جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۸
کد خبر: ۷۶۸۸۴
|
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴
کتاب "سفر به قبله" با حضور نویسنده کتاب هدایت الله بهبودی در آخرین پنجشنبه فروردین ماه بازخوانی می شود.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 6 ، مهدی محمدی، مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 6 و رئیس فرهنگسرای سرو با اعلام این خبر گفت: سلسله نشستهای "غبار قاف" به نقد و بررسی و بازخوانی سفرنامه های حج اختصاص دارد، در فرهنگسرای سرو برگزار می شود.
 درنخستین برنامه غبارِ قاف، میزبان هدایت الله بهبودی،یکی از سفرنامه نویسان مطرح مناسک معنوی حج و کورش علیانی، نویسنده و وبلاگ نویس مطرح کشور در آخرین عصرِ پنجشنبه فروردین ماه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در سلسله جلساتِ غبار قاف، علاوه بر بررسی ادبی سفرنامه نویسی، مناسک دین اسلام و جایگاه حج بر زندگی بزرگان ادب نیز مورد بحث و گفتگو قرار می دهد، تصریح کرد: در نخستین نشست کتاب سفر به قبله و یادداشت های سفر حجِ هدایت الله بهبودی بازخوانی می شود. کتابی که رهبر معظم انقلاب، حاشیه ای بسیار خواندنی بر آن نگاشته اند.

گفتنی است کتاب سفر به قبله که در سال 1370 به رشته تحریر درآمده، اکنون به چاپ چهارم رسیده است. این کتاب توسط سازمان تبلیغات اسلامی منتشر شده است. بهبودی در مقدمه کتاب می نویسد:این نخستین مراسم حج پس از کشتار ایرانیان در مکه به سال 1366 بود؛ و نیز نخستین نگاه من به این مراسم و از آنجا که جمع این دو نخستین تازگی هایی دربرداشت به شنیدن و دیدنش می ارزید...

علاقه مندان به شرکت در این برنامه می توانند از ساعت 17 تا 19 روز پنجشنبه 28 فروردین ماه به فرهنگ سرای سرو واقع در خیابان ولی عصر، بعد از پارک ساعی، کوچه ساعی یکم مراجعه کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88786275 تماس گرفته یا به پایگاه اینترنتی فرهنگ سرای سرو به نشانی sarv.farhangsara.ir مراجعه کنند.

نظر شما