جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۲
کد خبر: ۷۶۷۸۷
|
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
فرمانده نیروی انتظامی از پرداخت اقساط وام‌های شهدای نیروی انتظامی توسط ناجا خبر داد.
به گزارش شهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح امروز در جلسه شورای عالی امور شهدا و ایثارگران نیروی انتظامی با بیان اینکه در سال 92 نیروی انتظامی 77 شهید تقدیم انقلاب کرد گفت: این در حالیست که چند برابر آمار شهدا، آمار معلولان و جانبازان است.

وی با بیان اینکه در سال قبل 300 نفر از ماموران انتظامی جان خود را به علت‌های مختلف همچون تصادف، بیماری و ... از دست داده‌اند گفت: یک چهارم متوفیان نیروی انتظامی در سال را شهدا به خود اختصاص می‌دهند که این نشان می‌دهد ناجا در مقابله با تروریسم، سوداگران مرگ مثبت عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه برخی از افراد از رقم زیاد شهدای نیروی انتظامی ابراز نگرانی می‌کنند گفت: این در حالیست که سه الی چهار برابر آمار این شهدا، افرادی هستند که در حین انجام وظیفه جان خود را از دست می‌دهند.

احمدی مقدم با بیان اینکه شهدا زنده و ضامن و پشتیبان انقلاب هستند گفت: باید قدر شهدا و خانواده‌های آنها را بدانیم نه اینکه پس از مدتی آنها را فراموش کنیم و همواره باید توجه داشته باشیم که صاحبان اصلی کشور شهدایی هستند که روح آنها در کالبد نظام دمیده شده است.

وی با اشاره به اهمیت مساله شهادت در کشور گفت: اهمیت شهادت به اندازه‌ای است که هر دولت و مجلسی که سرکار آمده با توجه به عقاید سیاسی خود مساله شهادت را مورد توجه قرار داده است و این ارزش ماندگاری است که با روی کار آمدن هر دولت و مجلسی مهم بوده است.

وی با بیان اینکه در طول مدت فرماندهی‌اش در ناجا به صورت روتین از خانواده شهدای ناجا دلجویی کرده است گفت: سعی کرده‌ایم مشکل مسکن خانواده شهدا و جانبازان را حل کنیم و همچنین سعی کرده‌ایم علاوه بر فعال‌سازی بیمه شهدای نیروهای مسلح خود نیروی انتظامی نیز مبلغی را به عنوان کمک به این خانواده‌ها پرداخت کند که در گذشته این مبلغ حدود 40 میلیون تومان بود اما حالا به 80 میلیون تومان نیز رسیده است.

وی با بیان اینکه تمامی وام‌ها و تسهیلات مسکنی افراد شهید شده از سوی نیروی انتظامی پرداخت می‌شود گفت: با اینکه بنیاد شهید متولی رسیدگی به امور شهداست اما ناجا نیز سعی کرده است تا باری از دوش خانواده 23 هزار نفری ایثارگرانش بردارد و خدمات متعددی به خانواده شهدا ارائه کند به گونه‌ای که این خانواده‌ها نیز از خدمات نیروی انتظامی به مانند افراد شاغل بهره مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه 13 هزار شهید در نیروی انتظامی وجود دارد گفت: این در حالیست که با اضافه کردن تعداد جانبازان نیروی انتظامی خانواده 28 هزار نفری تشکیل داده می‌شود که وظیفه خود می‌دانیم از این افراد دلجویی کنیم.

همچنین احمدی مقدم در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که سرانجام اتوبوس اسکانیا به کجا رسید؟ گفت: مشکلات اسکانیا هنوز رفع نشده است و مذاکرات اولیه این بود که در خط تولید و در هنگام تولید اتوبوس‌های جدید تمهیداتی اندیشیده شود و همچنین پلیس راهور نیز مهلتی برای این خودروساز تعیین کرده بود تا نسبت به فراخوان و رفع نواقص اقدام شود.

احمدی مقدم با بیان اینکه اولویت ناجا در مرزبانی تکمیل طرح‌ها در سیستان و بلوچستان است در پاسخ به انتقادات تند معاون سازمان گردشگری گفت: محل طرح انتقادات رسانه نیست و چه خوب است که قبل از مطرح کردن این مسئله با ناجا در میان گذاشته شود چرا که ما نیز در راستای توسعه گردشگری داخلی و خارجی اقدامات موثر را انجام خواهیم داد و همکار و همراه دولت هستیم.
منبع: ایسنا
نظر شما