جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۴۹
کد خبر: ۷۶۷۸۳
|
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
مديرعامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه(مترو) گفت: پيچيدگي ها و سختي فني و اجرايي كار در توسعه خطوط مترو تهران اقتضا مي كند كه امور اين بخش متفاوت از شيوه هاي معمول مديريتي پيش برود و لذا تنها نسخه براي توسعه مترو، مديريت جهادي است.
به گزارش شهر به نقل از مديريت روابط عمومي و بين الملل شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) مهندس هابيل درويشي در گردهمايي مديران بازرسي حوزه حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در محل شركت مترو اظهار داشت: سيستم بازرسي، بازوي مديران اجرايي است كه اميدواريم نظارت دقيق و همكاري بيشتر بازرسي ما را در پيشبرد اهداف و برنامه هاي توسعه مترو بيش از پيش ياري كند.
 وي همچنين توجه ويژه و همزمان دولت، شوراي شهر و شهرداري تهران به حمل ونقل عمومي با محوريت مترو را فرصت خوبي براي پيشبرد برنامه هاي توسعه مترو ياد كرد و افزود: در اين خصوص برنامه 5 ساله مترو را كه شامل توسعه و بهره برداري 200 كيلومتر خط جديد است ارائه كرده ايم و براي تحقق هر چه دقيق تر آن برنامه ريزي دقيق داريم.
مديرعامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه(مترو) ادامه داد: كار خطوط متروي شهرك هاي اقماري كه منابع مالي آن از دو محل شهرداري و دولت است در چند مسير كليد خورده است؛ پروژه اسلامشهر - پاكدشت در دست مطالعه مي باشد، خط                     حرم امام (ره) - پرند در دست اجراست و اميدواريم با تخصيص اعتبارات لازم و به موقع تا پايان سال به طول 50 كيلومتر به            بهره برداري برسد؛ پروژه تهران - ورامين و گرمسار هم در دو فاز به طول 110 كيلومتر با تامين اعتبارات لازم اواخر سال 94 و اوايل سال 95 بهره برداري خواهد رسيد.
 
 
درويشي در خصوص آخرين مراحل پيشرفت كار در خطوط مترو در حال ساخت داخل تهران و نيز برنامه يك ساله جاري هم اعلام كرد: 17 كيلومتر باقيمانده از خط 3 و 12 كيلومتر از خط 7 در سال جاري و باقيمانده خط 7 و 10 كيلومتر از خط 6 تا پايان سال 94 و باقيمانده خط 6 در سال 95 به شرط تامين بودجه و اعتبارات مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.
مدير عامل شركت مترو در بخش ديگري از سخنانش به سختي ها و پيچيدگي هاي كار در ساخت و توسعه مترو آن هم در كلانشهر تهران به خاطر بافت هاي فرسوده شهري و تاسيسات اشاره كرد و گفت: جنس كار در مترو جز از طريق مديريت جهادي و ميداني به سرانجام نمي رسد و مفتخريم كه توانستيم به اتكاي همين روحيه كاري بسياري از غيرممكن ها را در اين چند سال اجرايي كنيم كه مصداق عيني آن بخش جنوبي خط 3 مترو است.
به گفته درويشي شركت مترو تهران به اتكاي مهندسي بومي و برنامه ريزي دقيق توانايي ساخت و بهره برداري بيش از 30 كيلومتر خط جديد در سال را دارد و اين نيازمند تخصيص اعتبار لازم و به موقع است و چنانچه اين اتفاق بيفتد بي ترديد تا 3 سال ديگر همه خطوط در دست ساخت به بهره برداري كامل مي رسد. 
مديرعامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه(مترو) تاكيد كرد كه فرهنگ كار در اين شركت همسو با رهنمودهاي رهبري معظم انقلاب پيش مي رود و سال جاري هم برنامه ريزي و پيشبرد امور شركت مترو نيز در ذيل پيام سال 93" فرهنگ و اقتصاد با عزم ملي و مديريت جهادي"خواهد بود.
در اين جلسه شهيري پارسا،معاون حمل و نقل ترافيك بازرسي شهرداري تهران از تلاش هاي شبانه روزي و حجم فعاليت هاي گسترده در خطوط در دست ساخت شركت مترو تقدير كرد..
صادق منيري مدير بازرسي شركت راه آهن شهري تهران و حومه ( مترو )هم گزارشي از فعاليت هاي حوزه تحت مديريت خود ارائه كرد.
نظر شما