جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۱۱
کد خبر: ۷۶۶۷۶
|
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
همزمان با آغاز هفته سلامت، شهردار منطقه 10 از برپایی دهکده سلامت در بوستان تهرانی، راه اندازی 60 ایستگاه سلامت و برگزاری 78 کارگاه آموزشی از یکم اردیبهشت به مدت یک هفته در منطقه خبر داد.

 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 10، فرامرز عظیمی شهردار منطقه ضمن اعلام این خبر هدف از برگزاري برنامه هاي هفته سلامت را داشتن جامعه اي مترقي در سايه سلامت و تندرستي جسمي و روحي برشمرد و تصریح کرد: رویکرد برنامه های هفته سلامت شهرداری تهران بر اساس شعار امسال تحت عنوان "یک عمر سلامت با خود مراقبتی" تعریف شده و در همین راستا اهميت و توجه جدي به اين شعار، موجب تضمين سلامت انسان و موفقيت در مسايل فردي و اجتماعي مي شود.

وی با اشاره به اهم برنامه ها و فعالیت های اداره سلامت گفت: در روز یکم اردیبهشت و همزمان با آغاز هفته سلامت، زنگ سلامت در دو مدرسه نواخته می شود و آیین افتتاح دهکده سلامت در بوستان تهرانی با حضور مدیران شهری و شهروندان از ساعت 16 الی 19 با اجرای برنامه های مختلف برگزار خواهد شد. همچنین دهکده سلامت به مدت یک هفته با برپایی 20غرفه کانون های سلامت منطقه شامل (تست فشار خون، تست قند خون، ویزیت رایگان، توزیع بروشور، ارائه توانمندی کانون های 10 گانه، اجرای مسابقه فرهنگی و ورزشی ، مشاوره فردی، تغذیه و روانشناسی، بینایی سنجی، آموزش های سلامت) با استقرار ارگان های متولی سلامت، انجمن پرستاری، مرکز بهداشت جنوب، ارم طب، کلانتری، سازمان آب، سازمان آتش نشانی، اداره مدیریت بحران، اداره ورزش، اداره آموزش شهروندی، سازمان بهزیستی، اداره آسیب های اجتماعی، واحد کارآفرینی، به همراه اجرای گروه های نمایشی،  تقدیر و تشکر از فعالان حوزه سلامت به ارائه خدمات سلامت به شهروندان خواهند پرداخت.

عظیمی افزود: 60 ایستگاه سلامت با برنامه های متنوع از جمله تست فشار خون، قندخون، توزیع بروشور، مشاوره های مختلف و ... در بوستان ها، مساجد و خانه های سلامت به شهروندان خدمات ارائه می دهند. همچنین عیادت از بیماران بیمارستان و معلولان، تقدیر و تشکر از اعضای شورای سلامت و ... از برنامه های اجرایی در هفته سلامت خواهد بود.

شهردار منطقه در ادامه تصریح کرد: برگزاری 78 کارگاه آموزشی مرتبط با خود مراقبتی بر اساس روز شمار هفته سلامت در سرای های محلات، مساجد، مدارس، پایگاه های بهداشت و ... با مضامین ارتقاء و توانمندسازی جوانان جهت خود مراقبتی، نقش تغذیه در افزایش توانمندسازی نوجوانان در خود مراقبتی، نقش خانواده در چگونگی برخورد با بیماری های انتقالی در نوجوانان، ایجاد بینش صحیح در خانواده ها جهت برخورد صحیح با بیماری های انتقالی در افراد، نقش رسانه ها در ارتقاء خود مراقبتی در افراد، نقش پایگاه های مردمی و نهادها در خود مراقبتی از بیماری های ناقلی، افزایش خود مراقبتی در افراد از طریق پایگاه های مردمی، نقش سیاست گذاری ها و مدیران اجرائی در خودمراقبتی افراد و... برگزار خواهد شد.

به گفته وی  " برگزاری و برپایی مسابقات، فرهنگی، ورزشی، آموزشی، تور گردشگری، برنامه های شاد و نمایش عروسکی، جشنواره غذای سالم، مسابقه معلولین (شطرنج ویژه نابینایان، دارت و تنیس روی میز ویژه معلولین جسمی و حرکتی، همایش سلامت به همراه تقدیر و تشکر از فعالان عرصه سلامت، پیاده روی و اعزام اعضای کانونهای 10 گلانه سلامت به دریاچه خلیج فارس، امضا طومار حمایت از خودمراقبتی در خانواده ها توسط خانواده های ساکن در محلات، تقدیر از پرستاران و ... از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت هفته سلامت برگزار خواهد.

وی در ادامه یادآور شد: امیدواریم بتوانیم با اجرای برنامه های پیش بینی شده بیش از پیش در ارتقاء سلامت شهروندان و ارتقا سطح اطلاعات و آگاهی گروه های مختلف سنی گام برداریم. 

نظر شما