جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۲
کد خبر: ۷۶۸۴۵
|
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
حجت الاسلام شهاب مرادی در مراسم بزرگداشت شهید صیاد شیرازی با بیان اینکه گرامیداشت شهدا برای نسل امروز باید به مثابه پلی برای ارتباط آشنایی نسل آینده با دفاع مقدس باشد مهربانی را از صفات شهید صیاد شیرازی برشمرد و افزود: ما باید این صفت را ترویج کنیم.
به گزارش شهر، حجت الاسلام شهاب مرادی- رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران- بعداز ظهر روز گذشته در مراسم گرامیداشت پانزدهمین سالگرد شهادت شهید صیاد شیرازی با اشاره به ایمان امام (ره) به ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: جنگ و دفاع مقدس امتحانی برای ارتش بود که از آن سرافراز بیرون آمد.

 
وی با بیان این که فضای ارتش محیطی مومنانه و پرامید است، تصریح کرد: وقتی زندگی افسران هشت سال دفاع مقدس ، همچون شهیدصیاد شیرازی را مرور می‌کنیم، افتخار می‌کنیم که چنین مومنانی در ارتش جمهوری اسلامی ایران بودند، بنابراین سخن درباره آنها و برگزاری مراسم گرامیداشت به منظور آشنایی نوجوانان و جوانان کشورمان با آنها امری ضروری است.

 شهاب مرادی با اشاره به سوابق تدریس خود در دانشگاه های ارتش، اظهارداشت: ارتش کانون دفاع از ولایت است و در درون خود غیور مردان بی ادعا و مخلصی دارد که به طور قطع اگر حادثه‌ای رخ دهد ، بی درنگ در صف اول جبهه هستند.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تاکید بر ضرورت انتقال سیره شهدا به نسل امروز  گفت:  شهدا سرمایه بزرگ معنوی برای ما محسوب می شوند، بنابراین تعلق خاطر نسبت به شهدای کشورمان نباید فقط محدود به خانواده شهید، همرزمان یا اقوام و نزدیکان شود بلکه نسل امروز نیز باید سهمی از این شهدا برای سرمشق‎گیری داشته  باشد.

وی افزود: مراسم گرامیداشت شهدا برای نسل امروز باید به مثابه پلی باشد برای ارتباط آشنایی نسل آینده با دفاع مقدس، بی‌توجهی به این موضوع زنگ خطری است که باعث می شود نسل‌های بعد ذهنیتی از دفاع مقدس نداشته باشند.   

شهاب مرادی با بیان اینکه یاد و خاطره شهید صیاد شیرازی زنده است و همچنان نیز باید زنده بماند، افزود: بر اساس آیه قرآن نیز شهدا زنده هستند و تفکر اینکه آنها تمام شده و مرده تلقی شوند اشتباه محض است، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا باید به گونه ای باشد که نسل امروز بتواند آن را درک و به ایشان علاقه و باور پیدا کنند، بدانید تمام خوبی‎ها و مهربانی‌ها  را می‌شود با یاد و سیره شهدا به نسل آینده منتقل کرد.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تصریح کرد: صفت مشترک مردانی مانند صیاد شیرازی در ارتش این است که این افراد نیروهای نظامی و جنگنده هستند و به طور معمول روحیه جدی از ایشان انتظار می‌رود اما وقتی زندگی این شهید بزرگوار را مرور می کنیم ، به این واقعیت پی می بریم که صفت برجسته شهیدصیاد شیرازی مهربانی‌ست و ما باید این صفت مهربانی را ترویج کنیم.

در آیین بزرگداشت پانزدهمین سالگرد عروج امیر سرافراز ارتش اسلام «شهید سپهبد علی صیاد شیرازی » که در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد  خانواده معظم شهدا، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش،  امیرسرتپ سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش، امیر شیخ حسنی رئیس نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، امیر سیفی معاون نیروی انسانی ارتش و جمع دیگر از مسئولان و فرماندهان ارتش حضور داشتند.

 پخش مستقیم مراسم گرامی داشت «شهید صیاد شیرازی» از بهشت زهرا (س) با حضور مسئولان و فرماندهان ارتش که به نثار تاج گل و ادای احترام و مراسم نظامی برای ایشان پرداختند و هم چنین برگزاری مراسم هنری و نیزنوحه خوانی توسط حاج مرتضی طاهری مداح اهل بیت و تجلیل از خانواده معظم شهید صیاد شیرازی از دیگر برنامه های این مراسم بود.
مطالب مرتبط
نظر شما