه هستیم. قطعا ما به دنبال این هستیم که شانس موفقیت ایران را در جام جهانی افزایش دهیم و برای هواداران فوتبال افتخار کسب کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه دو هدف برای این تیم در نظر گرفته شده است گفت: یکی برنامه های ماست که باید اجرا شود و یکی هم گذشت هایی است که باید صورت بگیرد. ما روز 24 فروردین به آفریقای جنوبی خواهیم رفت و در این کشور اردویی سه هفته ای را برگزار خواهیم کرد. دلیل انتخاب آفریقای جنوبی هم این است که اولین حریف ما نیجریه است. به همین خاطر بازیکنان می توانند در این اردو با حال و هوای فوتبال آفریقایی آشنا شوند.

کی روش ادامه داد: اردوی آفریقا یک اردوی توسعه بخشی برای ما خواهد بود که به بازیکنان داخلی اختصاص خواهد داشت. ما با 22 تا 24 بازیکن به آفریقای جنوبی خواهیم رفت. ما بین هشت تا 10 بازیکن در کشورهای دیگر داریم. بعد از اردوی آفریقای جنوبی ما 34 تا 36 بازیکن خواهیم داشت. در مرحله پایانی هم از بین این 36 بازیکن، 23 نفر را برای حضور در برزیل انتخاب خواهیم کرد. اردوی اتریش قطعی شده و مرحله دوم اردوی ما در این کشور برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ما با توجه به ارتباط هایی که داشتیم توانستیم چهار بازی تدارکاتی را نهایی کنیم بدون اینکه هیچ مبلغی به حریفان بدهیم. بعد از اردوی اتریش به تهران بازخواهیم گشت و چند روز بعد تهران را به مقصد برزیل ترک خواهیم کرد.

مهمترین دستاورد شما برای فوتبال ایران چیست؟
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که مهمترین دستاورد شما برای فوتبال ایران چیست گفت: البته خیلی جالب نیست که من بخواهم در مورد دستاوردهایم صحبت کنم. از بدو ورودم به ایران تا امروز تفاوت های بسیار شایانی را لمس می کنیم. ما توانستیم جایگاه پیراهن تیم ملی را بالاتر ببریم. ما در آسیا الان در رده اول هستیم که این دستاورد باافتخاری است. ما توانستیم به عنوان تیم اول به جام جهانی صعود کنیم. همینطور توانستیم حضور خودمان را در مسابقات جام ملت های آسیا را قطعی کنیم.

آیا در جام ملت ها سرمربی ایران خواهید بود؟
کارلوس کی روش در مورد ادامه همکاری اش با فدراسیون فوتبال ایران بعد از جام جهانی گفت: بسیار برای من دشوار خواهد بود که بتوانم این رقم هایی که مطرح می شود را حساب کنم. چیزی که بسیار برای من مهم است اینکه نمی خواهم آینده ام را با رویداد بزرگی که پیش رو داریم لوث کنم. مهمترین مسئله این است که ما باید به جام جهانی به عنوان یک پل نگاه کنیم. شخصا اعتقاد دارم نوعی که ما جام جهانی را به انتها می رسانیم می تواند تعیین کننده باشد برای جام ملت های آسیا.

وی ادامه داد: درست است که ما در رنکنیگ فیفا در رده اول آسیا هستیم اما واقعیت این است که بهترین تیم آسیا نیستیم. با این حال با شرایطی که در تیم ملی وجود دارد ما این شانس را داریم که به استرالیا برویم و با مدال برگردیم که این مدال می تواند طلا یا رنگ دیگری باشد. خیلی ناراحت کننده خواهد بود که تیم ملی فوتبال ایران نتواند از این موقعیت استفاده کند. ایران شانس قهرمانی در آسیا را دارد و خیلی ناراحت کننده است که این موفقیت را بدست نیاورد.

کی روش ادامه داد: اگر شما بعد از جام جهانی اردوها و برنامه را کنسل کنید و ادامه ندهید قطعا از شانس کمتری برای قهرمانی در آسیا برخوردار خواهید بود. نمی توانیم فراموش کنیم که در شش ماه گذشته اردوهای تیم ملی لغو شده است و تا چند روز پیش شک و شبه داشتیم در مورد اردوهای آماده سازی. باید ببینیم از آینده چه می خواهیم. شما من را می شناسید و می دانید که من می توانم چه چیزهایی ارائه کنم.

وی خاطرنشان کرد: افرادی هستند که قول و وعده های زیادی می دهند اما در عمل کاری نمی کنند. من ترجیح می دهم قول زیادی ندهم اما دستاورد زیادی داشته باشم.

کی روش ادامه داد: طی ماه های گذشته حرف و حدیث های زیادی در مورد ماندن من مطرح شد. الان اما می گویند که کی روش پول زیادی می خواهد و ما نمی توانیم پول او را بدهیم. این اتفاقی که است ما با آن روبرو هستیم. مثل چند ماه گذشته که می گفتند شام بیایید اما مشخص نبود این شام کجاست. الان به جای رسیده ایم که باید شفاف بگویم هیچ کس به من نگفته که باید کدام رستوران برویم شام بخوریم. کسی صحبتی در این مورد با من نداشته است. من این بازی را اصلا دوست ندارم چرا که تا امروز هیچ پیشنهاد جدی به من داده نشده است و مهربانانه نیست که بخواهیم صحبت هایی در این مورد داشته باشم.

سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: واقعا تا امروز هیچ صحبت واقعی با من نشده است و هیچکس به من پیشنهادی نداده است و تنها این شایعه وجود دارد که من یک رستوران گرانقیمت دارم! ولی بار دیگر تاکید می‌کنم که تمرکز من روی جام جهانی و موفقیت در این مسابقات است. با این حال الان زمانی هست که من باید تصمیمم را برای آینده بگیرم.

ماجرای خداحافظی مجتبی جباری از تیم ملی
کارلوس کی روش در مورد خبر خداحافظی مجتبی جباری گفت: سه روز پیش من تلفنی از جواد نکونام داشتم که می خواستم داستان مجتبی جباری را توضیح بدهد. جباری می خواست جلسه ای را روز یکشنبه با من داشته باشد تا در مورد خداحافظی اش از تیم ملی صحبت کند. مطلبی را که من به نکونام گفتم این بود که این موضوع خیلی جدی است و شما به عنوان کاپیتان نباید دخیل باشید در این صحبت ها. این صحبت در مورد جباری مطرح شده و نکونام نباید میاندار این ماجرا باشد.

وی ادامه داد: شاید البته مشکل ارتباط برقرار نکردن من با زبان فارسی هم وجود داشته باشد. با این حال گفتم که جباری باید در درجه اول با رئیس و دبیرکل فدراسیون فوتبال صحبت کند و آنها را در جریان این تصمیم قرار بدهد. من 24 ساعت در خدمت بازیکنان تیم ملی هستم. وقتی مشکلی اینگونه بوجود می آید که یک بازیکن نمی خواهد برای تیم ملی بازی کند باید بروند با رئیس فدراسیون فوتبال صحبت کنند. اولویت من بازیکنانی هستند که می خواهند در تیم ملی حضور داشته باشند و برای این تیم بازی کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران افزود: دوباره تکرار می کنم که جباری اول باید با رئیس فدراسیون فوتبال صحبت کند. اعتقاد من این است که رئیس فدراسیون باید قبل از هر کسی در جریان تصمیم بازیکن قرار داشته باشد. متاسفانه این داستان از طریق روزنامه خبر ورزشی منتشر شد و فقط این روزنامه است که باید به هواداران فوتبال بگوید این خبر از کجا آمده است. در نهایت فقط خود جباری است که می تواند توضیح دهد چرا این تصمیم را گرفته است. قطعا او هم دلایل خاص خودش را دارد.

به خاطر همکاری با نمازی عذرخواهی می کنم
وی ادامه داد: متاسفانه این به یک رسم بد در تیم ملی فوتبال ایران تبدیل شده است. من در تیم های دیگر جای 23 بازیکن را داشتم اما 3 هزار نفر می خواستند در تیم باشند ولی اینجا همه چیز برعکس است. من دلایل این کار را می دانم اما اجازه بدهید این دلایل پیش خودم بمانم. تنها کسی که مسئولیتش با من بود امید نمازی است که باید به خاطر اشتباهم عذرخواهی کنم. من نباید ایشان را به همکاری دعوت می کردم اما این اشتباه را کردم و او در فاصله سه ماه مانده تا جام جهانی به تیم ملی زنان آمریکا رفت. من بازهم به خاطر این اشتباه عذرخواهی می کنم.

بدعت بدی در تیم ملی گذاشته شده است
وی ادامه داد: من اطمینان می دهم که ما برابر نیجریه می توانیم با 11 بازیکن مشخص بازی کنیم. همین کادر فنی و اصحاب رسانه می توانند ما را در آن بازی همراهی کنند! همین آرین(مترجم) و حسینی( مدیر روابط عمومی) می توانند برای تیم ملی بازی کنند.(با خنده) متاسفانه این بدعتی است که در تیم ملی ایران گذاشته شده است. از رحمتی شروع شد و بعد عقیلی و نمازی و حالا هم جباری. در این حالت دو کار می توان کرد؛ یا بخندم یا گریه کنم. من ترجیح می دهم به این وضعیت بخندم. دلیل لبخند زدنم هم این است که راحت تر است که من با کسانی کار کنم که با عشق و علاقه در خدمت تیم ملی خواهند بود. پیشنهاد من این است که بخواهیم در مورد بازیکنانی صحبت کنیم که بخواهند در تیم ملی بمانند و بازی کنند. جباری هم باید تصمیمش را بپذیرد.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: در آخرین صحبت هایی که مدیر باشگاه الاهلی انجام داده تاکید کرده که جباری می تواند به ایران برود و برای تیم ملی بازی کند. من قطعا این را در کتاب خاطراتم خواهم نوشت که ما از قطر حمایت بیشتری دریافت کردیم تا از بازیکنان خودمان.

میانگین دوندگی مهم نیست
وی در مورد میانگین دوندگی بازیکنان تیم ملی و مقایسه با کشورهای دیگر گفت: سوالی که ما با آن روبرو هستیم در مورد سن و سال نیست. سوال این است که ما آمادگی این را داریم که خوب بدویم یا نه. میانگین دوندگی بازیکنان ایران با کشورهایی مثل آرژانتین و فرانسه و .. خیلی متفاوت نیست. وقتی ما به جام جهانی می رویم با بالاترین سطح فوتبال دنیا روبرو هستیم. وقتی با بهترین تیم های دنیا روبرو هستید دیگر صحبت از کیفیت نیست چرا که شما باید این کیفیت را داشته باشید. چیزی که آنجا مهم است تجربه و آمادگی شماست.

کی روش ادامه داد: ما برای حضور در جام جهانی باید بهترین های حال حاضر فوتبال ایران را انتخاب کنیم. نباید برویم جام جهانی و به فکر آماده سازی باشیم و بازیکنان را در آنجا آماده کنیم.

فقط جباری قطعی بود!
کارلوس کی روش در مورد بازیکنانی که حضورشان در اردو قطعی شده است گفت: تنها بازیکنی که می توانستم به طور قطعی بگویم در اردوی تیم ملی حضور داشت مجتبی جباری بود که او هم تصمیم خودش را گرفت. تلاش ما این است که بتوانیم نکونام و منتظری را هم در اردو داشته باشیم. این دو بازیکن هم می دانند که سطح فوتبال کویت و قطر برای حضور در یک رویداد بین المللی کافی نیست.

 وی در مورد اشکان دژاگه نیز گفت: بازیکنانی که در اروپا بازی می کنند دقیقه دارند کاری را انجام می دهند که ما می خواهیم. آنها در بالاترین سطح فوتبال جهان بازی می کنند و از نظر آمادگی شرایط خوبی خواهند داشت. وقتی شما بازی منچستر و بایرن و یا بارسلونا را می بینید دیگر صحبتی نمی ماند که در مورد سطح بازی انجام دهیم. وقتی این سطح را می بینید من دیگر نمی خواهم بیایم در مورد تفاوت ها صحبت کنم.

همه باید با هم متحد شویم
کی روش در ادامه خاطرنشان کرد: همه ما باید کمک کنیم که بازیکنان تیم ملی به بهترین شکل ممکن آماده شوند و بتوانند توقعات هواداران فوتبال را برآورده کنند. ما باید گذشت داشته باشیم و با یکدیگر متحد باشیم. مهم برای همه باید موفقیت تیم ملی ایران در جام جهانی باشد. اگر این هدف را دنبال کنیم قطعا همه با هم متحد خواهیم شد. امیدوارم خدا در این سفر ما را یاری کند و ما هم از جام جهانی با نتایج خوبی برگردیم که همه خوشحال شوند.
نظر شما