جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۸
کد خبر: ۷۶۷۵۸
|
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
معاون شهردار تهران گفت: طی برنامه 5 ساله در حوزه حمل و نقل عمومی، سهم جابه جایی مسافران توسط ناوگان اتوبوسرانی پایتخت به 29.3درصد می رسد.
به گزارش شهر سیدجعفر تشکری هاشمی اظهارکرد: شبکه حمل ونقل اتوبوسی یکی از پرظرفیت ترین شبکه های حمل و نقلی در کشور است که در مقایسه با شبکه های اتوبوسرانی پیشرفته در دنیا حرفی برای گفتن دارد.

وی با اشاره به اینکه در شهر تهران بیش از 4 میلیون و 500 هزار مسافر روزانه با توسط اتوبوس ها جابه جا می شوند ،گفت: با توجه به اینکه براساس افق سال 1404 باید به سهم 75 درصدی از جابه جایی با حمل و نقل عمومی برسیم و با توجه به عقب ماندگی هایی که در توسعه مترو داریم، در طول سال های 93 تا 97 تلاش می شود سهم اتوبوسرانی در جابه جایی مسافران از 20 درصد به 29/3 درصد برسد.
به گفته وی برای رسیدن به سهم 29 درصدی جایه جایی مسافر در شبکه اتوبوسرانی باید تعداد 6 هزار 500 دستگاه اتوبوس فعلی شبکه اتوبوسرانی را به 9 هزار و53 دستگاه برسانیم تا بتوانیم نیاز شهروندان را پاسخگو باشیم .
معاون شهردار تهران با بیان اینکه ایجاد سیستم یکپارچه حمل و نقل عمومی شهر شامل مترو، اتوبوس، مینی بوس و تاکسی با دسترسی حداکثر 350 متر به یکی از مدهای حمل و نقلی مهمترین برنامه این معاونت در سال جاری است، گفت: براین اساس خطوط اتوبوس های تندرو در شهر تهران طی برنامه 5 ساله توسعه قابل قبولی خواهدداشت بطوریکه از 159کیلومتر خط اتوبوس تندرو به 202 کیلومتر خواهیم رسید .
به گفته تشکری هاشمی 2 خط دیگر به شبکه خطوط تندروی اتوبوس شهر تهران اضافه خواهد شد که شبکه ای ماتریسی را در شهر تهران خواهیم داشت تا اگر شهروندان در هر نقطه ای وارد شبکه خطوط تندرو شوند دسترسی به تمام نقاط شهر داشته باشند.
وی تصریح کرد: شهر تهران کلانشهری است که از آلودگی های زیست محیطی از جمله آلودگی هوا و آلودگی صوتی رنج می برد، لذا راه اندازی 2 خط اتوبوس برقی در دستور کار قرار گرفته است .
معاون شهردار تهران ادامه داد: اتوبوسرانی تهران یک گزینه مطلوب برای شهروندان تهرانی است و تجربه و استقبال شهروندان از خطوط اتوبوس های تندرو گواه این مطلب است گرچه به رغم اقبال خوب مردم ،بر مشکلات شبکه اتوبوسرانی شهر تهران نیز واقف هستیم .
تشکری هاشمی تصریح کرد: توسعه ناوگان اتوبوسرانی از اولویت های سال 93 حوزه حمل و نقل بوده که افزایش 350 دستگاه اتوبوس دو کابین در سال 93 محقق خواهد شد .
به گفته وی راه اندازی یک خط آزمایشی اتوبوس برقی در شهر تهران از جمله برنامه های شهرداری تهران در سال 93 است .
تشکری هاشمی گفت: نوسازی 1200 دستگاه مینی بوس فرسوده از اولویت های نخست در سال 93 است.در همین راستا با همکاری دولت مینی بوس های فرسوده ای که بیش از 30 سال عمر دارند از چرخه حمل و نقل عمومی خارج خواهند شد.
معاون شهردار تهران افزود:اتوبوس های فرسوده شرکت واحد که در سه سال گذشته با عدم همکاری دولت  دهم معلق مانده بودند نیز با حمایت دولت یازدهم در سال 93 محقق خواهد شد، در عین حال نصب فیلتر دود بر روی 400 دستگاه اتوبوس شرکت واحد نیز در دستور کار قرار گرفته است .
نظر شما